خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 


با اجرای طرح جنگل‌های هیرکانی اتفاق افتاد؛
شکل‌گیری انقلاب حفظ جنگل‌ها در ایران

با اجرای پروژه مدیریت چندمنظوره جنگل‌های هیرکانی در شمال کشور و ارائه الگوی جدید برای مدیریت منابع، حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها در کشور وارد عرصه جدیدی شد. با اجرایی شدن این طرح با رویکردی فرهنگی و مشارکتی با آموزش و ظرفیت‌سازی و نهایتاً توانمندسازی جوامع محلی در نیازمندی این جوامع به بهره‌برداری از منابع رفته رفته در حال کاهش بوده و با همکاری‌های صورت گرفته در زمینه کاشت و مراقبت از گونه‌های جنگلی بصورت جدی باعث جلوگیری از بهره‌برداری‌ها از منابع در این عرصه‌ها شده است. به گزارش روابط عمومی پروژه مدیریت چندمنظوره جنگل‌های هیرکانی؛ داریوش بیات مدیر ملی پروژه، با اعلام این خبر افزود:

نظر به اینکه بهره‌برداری‌های غیرمجاز متعدد در خارج از طرح‌های جنگلداری موجب آسیب‌های جدی به جنگل‌های هیرکانی که بزرگترین موزه طبیعی کره زمین به شمار می‌رود شده است، چهار حوزه پایلوت (نمونه) برای آغاز تحولی در عرصه مدیریت جنگل‌های کشور تعیین شده‌اند.
وی با اشاره به اینکه صرفاً ممنوعیت قانونی و تعیین مجازات برای جلوگیری از قطع درختان نمی‌تواند تاثیرگذار باشد گفت: در این پروژه طی عملیات گسترده‌ای برای آموزش مردم بومی مناطق اقدام و فراهم آوردن بسترهای فرهنگی لازم جهت حفظ و صیانت از جنگل‌های هیرکانی آغاز شده است. همچنین، اصول پایه‌ای کسب و کارهای مختلف با استفاده از تولیدات محلی و توجه به اکوتوریسم و تولید صنایع دستی توسط گروهی از کارشناسان متخصص به افراد بومی منطقه ارایه شده است.
داریوش بیات با اعلام اینکه این پروژه با کمک سازمان ملل متحد در ایران در حال اجراست گفت: تعدادی کارشناس بین‌المللی در این پروژه برای یاری رساندن به حفظ و صیانت از جنگل‌های هیرکانی حضور پیدا کرده و کارشناسان داخلی نیز بطور مداوم در حال آموزش دهی به مردم مناطق بومی هستند. وی تاکید کرد: با اجرای این پروژه در مناطق پایلوت و به ثمر رسیدن نتایج آن بخش اعظمی از معضل بهره‌برداری‌های غیرمجاز از جنگل‌های هیرکانی کاهش خواهد یافت.
در چنین شرایطی وقت آن رسیده است که کشور در زمینه صیانت از جنگل‌های هیرکانی به عنوان بزرگترین موزه طبیعی جهان اقدامات همه جانبه ای را شروع کرده و تمامی سازمان‌ها درگیر این امر شوند.    

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید