خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

زنگنه
 عضو هیئت رئیسه مجلس:

 زنگنه به‌جای فحاش‌خواندن منتقدان پاسخگو باشد
 سفره مردم کوچک شد
وزارت زنگنه در نفت اسناد فساد کرسنت را زیر سؤال برد
وزارت نفت از ارسال اسناد فساد کرسنت به لاهه خودداری کرد
 صدای وزارت نفت از فساد کرسنت هم مثل بقیه فسادها بلند شود
حضور وزرای دولت یازدهم در باشگاه خصوصی نفت و نیرو شائبه دارد
جذب سرمایه‌گذاری خارجی پس از توافق ژنو تاکنون 50درصد کاهش یافت
با ثروت برخی مسئولان دولت یازدهم می‌توان یارانه 30درصد مردم را داد

 عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه مدیریت ژنرالی زنگنه در وزارت نفت خسارت ۱۸میلیارد دلاری بابت پرونده کرسنت و ۵۴.۷ میلیارد دلار عدم‌النفع از کاهش قیمت نفت را به کشور تحمیل کرد، گفت: آقای زنگنه به ‌جای فحاش‌خواندن منتقدان خود باید پاسخگو باشد.به گزارش تسنیم، مهرداد بذرپاش عضو هیئت رئیسه مجلس و نماینده مردم تهران در مجلس با موضوع قراردادهای جدید نفتی - پرونده کرسنت و مسئله پرونده هسته‌ای ایران اشاره کرد و گفت: به زمان توافق شده برای کاهش تحریم‌ها و اقدامات مشترک ایران و طرف‌های غربی در چارچوب برنامه جامع اقدام مشترک یعنی برجام نزدیک شده‌ایم.وی گفت: خبرهایی غیررسمی مبنی بر اینکه قلب راکتور اراک نیز خارج شده است شنیده می‌شود که هنوز از سوی منابع رسمی تأیید نشده است.

* 25 تحریم جدید پس از توافق ژنو علیه ایران اعمال شد
عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان "همواره اعلام کرده‌ایم که به طرف غربی اطمینان نداریم گفت: گواه این ادعا این است که پس از توافق ژنو شاهد 20 تحریم جدید و پس از برجام شاهد 5 تحریم علیه ایران بوده‌ایم.بذرپاش ابراز کرد: خبرهایی مبنی بر اینکه سلسله تحریم‌های جدیدی متشکل از مجلس نمایندگان و مجلس سنا علیه ایران عزیزمان وضع می‌شود که ما همواره ایراد اساسی که به این مسئله داشتیم این بوده است که داور طرف مقابل مشخص نیست.وی گفت: یکی از ایرادات اساسی این است که داور طرف مقابل معلوم نیست اما داور طرف ما آژانس است. داور طرف ما در صورت نقض اقدامات که آژانس است، می‌تواند گزارش خود را در خصوص فعالیت ایران به شورای حکام ارائه دهد اما داور طرف مقابل مشخص نیست و چون داوری تعیین نشده است نمی‌توان در خصوص نقض اقداماتی که آنها انجام دهند به نهاد خاصی شکایت کرد.

*وزارت زنگنه در نفت اسناد فساد کرسنت را زیر سؤال برد
بذرپاش در ادامه با اشاره به موضوع قرارداد کرسنت گفت: در قرارداد فاجعه‌بار کرسنت بعضاً درباره آن محدودیت‌هایی برای رسانه‌ها ایجاد شد که کار درستی نبود زیرا این حق مردم است که این موضوع را بدانند. در این قرارداد در سال 2001 با قیمت تقریباً نصف منطقه و بعضاً در طرف‌های جهانی تا یک‌چهاردهم قیمت جهانی گاز ما معامله‌ای انجام دادیم و توافقی کردیم با شرکت کرسنت، فارغ از اینکه این قرارداد به‌لحاظ عددی تعجب برانگیخته بود.بذرپاش گفت: در مجلس هم مخالفت انتخاب آقای زنگنه بودیم و دلیل اصلی آن این بود که با انتصاب مجدد وی بر وزارت نفت فساد این پرونده نفی می‌شود و این سندی می‌شود که چطور قرارداد با این میزان ادعا از طرف ایران گفته می‌شود که دارای فساد است ولی متولی وقت همان قرارداد به منصب وزارت می‌رسد و به‌نوعی نقض این اسناد است.

* وزارت نفت از ارسال اسناد فساد کرسنت به لاهه خودداری کرد
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: در زمان انتخاب آقای زنگنهْ دادگاه لاهه به همین انتخاب استناد و شکایت را رد کرده است. در مرحله بررسی مجدد است منتها از وزارت نفت خواسته شده که اسناد را بفرستند ولی نفرستادند. این عدم‌همکاری با دادگاه بین المللی به‌منزله یک زیان زیاد بر ایران است که حدود سالی یک میلیارد دلار طی ده سال تحمیل شده است.
* صدای وزارت نفت از فساد کرسنت هم مثل بقیه فسادها بلند شود
بذرپاش گفت: حال دوستانی که قرارداد کرسنت را منعقد کردند، باید به پرونده‌های آنها رسیدگی و مجرمیت آنها ثابت شود و به حق مجازات خود برسند.
* حضور وزرای دولت یازدهم در باشگاه خصوصی نفت و نیرو شائبه دارد
نماینده مردم تهران در مجلس در ادامه با اشاره به قراردادهای جدید نفتی که با عنوان آی‌پی‌سی رونمایی شده است، گفت: این قراردادها توسط کسانی رونمایی شده که تمام هنرشان قرارداد کرسنت بوده است. باشگاهی با نام باشگاه نفت و نیروی ایرانیان ایجاد شده که بسیاری از وزرا و مسئولان ارشد کشور عضو هیئت مدیره این باشگاه هستند و تسهیل قراردادهای نفتی یکی از اهداف این باشگاه است که ابهام دارد، باشگاهی که بسیاری از وزرا عضو آن هستند، معاونان رئیس جمهور هم همین‌طور، راه اندازی این‌جور قراردادهای خصوصی سوءظن ایجاد می‌کند که چه اتفاقی رخ داده است.

وی گفت: در حوزه اقتصاد و عملکرد دولت، متأسفانه با دولت پرخرج و کم‌بازده مواجهیم. هزینه‌های جاری دولت متأسفانه سال 91 بیش از 89هزار میلیارد تومان بوده است و سال 93 به 143هزار میلیارد و سال 94 بالغ بر 170هزار میلیارد تومان بوده است که ما با یک رشد فزاینده مواجهیم.
بذرپاش با اشاره به اینکه افزایش 100درصدی حجم نقدینگی آن هم در شرایط رکود اقتصادی کشور تعجب برانگیز است، گفت: دلیل اصلی این موضوع رشد پایه پولی است که به‌دلیل تبدیل درآمدهای ارزی به ریال و تزریق آن به خزانه کل کشور است.

* تورم 35درصدی 5 قلم کالای اساسی غذایی مردم در دولت یازدهم/ سفره مردم کوچک‌تر شد
عضو هیئت رئیسه مجلس با اعلام "البته باید بابت کنترل تورم از دولت تشکر کنیم" گفت: ولی دلیل اصلی کاهش تورم شوک ارزی در سال 90 است که به‌دلیل تحریم‌ها صورت گرفت.
 
* جذب سرمایه‌گذاری خارجی پس از توافق ژنو تاکنون 50درصد کاهش یافت
نماینده مردم تهران در مجلس با اظهار اینکه جذب سرمایه خارجی در دو سال و نیم گذشته شرایط خوبی نداشت، گفت: هنر دیپلماسی این است که اثر مطلوبی بر سفره مردم بگذارد نه آنکه منجر به کوچک شدن آن شود.

* زیان 180هزارمیلیارد تومانی سهامداران بورس در دو سال اخیر
بذرپاش یکی از نشانه‌های سلامت اقتصاد کشور را فعالیت‌های بورس دانست و گفت: علائم حیاتی بورس خوب نیست؛ طی دو سال اخیر 28هزار واحد شاخص بورس کاهش یافته و از 89.5هزار واحد به 62هزار واحد رسیده است، در واقع دارایی‌های مردم در بورس 180هزار میلیارد تومان کسر شده است.

* جلوی گرانی بنزین را می‌گیریم
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه طبق قانون باید 50 درصد درآمدهای حاصل از آزادسازی قیمت به مردم داده شود، گفت: وزارت نفت به‌بهانه طبقه بندی جایگاه‌ها در صدد است بنزین را گران کند، مجلس مخالفت خود را با این موضوع اعلام خواهد کرد.

* چینی‌ها می‌گویند «واقعاً مچکریم»
نماینده مردم تهران در مجلس با اعلام اینکه واردات از چین در 2.5 سال گذشته برابر با دولت سابق بوده است، گفت: دولت به‌جای اینکه نرخ بیکاری کشور را کاهش دهد نرخ بیکاری در چین را کاهش داده است، چینی‌ها می‌گویند «واقعاً مچکریم».

*با ثروت برخی مسئولان دولت یازدهم می‌توان یارانه 30درصد مردم را داد
بذرپاش گفت: طبق قانون باید 50 درصد درآمد حاصل از اجرای هدفمندی یارانه‌ها به مردم داده شود، در غیر این صورت دولت تخلف کرده است؛ در حال حاضر ارزش یارانه‌های نقدی از 45هزار تومان به کمتر از 15هزار تومان رسیده است، این درحالی است که دولت در این شرایط قیمت بنزین و حامل‌های انرژی را افزایش داده و سهمیه بنزین را حذف کرده است.

* احتمال اخذ جریمه کرسنت از اموال بلوکه‌شده ایران
بذرپاش در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران درباره آخرین وضعیت پرونده کرسنت توضیح داد: در این پرونده دو طرح دعوی مطرح است که یکی علیه ایران است که اگر دادگاه علیه کشور حکم دهد و جریمه توسط ایران پرداخت نشود پول مورد نظر از املاک بلوکه شده پرداخت می‌شود. پرونده دوم مربوط به افرادی است که در این قرارداد نقش داشته‌اند که حکم آنها صادر شد و اعتراض به حکم به دیوان عالی ارسال شد و در حال حاضر روند آن ادامه دارد.

*خسارت 72میلیارددلاری مدیریت ژنرالی زنگنه به کشور

بذرپاش با اشاره به اینکه حکم دادگاه بین المللی درباره کرسنت قطعی و لازم الاجرا است، گفت: طبق این حکم ایران باید از سال 2005 هر سال یک میلیارد دلار به شرکت عربی پرداخت کند. ما منتظر بودیم که وزیر نفت در این زمینه اقدام مناسبی انجام دهد اما انگار این امید واهی بود؛ کسانی که برای انتخاب زنگنه به وزارت نفت از وی حمایت می‌کردند نیز اکنون باید پاسخگو باشند.
* وزارت نفت می‌خواهد مثل برجام قراردادهای جدید نفتی را دقیقه 90 رو کند
نماینده مردم تهران در مجلس در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه چرا وزارت نفت تلاش می‌کند متن جدید قراردادهای نفتی را از مجلس مخفی نگه دارد توضیح داد: در برجام هم همین تجربه را داشتیم. وقتی که متن نهایی شد در دسترس ما قرار گرفت، این درحالی است که اگر به‌تدریج متن برجام اصلاح می‌شد اکنون دچار این مشکلات نمی‌شدیم.

نماینده مردم تهران در مجلس با یادآوری این گفته رئیس جمهور مبنی بر "درمورد رکود حرفی نزنید" گفت: رئیس جمهور معتقد است که اقتصاد کشور از رکود عبور کرده است اما ما می‌گوییم باید از رکود عبور کنیم.

* زنگنه به‌جای فحاش‌خواندن منتقدین پاسخگوی زیانی باشد که به مردم تحمیل کرد
بذرپاش با پذیرش اینکه مجلس برای نظارت بر برخی قوانین دچار خلأ قانونی است، گفت: البته در بحث قراردادهای نفتی می‌توان از طریق سؤال، استیضاح وزیر و انجام تحقیق و تفحص مشکلات مربوط به قراردادهای جدید نفتی را برطرف کرد.


نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید