خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 


نماینده مجلس:

فرصت های شغلی در گرو مدیریت جنگل های هیرکانی فراهم شده است

یکی از علل برداشت بی‌رویه درختان جنگل‌های خزری امرار معاش بومیان ساکن در مناطق هیرکانی است. با چندمنظوره شدن مدیریت جنگل‌های هیرکانی زمینه ایجاد فرصت‌های شغلی مختلف فراهم شده است که یکی از این موارد توسعه گردشگری در مناطق هیرکانی است. جبار کوچکی‌نژاد، نماینده مجلس شورای اسلامی در ارتباط با نوع امرار معاش بومیان ساکن در مناطق هیرکانی و تشویق گردشگران برای حضور در این مناطق گفت: برای بودجه سال 1395 و برنامه ششم توسعه سعی شده است که علاوه بر افزایش منابع مالی گردشگری در مناطق شمالی کشور تسهیلات پربارتری برای این بخش در نظر گرفته شود.

رییس فراکسیون گردشگری افزود: لازمه سیاستگذاری صحیح در بخش گردشگری در جنگل‌های هیرکانی این است که سازمان گردشگری و سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری و همچنین سازمان محیط زیست با یک برنامه هماهنگ و عملکرد منسجم‌تری سعی در ارایه طرح‌ها و پیشنهادات کارشناسی شده به مجلس داشته باشند تا مجلس هم بتواند برای ارتقای گردشگری در جنگل‌های هیرکانی بصورت موثر اقدام کند.کوچکی‌نژاد با اشاره به اهمیت نیروهای مردمی در حفظ جنگل‌ها گفت: با توجه به اینکه ایران کشوری کویری است حفظ جنگل‌ها بسیار اهمیت دارد و همراهی گروه‌های مردمی می‌تواند در حفظ این ثروت‌های ملی و بین‌المللی مهم باشد. در همین زمینه سازمان‌های مردم نهاد پتانسیل بسیار بالایی برای یاری رسانی دارند.
رییس فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی یکی از علل مهم قطع درختان جنگل‌ها در مناطق هیرکانی را مشکلات سوختی در این مناطق دانسته و گفت: در این مناطقی که حوالی جنگل هستند باید سوخت‌هایی مانند نفت و گاز تهیه شود تا سراغ درختان جنگل نروند. در اینصورت می‌توان روی کاربردی شدن طرح‌هایی که در مناطق هیرکانی برای حفظ درختان اجرا می‌شود حساب کرد.وی خاطر نشان ساخت: در صورت ادامه پروژه جنگل‌های هیرکانی برای مدیریت چندمنظوره جنگل‌ها شاهد استفاده بهینه از ظرفیت‌های کلان گردشگری و بهره‌وری در انرژی‌های گرمایشی و سرمایشی بوده و از سوی دیگر شاهد بروز فرصت‌های شغلی چشمگیری خواهیم بود که شمال کشور را دارای ظرفیت‌های کلان اقتصادی اکوتوریسم نیز نموده است.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید