خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

محمدحسین ادیب
محمدحسین ادیب:

اقتصاد ایران ۱۲۳ میلیارد دلار کوچک شد
 به زودی بانکها عدم توانشان را برای بازپرداخت سود سپرده ها اعلام می کنند    

یک استاد دانشگاه با بیان این که به دلیل افت قیمت نفت اقتصاد ایران ۱۲۳ میلیارد دلار کوچک شد گفت: دو سال بعد از بازگشت آمریکا به سیاست انبساطی، قیمت نفت افزایش خواهد یافت.به گزارش  تسنیم، محمدحسین ادیب با بررسی آثار قیمت نفت بر بخشهای مختلف اقتصادی، بهره وری و...، معتقد است تداوم کاهش قیمت نفت به تدریج تا سه سال آینده ، آثار خود را در قیمت مسکن بروز می دهد.وی بر این باور است که دو سال بعد از بازگشت آمریکا به سیاست انبساطی، قیمت نفت افزایش خواهد یافت.  

وی افزود:بانکها سودی که به سپرده پرداخت می کنند باید از محل بازده تسهیلات یا بازده سرمایه گذاری بانک باشد. بانکها بسیار بیش از بازده تسهیلات و بازده سرمایه گذاری، سود به سپرده پرداخت می کنند. در عمل سودی که به سپرده پرداخت می شود در اقتصاد تولید نمی شود . دیر یا زود بانکها ناتوانی خود از پرداخت این سطح از سود سپرده را اعلام می کنند.  
ادیب ادامه داد: اقتصاد ایران در آینده صحنه و عرضه تصادم بین 600 هزار سپرده گذار ( احتمالا 70 درصد سپرده های بانکی بالای 100 میلیون تومان و به 600 هزار نفر تعلق دارد )و  دو هزار  شرکت بزرگ خواهد بود. بخش عمومی ایران به 8.5 میلیون نفر در ماه بطور متوسط 1.2میلیون تومان حقوق می دهد که فقط به اندازه یک میلیون نفر کار می کنند .
 دولت در عمل یک موسسه بیمه بیکاری است
استاد دانشگاه گفت:دولت در عمل یک موسسه بیمه بیکاری است که البته اراده  دو هزار شرکت بزرگ به آن تحمیل شده است دولت در عمل یک موسسه بیمه بیکاری است.به علاوه دو هزار هیئت مدیره که با وام بانکی و نه سود عملیاتی اداره می شوند. به زبان صریح تر دولت یک موسسه بیمه بیکاری است که از محل درآمد نفت و مالیات اداره می شود. به علاوه دو هزار شرکت ورشکسته که از محل پس انداز مردم اداره می شوند. هفتاد درصد سپرده مردم در بانکها بدهی 2 هزار شرکت بزرگ است. دارائی مردم بدهی شرکتهای بزرگ است دیر یا زود این مفهوم شفاف می شود و راه حلی جز تهاتر وجود ندارد.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید