خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 


 وزیر نیرو در مراسم رونمایی طرح آبرسانی به شهرها و روستاها:

نیازمند مشارکت ملی بسیار قوی برای حل مشکل آب هستیم

وزیر نیرو با بیان اینکه کشور از نظر مسئله آب در شرایط ویژه‌ای قرار گرفته است گفت برای حل این مشکل نیازمند مشارکت ملی بسیار قوی هستیم.به گزارش  تسنیم، حمید چیت‌چیان در در مراسم رونمایی از طرح آبرسانی به شهرها و روستاهای کشور در راستای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و ارتقای تولید ملی اظهار داشت: کشور در شرایط ویژه‌ای از نظر مسئله آب قرار گرفته است و بارندگی‌ها از نظر مدت، میزان، تغییرات بسیار جدی داشته است. وی افزود:

تغییر اقلیم باعث افزایش یک درجه‌ هوای کشور شد و این منجر به رشد میزان تبخیر آب شده و از طرف دیگر منابع ما محدود است. وزیر نیرو با اشاره به رشد افزایش جمعیت گفت: آب بیشتری نیاز داریم و از طرفی مصرف افزایشی و منابع آب رو به کاهش است و این یک شرایط جدیدی خلق کرده و باید مصرف را مدیریت کنیم تا بتوانیم تمدن ایران اسلامی را ادامه دهیم.

چیت‌چیان ادامه داد: مهمترین و ضروری‌ترین نیاز آب، آب شرب و بهداشتی است. هم از نظر منابع و هم از نظر مسائل مالی دچار چالش‌های جدی شده است و امروز ناچاریم آب را از کیلومترها فاصله برای مصرف به مردم برسانیم. وزیر نیرو با بیان اینکه احداث خط لوله آبی کوثر برای تامین آب استانهای جنوبی و جنوب غرب کشور بوده گفت: طول این خط 700 کیلومتر است که آب از سرچشمه‌های کهکیلویه و بویراحمد به استانهای خوزستان، بوشهر، هرمزگان، و جنوب فارس منتقل می‌کند. وی ادامه داد: همچنین برای تامین آب شهر مشهد مجبور شدیم سد دوستی را احداث کنیم و آب را از فاصله 180 کیلومتری و با پمپاژ هزار متر به این شهر برسانیم. این عضو کابینه دولت یازدهم با بیان اینکه تامین منابع آب سخت‌تر شده و هزینه سنگینی دارد بیان کرد: در دو سال گذشته با مسئله کیفیت آب مواجه شدیم زیرا آب فاضلاب‌های شهری، پساب صنایع و... وارد آب‌های زیرزمینی و منابع آبی شد و باعث کاهش کیفیت آب شرب شده است و ناچار به ساخت تصفیه‌خانه شدیم و هستیم.

چیت‌چیان اضافه کرد: تا چند سال پیش چنین هزینه‌هایی برای تامین آب نداشتیم ولی امروز با انجام هزینه‌هایی مشکل آب تهران را از نظر کیفیت حل کنیم. وی با اعلام اینکه هر متر مکعب آب را از بخش خصوصی به قیمت 3 هزار تومان خریداری می‌شود، گفت: از بخش خصوصی برای شیرین‌سازی آب دریا استفاده کردیم و این آب را به قیمت 300 تومان به مردم می‌فروشیم. وزیر نیرو از اجرای 120 طرح آبرسانی به شهرها خبر داد و اظهار داشت: 60 درصد هزینه‌ها برای تامین خط لوله، انتقال آب صرف می‌شود و امروز تامین آب هزینه‌بر و به سرمایه‌گذاری زیادی نیاز داریم.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر