خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 


الیاس نادران:

 دولتی که با شعار شفافیت آمد قرارداد محرمانه می بندد

الیاس نادران با بیان اینکه به‌رغم اجرایی شدن برجام هیچ سوئیفتی باز نشده است از محرمانه نگه‌داشتن قراردادهای اقتصادی انتقاد کرد و گفت: این در حالی است که دولت یازدهم با شعار شفافیت روی کار آمد.به گزارش تسنیم الیاس نادران در نشست "ابعاد جدید قراردادهای پسابرجام و تحولات اقتصادی" با اشاره به اینکه روحانی برجام را مبدأ تحولات تعریف کرده است، گفت: روی کاغذ تمام تحریم‌ها رفع شده نه در عمل. بازشدن هزاران ال‌سی دروغ بود.دولت بیان می‌کند که در ارائه بودجه به مجلس تأخیر نداشته است اما مطابق آیین‌نامه داخلی مجلس 40 روز در ارائه بودجه تأخیر داشت، اما رئیس جمهور بیان می‌کردند که "یک روز هم تأخیر نداشتیم." دولت صداقت در کلام ندارد.وی در ادامه با اعلام اینکه هیچ سوئیفتی باز نشده است، گفت:

سقف معاملات کاهش یافته و گشایشی در مبادلات تجاری صورت نگرفته است. از 40 سند همکاری که در سفر ایتالیا و فرانسه بیان کردند 2 سند بود که یکی از آنها مربوط به پژو بود که بیان کردند محرمانه است. اینها رکود را رفع و مشکلات معیشت مردم را بهتر نمی‌کند.نادران با تأکید بر 2برابر شدن نقدینگی در دولت یازدهم گفت: نقدینگی دوبرابری که سر سفره مردم نرفته پس به جیب چه‌کسی رفته است؟ این یکی از اصلی‌ترین سؤالات ما است. در حال حاضر نرخ رشد اقتصادی منفی است اما دولت جرأت نمی‌کند نرخ رشد منفی اقتصاد را اعلام کند. سه دوره است که دولت از ارائه آمارها طفره می‌رود.وی گفت: مجلس دولت‌ساخته با دموکراسی همخوانی ندارد.الیاس نادران در ارتباط با لیست ارائه شده توسط اصولگرایان برای مجلس آتی اظهار کرد: در این دوره براساس اطلاعات من, اصولگرایان در بهترین شرایط ائتلاف و همدلی هستند.وی افزود: این روال در کلیه لیست‌های سطح کشور از جمله تهران دیده می‌شود.

همین خبر حاکیست احمد توکلی در این نشست با انتقاد از پنهان‌کاری‌های دولت گفت: بخل در دادن اطلاعات به مردم به‌نفع دولت نیست. دولت باید سعی کند در اقتصاد مانند اتاق شیشه‌ای عمل کند تا رانتی وجود نداشته باشد.احمد توکلی با دسته بندی اشکالات اقتصادی دولت گفت: اشکالات دولت در سه لایه دسته بندی می‌شود؛ لایه اول اشکالاتی است که به حکومت‌داری مربوط است، یعنی اینکه دولت‌ها تا چه‌اندازه شفاف عمل کنند و اطلاعات را در اختیار مردم قرار دهند، قوه دادگاه‌ها تا چه‌اندازه محکم باشد و چه‌میزان با سلامت عمل کنند، تقسیم قدرت بر مبنای دموکراسی باشد و شایسته‌ها روی کار بیایند نه اینکه وابسته‌ها و اقوام سر کار بیایند.وی ادامه داد: زمانی که مردم به دولت و حکومت اعتماد کنند نرخ رشد افزایش چشمگیری می‌یابد. لایه دوم مربوط به ساختارها در قوانین و مقررات کشور است. نفتی‌بودن و دولتی بودن اقتصاد ایران در این مرحله تأثیر بر کارکرد اقتصادی می‌گذارد. یکی از عوامل مهم فساد در کشور به‌دلیل همین  دو موضوع مهم است. لایه سوم سیاست‌هایی است که در هر دولت اتخاذ می‌شود. این سیاست‌ها می‌تواند به ایجاد مشکل کمک کند یا اینکه مشکلی را حل کند. به لایه سوم معمولاً‌ توجه و از دو لایحه قبلی غفلت می‌کنیم در صورتی که تا آن دو لایه قبلی اصلاح نشود مشکلات حل نمی‌شود.
توکلی با اشاره به اینکه نرخ رشد شاخص مهم اقتصادی است که جهت اقتصاد کشور را نشان می‌دهد، گفت: نمی‌توان به مردم امید واهی داد، سرمایه‌گذاران به آینده چشم دوخته‌اند و نسبت به آن حساس هستند. توصیه می‌کنم به دولت همان‌طور که در زبان می‌گوید شفاف عمل می‌کند در عمل این‌گونه باشد و به مردم اطلاعات بدهد، ضمن اینکه برای حل مشکلات اقتصادی از اهل فن کمک بگیرد. یکی از عوامل کاهش نرخ رشد عدم اعتماد ملی است. وقتی دولت نمی‌گوید که در قراردادها چگونه عمل کرده نمی‌توان در مورد آن صحبت کرد.وی گفت: اینکه دولت اکنون نرخ رشد را اعلام نمی‌کند نمی‌خواهد پیش مردم شرمنده شود.وی تصریح کرد: آقای روحانی زمانی دولت را در دست گرفت که کشور با اعمال تحریم‌های بین المللی در شرایط سخت اقتصادی قرار گرفته است. افزایش نقدینگی و عدم مدیریت ارز حاصل از فروش نفت باعث شده بود نتوانیم اقدامی را برای بهبود اوضاع انجام دهیم. اما درحال حاضر باید از دو اقدام مثبت دولت نیز یاد کنیم که یکی از آنها ثبات بازار ارز و دیگری کاهش نرخ تورم است.وی گفت:بنده در رابطه با فساد رفتار دولت را نمی‌پسندم و در این رابطه باید اقدام جدی انجام دهد.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید