خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 


نوبخت:

بودجه تصویب نشود افزایش حقوق نداریم
 هیچ چیز محرمانه هم نداریم
قراردادهای نفتی محرمانه‌ نیست

محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت از مجلس خواست لایحه بودجه سال ۹۵ را تا پایان سال یا حداکثر تا هفته سوم فرودین ماه تصویب کند  اگر بودجه به تصویب نرسد، قطعا افزایشی که برای بازنشستگان و کارمندان گفتیم از ابتدای سال 95 عملیاتی نمی شود..به گزارش  تسنیم، محمدباقر نوبخت در نشست خبری خود آخرین مصوبه هیات وزیران را توضیح داد و گفت:مقررشد در راستای اجرای سیاست انضباط مالی و تأدیه بدهی دولت به اشخاص حقیقی و حقوقی و بانکها،اقدامات عملی برداشته شود.به همین جهت مقرر شد هر شخص حقیقی و حقوقی که همزمان از دولت مطالبه دارد و ضمنا بدهکار است، بتوانیم این را با اوراق تسویه، تهاتر کنیم و تسویه صورت گیرد.وی افزود:

برخی از پیمانکاران می گفتند ما از دولت طلبکاریم و از بابت مالیات و برخی بدهی های دیگر تحت فشاریم. بعضا به خاطر ممنوعیت خروج از کشور به دلیل عدم پرداخت مالیات، معترض بودند از شما طلب داریم. در جلسه یکشنبه هیات وزیران با اختصاص 10 هزار میلیارد تومان مقرر شد پیمانکار یا هر شخصی که از دولت طلبکار بوده و بدهکار هم هست، این تسویه را انجام دهیم. این موضوع باعث روشن شدن تراز دولت می شود. این مسئله در سال 95 هم تکرار می شود و پیش بینی می کنیم بتوانیم همه کسانی را که در این ارتباط بدهی و مطالبه دارند، تسویه کنیم. ضمنا یکی از اقداماتی که در دو سال برنامه ششم انجام می شود، همه بدهی های دولت به بانکها از طریق اوراق مالی تسویه می شود. بانکها می گویند برخی از منابع شان درگیر مطالبات معوقه و بدهی های دولت است، به این ترتیب دولت همه بدهی خود را ظرف دو سال اول برنامه از سال 95 تسویه می کند. اوراق می تواند در بازار مالی مورد خرید و فروش قرار گیرد و دولت نیز سود آن را می پردازد. تا پایان برنامه، بدهی دولت بدون اوراق به نظام بانکی به صفر می رسد.

سخنگوی دولت درباره پروژه مخالفان قوه مجریه در خصوص محرمانه کردن آمار کلان کشور گفت: من هر هفته اعداد و ارقام را بیان می کنم. سایت سخنگوی دولت نیز این آمار را منتشر می کند. مجلس به همه اسناد و مدارک موجود دسترسی دارد و همکاران دولت با حضور در مجلس، مطالبی را بیان می کنند و بلافاصله اخبار و اطلاعات روی شبکه ها و سایتها می رود. بنابراین، ما هیچ چیز محرمانه ای نداریم. البته برخی اسناد طبقه بندی شده و برخی نیز هنوز تکمیل نشده است. هیچ قرارداد محرمانه ای در وزارت نفت نداریم و وزارت نفت هم باید اطلاعات خود را منتشر کند. درباره خودروی پژو هم که می گویند مسایل محرمانه است! چه زمانی معمول بوده قراردادها را روی سایت قرار دهند که اگر ما الان نگذاریم، بگویند محرمانه عمل شده؟ آمار اقتصادی را بانک مرکزی و مرکز آمار منتشر می کند. الان هم از دکتر عادل آذر سوال کردم و ایشان نیز قرار است ریز تحولات رشد اقتصادی را به رسانه ها اعلام کنند. به نظر می رسد ما خیلی شفاف عمل می کنیم و چیز پوشیده و پنهانی نداریم. هر چیزی را عرضه می کنیم قابل دفاع است. رفتار دولت عقلانی است و منطبق با نظریات علمی است و چیز پوشیده و نگران کننده ای نداریم. البته اشکالی بر نقد کردن منتقدان نمی بینیم. جایگاه منتقد، نقد است حتی اگر منصفانه عمل نکند. مشکل، رسانه هایی است که گزینشی مطالب را منتشر می کنند.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید