خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 


بابک هاشمی پور:

برنامه ششم توسعه به بحث اشتغال توجه نکرده است

 رئیس کانون کاریابی ها و دفاتر مشاوره شغلی کشور با اشاره به اینکه برنامه ششم توسعه به بحث اشتغال توجه نکرده است گفت: اینکه در حاشیه بند بیمه سلامت به بحث معافیت بیمه ای کارفرمایان اشاره شده نشان دهنده عدم توجه دولت به بحث اشتغال است.بابک هاشمی پور در گفتگو با تسنیم، با اشاره به لایحه پیشنهادی برنامه ششم دولت گفت:در این لایحه هیچ بحث و ماده ای در خصوص اشتغال وجود ندارد. متأسفانه دولت هیچ برنامه ریزی برای جذب نیروی کار جدید در برنامه توسعه ای ششم ندارد.

تنها یک بند در ماده 15 این لایحه است مبنی بر اینکه اگر  فارغ التحصیلی مدرک بالاتر از لیسانس داشته باشد در حالت کارورزی کارفرما از پرداخت حق بیمه معاف می شود. هاشمی پور بیان کرد:این توضیح در قسمت بیمه سلامت به صورت مختصر اشاره شده است. این معافیت صرفاً برای جذب نیروی کار بالاتر از مدرک کارشناسی است،بنابراین استقبال زیادی نمی شود. طرح کارورزی در سال94 از سوی وزارت کار در2استان به صورت پایلوت انجام شد و به چند علت به نتیجه نرسید چرا که شرایط برای کارورز شدن افراد بسیار دشوار بود. کارفرمایان موظف بودند برای جذب کارورز امتحان دهند که نمی پذیرفتند. حدود 2ماه تا 6ماه زمان می‌برد، به همین دلیل کارفرمایان استقبال نمی‌کردند.
 وی گفت: زمانی که صحبت از کارورز می آید یعنی نباید مشمول قانون کار شود. زمانی که فردی مشمول قانون کار شد دیگر کارورز نیست، بلکه نیروی کار معمولی است.  اجرای طرح کارورزی در سال‌های گذشته هیچ انگیزه ای برای کارفرمایان نداشت.بلکه مانع تراشی بسیاری را برای کارفرمایان در مسیر کار انجام می‌داد. آنچه که به کمک کارفرمایان برای جذب نیروی کار می آمد حق بیمه سهم کارفرما بود که دربرنامه سوم توسعه ماده 49، برنامه چهارم ماده 103 و برنامه پنجم در بند"و" ماده 80 وجود داشت که در برنامه ششم اصلاً این موضوع دیده  نشده است. این موضوع یک ضعف بسیار بزرگ است.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید