خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 


رستمیان نماینده مجلس:

ایرادات زیادی به لایحه بودجه وارد است
دولت بسیاری از پروژه‌ها را به بخش خصوصی واگذار نمی‌کند

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی گفت: ایرادات زیادی به لایحه بودجه وارد است که باید اصلاح شود که از جمله آن می‌توان به بحث مالیات‌ها،‌ تراز منفی صادرات مناطق آزاد تجاری اشاره کرد.به گزارش فارس، عبدالرحمان رستمیان در مخالفت با  کلیات لایحه بودجه سال 95 کل کشور در جلسه علنی مجلس (22 فروردین 95) گفت: مخالفت من به این معنا نیست که رای مخالف به کلیات لایحه بودجه خواهم داد بلکه مخالفت من به خاطر اشکالات زیادی است که در لایحه بودجه وجود دارد و این ایرادات باید برطرف شود.وی افزود: من هم شاید رای موافق به لایحه بودجه بدهم اما دولت باید بگوید که این نواقص را برطرف خواهد کرد.نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: یکی از اتفاقات مثبت امسال کاهش سهم نفت در درآمدها بود.

اما نکته‌ای که وجود دارد این است که سهم نفت هر چقدر که هست باید در بخش سرمایه گذاری هزینه شود و در پروژه‌هایی که محرک توسعه کشور هستند، هزینه شود.رستمیان خاطرنشان کرد: مواردی را در سال گذشته داشتیم که می‌توانستیم امسال درآمدهای بیشتری را داشته باشیم اما کوتاهی کردیم. این کوتاهی‌ها باید جبران شود. در برخی از بخش‌ها مالیات‌های هدفمند را گذاشتیم که از جمله آن مالیات بر کالاهای آسیب رسان بود که 150 میلیارد تومان درآمد برای دولت ایجاد می‌کرد اما متاسفانه جلسات آن تشکیل نشد، وزرای صنعت و اقتصاد به جلسه نیامدند.

وی افزود: متاسفانه از سال 93 تا سال 95 حتی درآمدهای مالیاتی از بخش مالیات بر کالاهای آسیب رسان کاهش داده شده. سال 93 ، 300 میلیارد تومان از این بخش درآمد کسب کردیم. اما در سال 95 ، 12 میلیارد تومان برای آن پیش بینی کرده‌ایم این ها ضعف‌های بودجه سال 95 است که باید برطرف شود.نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرارهای مالیاتی اظهار داشت: متاسفانه مالیات بر درآمد و سود در کشور سیستماتیک نیست. مالیات بر حقوق و عوارض آب و برق وجود دارد اما مالیات بر درآمد و سود سیستمی ندارد و اینکه مالیات ما پلکانی نیست اگر مالیات ما پلکانی باشد تبعیض‌های حقوقی برطرف خواهد شد.رستمیان خاطرنشان کرد: هر پولی که مبادله می‌شود باید رصد شود و در این صورت است که ما فرار مالیاتی و دزدی‌های بانک‌ها را نخواهیم داشت. اگر مالیات در کشور پلکانی شود ما تعادل بخشی درآمدها و حقوق ها را کشور خواهیم داشت.وی افزود: ما بر جریمه‌ها هدفمند مالیات نبسته‌ایم، ما زیر 5 درصد قاچاق را کشف می‌کنیم اما جریمه‌ای که کردیم دو برابر است وقتی زیر 5 درصد قاچاق کشف می‌شود باید 20 برابر جریمه بر قاچاق داشته باشیم تا قاچاق سودآوری نداشته باشد. متاسفانه در شرایط فعلی قاچاق 90 درصد سودآوری دارد و این از مواردی که باید اصلاح شود.نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: متاسفانه برخی از جریمه‌ها که می‌تواند به اصلاح امور کمک کند به روزرسانی نشده که از جمله آن می‌توان به جریمه‌ها در بخش غذا و دارو اشاره کرد و به روز شدن جریمه‌ها در این بخش می‌تواند از یک سو موجب کاهش آسیب‌ها و هم افزایش درآمد دولت را در پی داشته باشد.

رستمیان خاطرنشان کرد: حقوق ورودی کالاهای خارجی باید افزایش پیدا کند تا یک درصد عوارض بر کالاهای مصرفی خارجی 3 هزار میلیارد تومان برای کشور درآمد ایجاد می‌کند. این هم از کوتاهی‌هایی بود که علیرغم پیشنهادهای ارائه شده اجرایی نشد.وی افزود: امروزه در استان‌های ما هر وزارتخانه سه مدیرکل دارد آموزش و پرورش سه مدیر کل دارد. وزارت نیرو پنج مدیرکل دارد. وزارت جهاد کشاورزی چندین مدیرکل دارد و به همین تناسب و تناظر در شهرستان‌ها ادارات آن‌ها را داریم. اگر گفته می‌شود که حجم دولت باید کوچک شود آیا نمی‌توان این بخش‌ها را کوچک کرد.نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: وزارت علوم دانشجو در رشته‌هایی پذیرش می‌کند که اشباع شده است. وزارت آموزش و پرورش افراد را از مقطع دیپلم بورس می‌کند و برای دانشگاه فرهنگیان نیرو می‌گیرد و این‌ها هزینه‌های اضافی برای آموزش و پرورش است.رستمیان خاطرنشان کرد: متاسفانه مناطق آزاد تجاری ما دارای تراز منفی برای صادرات هستند و در این شرایط معافیت‌های وارداتی را به مرزنشینان می‌دهیم که باید معافیت‌های صادراتی به آن‌ها داده شود که کوتاهی در این زمینه صورت گرفته است.وی افزود: ما باید چه سیاستی داشته باشیم که بودجه‌هایمان را هدایت کنیم. اقتصاد مقاومتی به این معناست که هر سال 10 یا 20 درصد واردات کاهش پیدا کند و صادرات افزایش یابد اما چنین تکلیفی به دولت نشده است.وی در پایان گفت: بسیاری از پروژه‌ها را دولت در اختیار گرفته و به بخش خصوصی واگذار نمی‌کند.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید