خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 


وزیر شهرسازی مطرح کرد:

درآمد سوداگری زمین و ساختمان تهران در سال ۹۰ برابر با کل ایران
 شورای‌ شهر در بحث بودجه شهرداری امکان اعمال قانون ندارد

وزیر راه و شهرسازی با اعلام آغاز قانون‌فروشی در شهر تهران از اواخر دهه ۶۰ تاکید کرد: میزان درآمد از سوداگری در بحث زمین، ساختمان و مستغلات در تهران در سال ۹۰ به تنهایی برابر با کل ایران بود و بهترین راه‌حل کنترل قیمت زمین، دسترسی سریع ریل به ۸۰ کیلومتری مرکز کلانشهرها و تغییر مُد حمل و نقل جاده‌ای به ریل است.

به گزارش ایسنا، عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی با حضور در دانشگاه تربیت‌مدرس، در اختتامیه «همایش ساماندهی سیاسی فضا و اداره بهینه شهر تهران» ضمن اظهار خرسندی از حضور در جمع دانشگاهیان به اهمیت موضوع ساماندهی سیاسی فضای شهر تهران اشاره کرد و گفت: اصلی‌ترین مساله‌ای که در تهران با آن مواجهیم این است که تهران به عنوان پایتخت جمهوری اسلامی ایران از جهت کارآمدی در مباحث جابه‌جایی (mobility) و روان بودن تردد دچار مشکل بسیار جدی شده است و در همین راستا نیز، تقریبا کسی نیست که تلخی جابه جایی در سطح شهر تهران را تجربه نکرده باشد.

 شورای‌ شهر در بحث بودجه شهرداری امکان اعمال قانون ندارد
آخوندی خاطرنشان کرد: همواره اعضای شورای‌ شهر نسبت به وضعیت کلانشهرها و بویژه تهران اعتراض دارند که این نشان می‌‎دهد که شورای شهر خود نمی‌تواند در بحث بودجه شهرداری تهران و سایر کلانشهرها اعمال قانون کند. اعمال قانون در کلانشهرها اصلی‌ترین مساله‌ای است که زندگی شهری را در کلانشهرها در معرض خطر قرار داده و آن نیز به حاکمیت شهری مرتبط است.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید