خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 


معاون وزیرکار:

آزمون های عملی در فرآیند سنجش مهارت باید ساماندهی شود

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور بر اجرای دقیق برنامه های ساماندهی آزمون های عملی در فرآیند سنجش مهارت تأکید کرد.به گزارش تسنیم، محمد امین سازگار نژاد، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس این سازمان طی ابلاغ دستورالعملی به ادارات کل آموزش فنی و حرفه ای استان ها با تأکید بر اهمیت و نقش به سزای آزمون های عملی در فرایند ارزشیابی کارآموزان و ضرورت نظارت بر اجرای دقیق این آزمون تأکید کرده است که برنامه ساماندهی آزمون های عملی از ابتدای سال 95 در اولویت اصلی دفتر ارزشیابی مهارت قرار گیرد و اداره سنجش استان با نظارت مدیر کل نسبت به پیش بینی تمهیدات مورد نظر اقدام نماید. در مکاتبه مذکور تأکید شده است که تقویم آزمون های عملی درطول سال 95 تهیه و به مراکز جهت اجرا ابلاغ شود.

ضروری است حداکثر یک هفته پس از اعلام نتایج آزمون کتبی، زمان دقیق آزمون عملی کارآموز مشخص شده باشد. زمان بندی آزمون عملی باید طوری طراحی شود که حداکثر سه هفته پس از اعلام نتایج کتبی، آزمون عملی فرد اجرا و نمره¬ی وی وارد پورتال شود. این دستور شامل کلیه دوره های آموزشی مانند طرح 18 ماهه نیز می شود.

از جمله تمهیداتی که به منظور ارتقای فرآیند برگزاری آزمون های عملی سنجش مهارت در نظر گرفته شده است آماده سازی و قابل استفاده بودن بانک اطلاعاتی آزمونگران درون و برون سازمانی آن اداره کل به تفکیک شهرستان و حرفه و شناسایی افراد متعهد و متخصص جهت نظارت بر آزمون های عملی و تشیکل بانک اطلاعاتی مربوطه می باشد.در تمهیدات مذکور آمده است که برای کلیه ی آزمونگران و ناظرین بایستی دوره های آموزشی لازم اجرا شود. محتوی آموزشی درسامانه آموزشهای مجازی سازمان بارگذاری شده است و برای کارکنان سازمان دراین رابطه هماهنگی لازم به عمل خواهد آمد.همچنین تأکید شده است که کلیه‌ی فعالیت های مرتبط با آزمون های عملی بایستی بر اساس دستورالعمل های مربوطه مستند سازی شود به طوری که در بازرسی های دوره ای قابل دسترسی، مشاهده و بررسی باشد.در خاتمه بر نظارت مستمر رییس اداره سنجش، رؤسای مراکز، ناظرین اعزامی اداره کل و حراست بر فرایند برگزاری آزمون عملی و مستند سازی لازم تأکید شده است.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید