خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 


 حال‌وهوای متفاوتِ این روزهای خیابان انقلاب 

خیابان انقلاب چند روزی است با حال و هوای انقلابی میزبان هنرمندانی جوان و بوم‌های نقاشی‌شان شده است. این مهمانی مردم را به تماشای خلق آثار هنری انقلابی دعوت می‌کند.
به گزارش ایسنا، مردمی که این روزها از پیاده‌روی خیابان انقلاب گذر می‌کنند، در تقاطع خیابان قدس و 16 آذر و خیابان انقلاب با فضای متفاوت‌ و البته هم موضوع با این روزها، یعنی روزهای جشن انقلاب مواجه می‌شوند. این فضا که خیلی ساده در میان چند تکه داربست و پارچه‌های برزنتی قرار گرفته، به هیچ‌کس اجازه نمی‌دهد بی‌تفاوت از کنارش عبور کند و نگاه مردم را چه گذرا و چه عمیق با خود همراه می‌کند.

این همراهی گاهی آنقدر زیاد است که افراد بی‌اختیار چند دقیقه آنجا تامل می‌کنند.
نام این فضا که به همت سازمان جهاد دانشگاهی تهران برقرار شده، «گذر حماسه» است. هنگامی که وارد این فضا می‌شویم، هنرمندان جوان را سخت مشغول کار می‌بینیم که به بوم‌های خود ضربه می‌زنند، چند قدم به عقب می‌آیند، به نقاشی‌های خود نگاه می‌کنند و دوباره به بوم ضربه می‌زنند. گاهی نیز با مردمی که پرسشگرانه از آن‌ها سوال می‌کنند به گفت‌وگو می‌پردازند.
محوریت تعداد زیادی از این آثار، امام‌خمینی (ره) است و در میان آن‌ها طرح‌هایی از دکتر شریعتی، شعارها و نقاشی‌های دیواری و تیتر روزنامه‌های دوران انقلاب به چشم می‌خورد.
مریم صفری یکی از هنرمندان مشغول به کار در این گذر است که خبرنگار ایسنا به سراغ او رفت تا درباره‌ی موضوع نقاشی‌اش که واژگونی مجسمه شاه است، با او گفت‌گو کند. «صفری» دانشجوی رشته نقاشی دانشگاه الزهرا (س) است که سومین روز کاری خود را در این رویداد می‌گذراند.
او معتقد است بسیاری اوقات انسان‌ها تاریخ سرزمین‌شان را فراموش می‌کنند و به همین علت ثبت این تاریخ برای یادآوری آن‌ها خوب است. او همچنین گفت: طرح من شکسته شدن بت شاه و حرکت خودجوش مردم را برای این کار نشان می‌دهد. این نقاشی می‌خواهد بگوید که انقلاب اسلامی از میان ملت ایران برخاسته است.
مهدی عباسی -معاون فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی تهران- به عنوان یکی از برگزار‌کنندگان این رویداد درباره‌ی «گذر حماسه» به خبرنگار ایسنا گفت: این رویداد با حضور بیش از 40 نفر از دانشجویان و هنرمندان رشته نقاشی در قالب کارگاه و نمایشگاه برگزار شده است.
او ادامه داد: «گذر حماسه» از 17 بهمن‌ماه به طور رسمی آغاز به کار کرده و تا پایان راهپیمایی روز 22 بهمن‌ماه ادامه خواهد داشت. کارهای اجرایی و مقدماتی این رویداد از دو ماه پیش آغاز و موضوعات و گروه‌ها شناسایی شده‌اند. سازمان زیباسازی شهرداری تهران حامی اصلی این رویداد بود و معاونت فرهنگی – اجتماعی وزارت علوم و نیز معاونت فرهنگی دانشگاه تهران ما را همراهی کردند.
عباسی همچنین بیان کرد: پس از اتمام کارگاه‌ها، طی مراسمی از آثار برگزیده تقدیر می‌شود. سپس نقاشی‌ها در اختیار سازمان زیباسازی شهرداری تهران قرار می‌گیرد.
او با بیان این‌که سبک آثار آزاد و به اختیار هنرمندان بوده است، اظهار کرد: موضوع نقاشی‌ها در رابطه با رویداد‌ها و مفاهیم انقلابی از 16 آذرماه تا پیروزی انقلاب اسلامی انتخاب شده است. این طرح با هدف تقویت باورها و ارزش‌های اصیل انقلاب در نسلی جوان و گسترش آن‌ها و نیز پاسداشت روزهای شکوهمند انقلاب اسلامی برگزار شده است.
عباسی با اشاره به استقبال و واکنش خوب مردم نسبت به این رویداد بیان کرد: در مجموع این طرح توانست هنر انقلابی را با جامعه مرتبط کند و میان این دو ارتباط مستحکم و مشارکتی شکل بدهد.
وی همچنین از انتشار کتاب این آثار توسط سازمان جهاد دانشگاهی تهران خبر داد.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید