خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 


 مصباحی مقدم:

عزمی برای اقتصاد مقاومتی در رفتار دولت شاهد نیستیم

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تاکید بر لزوم حرکت در جهت اقتصاد مقاومتی گفت: امروز هنوز سخن از این است که آیا سوئیفت وصل شده یا نه در حالی که فدرال رزرو آمریکا دلار ما را مانیتورینگ می‌کند و برای آن محدودیت ایجاد می‌شود.به گزارش تسنیم، غلامرضا مصباحی مقدم در کنگره ملی اقتصاد مقاومتی با بیان اینکه ما در اقتصاد مقاومتی در یک شرایط دفاعی هستیم اظهار داشت: از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی مسیر مقاومت در مقابل سلطه را در پیش گرفتیم و امروز استقلال کشور نظیر ندارد و مثال زدنی است. وی افزود: باید فرهنگ مقاومت را در کشور دنبال کرد تا الگو شود و دیگر کشورها این مسیر را دنبال کنند. عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: از نظر نظامی با ابتکارات و خلاقیت نیروهای داخلی امروز وضعیت ما مثال‌زدنی است به طوری که از نظر امنیت ملی از طرف دشمنان در معرض خطر نیست و اگر در گذشته می‌گفتند همه گزینه‌ها روی میز است خودشان می‌دانستند این یک بلوف است.مصباحی‌مقدم با بیان اینکه امروز می‌خواهند دوباره کشور را به خاطر قدرت دفاعی و موشکی تحریم کنند، بیان کرد: افسران و سربازان بزرگترین قدرت جهان در مقابل نیروی دریایی ما زانو زدند و ذلت را در مقابل ملت ایران چشیدند.

وی ادامه داد:‌ از نظر اقتصادی وضعیت ما به گونه‌ای است که دشمن این موضوع را مورد حمله قرار داده زیرا وابستگی به نفت از نقاط ضعف ماست. عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد:‌ امروز هنوز سخن از این است که آیا سوئیفت وصل شده یا نه در حالی که فدرال رزرو آمریکا دلار ما را مانیتورینگ می‌کند و برای آن محدودیت ایجاد می‌شود. مصباحی‌مقدم ادامه داد: مسئله اساسی ما بنیانگذاری یک اقتصاد قوی است که ضربه‌ناپذیری داشته باشد و نقطه ضعفی نداشته باشد برای این اقدام باید شاهد پیشتازی دولت باشیم که نیستیم. وی با اشاره به آیات قرآن بیان کرد: در قرآن آمده است که با آدم پیمان بستیم  و او فراموش کرد و عزمی در او نیافتیم و به نظرم این آیه امروز در مورد دولت ما صادق است که اگر این عزم در دولت وجود داشت بایستی خود را پیشگام اقتصاد مقاومتی نشان می‌داد.  متاسفانه با همه کمکها و حمایت‌هایی که رهبر معظم انقلاب، مجلس و مردم از این دولت انجام دادند و در صحنه‌های مختلف با آن  همراهی کردند اما عزمی برای اقتصاد مقاومتی در رفتار دولت شاهد نیستیم.عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: مردم باید برای تحقق اقتصاد مقاومتی بسیج شوند و بسیج کننده مردم دولت است. امروز قرارگاه اقتصاد مقاومتی را دولت تدبیر و راه‌‌اندازی می‌کند.مصباحی‌مقدم تصریح کرد: مسئله اساسی ما بنیانگذاری اقتصاد مقاومتی است تا ضربه ناپذیری را نشان دهد و برای این کار باید شاهد پیشتازی دولت باشیم که وجود ندارد.

وی با بیان اینکه آقای رئیس جمهور در نامه‌ای از معاون اول خواستار تشکیل اقتصاد مقاومتی شدند، اظهار داشت: قرارگاه اقتصاد مقاومتی باید ظرفیت‌های ملی را به کار بگیرد و مردم بسیج شوند و منابع آنها در اقتصاد وارد شود.وی ادامه داد: امروز منابع مالی مردم ما  یک هزار هزار میلیارد تومان است و 850 هزار میلیارد تومان آن در بانکها سپرده‌گذاری شده ولی آیا این منابع در راستای اقتصاد مقاومتی سوق داده شده است که پاسخ نه است.نماینده مردم در مجلس نهم تاکید کرد: کدام تدبیر در دولت تدبیر برای به کارگیری یک هزار هزار میلیارد تومان نقدینگی موجود در دست مردم به کار گرفته شده است تا در راستای اقتصاد مقاومتی قرار گیرد.وی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای و توافق برجام گفت: همه چشم‌ها به این است که برجام تصویب شد و راه برای رونق اقتصادی فراهم شده است. و اکنون بخوابیم تا ببینیم این حلوا حلوا، کی حلوا می‌شود و شیرینی آن را در دهان حس می‌کنیم که اینگونه نیست.مصباحی مقدم افزود: تا چشم به بیگانگان دوخته‌ایم هیچ چیز گیرمان نخواهد آمد و باید روی امکانات و ظرفیت‌های ملی تکیه کنیم و از توانمندی داخلی بهره ببریم.وی با بیان اینکه اگر قدرت اقتصاد ملی افزایش یابد همه به دنبال سرمایه‌گذاری در ایران هستند، اظهار کرد: اگر قدرت اقتصادی کشور ضعیف باشد کسی به سراغ ما نمی‌آید و اگر هم آمد یا طلبکارانه می‌آید و یا طعمه دارد.مصباحی مقدم با اشاره به اینکه خارجی‌ها می‌خواهند بازار ایران در اختیار آنها باشد و نمی‌خواهند به ما کمک کنند، بیان داشت: نخست باید روی ظرفیت‌های خود تکیه کنیم و در درجه دوم رویکرد بین‌المللی داشته باشیم که در محاق قرار نگیریم اما این گام اول برداشته نشده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تاکید بر اینکه امروز حدود 20 میلیارد دلار انواع اندوخته در اختیار مردم است اذعان کرد: این مبلغ در خانه‌ها، حسابهای بانکی، صندوق امانات بانکها و... قرار دارد چرا از آن استفاده نمی‌کنیم که هیچ وقت اینگونه نبوده است.مصباحی‌مقدم افزود: اعتمادی که مردم به سیستم بانکی داشتند و سپرده‌های  ارزی خود را در نظام بانکی قرار می‌دادند در دولت قبل و بانک مرکزی آن رخت بربست زیرا وقتی مردم برای مطالبه ارز خود اقدام کردند گفته شد معادل ریالی آن داده می‌شود و این یعنی خواندن فاتحه برای اعتماد مردم به نظام بانکی است.وی اظهار داشت: 20 میلیارد ارز در خانه‌ها ثروت ملی ما است و  علاوه بر آن ایران بزرگترین مصرف کننده مسکوکات طلا در منطقه منا است و خانم‌های ایرانی حدود یک تا دو کیلو طلا دارند که این هم نوعی ثروت ملی محسوب می‌شود و به اندازه کم از این طلا در جهت زینتی استفاده می‌شود و بقیه آن در خانه‌ها اندوخته شده است. اما از این ثروت ملی بهره‌برداری نمی‌کنیم و انی موارد ظرفیت داخلی کشور است.
=====

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید