خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 


غلام رضا کاتب:

آمار بیکاری مرکز آمار غلط است
سهم بودجه دولت برای اشتغال‌زایی صفر  است
رشد اشتغال توسعه پایدار ندارد

رئیس فراکسیون اشتغال مجلس شورای اسلامی درباره اختلاف‌های آماری بیکاری از سوی مرکز آمار و آمارهای غیررسمی گفت: مرکز آمار واقعیت‌های آماری درباره نرخ بیکاری را اعلام نمی‌کند.
غلامرضا کاتب در گفتگو با  تسنیم، درباره علت اختلاف آماری اشتغال‌زایی بین مرکز آمار ایران و مسئولان غیررسمی گفت: متأسفانه آمارهای مرکز آمار واقعی نیست، علاوه بر اینکه واقعیت‌ها را اعلام نمی‌کنند. ملاک اندازه گیری ساعات کاری برای شاغلان نادرست است.

وی ادامه داد:  طبق تعریف مرکز آمار تمام افراد 10ساله و بیش‌تر که در طول هفته مرجع، طبق تعریف کار، حداقل یک ساعت کار کرده‌اند شاغل محسوب می‌شود، اما واقعیت این است که در شرایط فعلی اقتصادی هیچ کس نمی‌تواند با فعالیت یک ساعت در هفته امرار معاش کند. کاتب با بیان "برای سال جدید به‌دنبال برنامه ریزی برای توسعه اشتغال هستیم" گفت: هنوز بودجه در حال بررسی است اما قصد داریم یک مبلغ مناسب را برای اشتغال اختصاص دهیم.وی در ادامه با اشاره به رابطه بین رشد اقتصادی با میزان اشتغال افزود: اگرما یک درصد رشد اقتصادی داشته باشیم می‌توانیم برای صدهزار نفر شغل ایجاد کنیم، این در حالیست که براساس آمار موجود در طول برنامه 5ساله توسعه، میانگین رشد اقتصادی کشور 0.5 درصد بوده است.

*رشد اشتغال توسعه پایدار ندارد

کاتب  با ابراز "رشد اقتصاد هیچ‌گاه نمی‌تواند برای ما توسعه پایدار ایجاد کند" اظهار کرد: در حال حاضر کشور نمی‌تواند به رشدی بیشتر از 0.5 درصد فکر کند. در شرایط فعلی باید نگاهمان را به بودجه‌ای برای راه‌اندازی بنگاه‌های اقتصادی متوجه کنیم.رئیس فراکسیون اشتغال مجلس شورای اسلامی راهکار خروج از رکود اشتغال را سرمایه گذاری در بخشهای خصوصی خواند و افزود: با تقویت نظام بانکی و نیز دستگاه‌های اجرایی می‌توانیم مسیر سرمایه گذاری دولت برای ایجاد اشتغال را متوجه بخشهای خصوصی کنیم تا بلکه به‌کمک آنها از این رکود خارج شویم.کاتب با اعلام اینکه در حال حاضر سهم بودجه دولت برای اشتغال‌زایی صفر  است، گفت: در سال 93 وقتی بودجه 94 را تصویب کردیم دولت هزار میلیارد تومان برای اشتغال فارغ التحصیلان بیکار اختصاص داد، این در حالیست که سهم بودجه دولت برای اشتغال در حال حاضر صفر است. متأسفانه سازمان مدیریت و برنامه ریزی و وزارت کار گزارشی از عملکردشان ارائه نمی‌دهند، البته وزارت کار در جلسات غیررسمی اعلام کرده است که تعداد بیکاران 5 میلیون است اما رسماً‌ اعلام نکرده است.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید