خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 


 گاردین:

موانع تجارت با ایران همچنان پابرجاست

روزنامه انگلیسی گاردین طی گزارشی نوشت: نمایندگان دولت آمریکا به بنگاه های اقتصادی اروپایی توصیه می کنند که قبل از اینکه وارد معاملات پسا تحریم با ایران شوند، ابتدا به تکالیف خود عمل کنند.به گزارش تسنیم روزنامه انگلیسی گاردین طی گزارشی نوشت: نمایندگان دولت آمریکا به بنگاه های اقتصادی اروپایی توصیه می کنند که قبل از اینکه وارد معاملات پسا تحریم با ایران شوند، ابتدا به تکالیف خود عمل کنند.به گفته کیوان هریس، استاد دانشگاه کالیفرنیا بیش از نیمی از اقتصاد ایران توسط نهادهای شبه خصوصی ای اداره می شود که با سازمان های دولتی مرتبط هستند و همچنان تحت تحریم های اتحادیه اروپا و آمریکا قرار دارند.

بنابراین چگونه یک سرمایه گذار خارجی می تواند از جریمه شدن از سوی دولت آمریکا به دلیل معامله با شرکت های وابسته به نهادهای تحت تحریم بگریزد؟ تجار آلمانی نگران اند که هزینه های انجام بررسی های لازم برای اطمینان از عدم ارتباط شرکت های طرف همکاری با نهادهای تحت تحریم، برای بنگاه های اقتصادی کوچک و متوسط و تامین کنندگان کالا بیش از حد بالا باشد.

در جریان نشست هیئتی از خزانه داری آمریکا که ماه گذشته در فرانکفورت برگزار شد و در آن نمایندگان تجاری آلمان و مسئولان وزارت امور خارجه ایران حضور داشتند، خزانه داری آمریکا پیشنهاد کرد که هر کس برای خود وکلایی استخدام کند. یکی از حاضران در جلسه گفت: «این برای کسی که بطور مثال تنها می خواهد یک تحویل کالای یک میلیون دلاری داشته باشد، ناامید کننده است.»آلمان امیدوار است حجم مبادلات تجاری خود با ایران را به سطح پیش از تحریم ها یعنی زمانی که ایران اصلی ترین شریک تجاری اش در خاورمیانه به شمار می رفت باز گرداند. به گفته ایلجا ناتناگل، مدیر سیاستگذاری اقتصادی بین المللی در اتحادیه اتاق های بازرگانی و صنایع آلمان در دراز مدت، رشد صادرات آلمان به ایران از 2.5 میلیارد یورو به حدود 10 میلیارد یورو واقع بینانه به نظر می رسد.توافق هسته ای ایران با قدرت های جهانی درهای اقتصاد ایران را به روی صنایع خودروسازی، مهندسی مکانیک، انرژی، تکنولوژی، ساخت و ساز و درمانی آلمان باز کرده است. اما به گفته ناتناگل، «شبکه پیچیده مقررات آمریکا و اتحادیه اروپا» بدان معناست که شرکت های آلمانی همچنان مشکلاتی برای یافتن بانک های مایل به ارائه خدمات مالی برای معاملات با ایران دارند.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید