خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 


رئیس اتاق تهران خبرداد:

استراتژی ایران برای انتخاب شرکا در دوران پساتحریم

رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: روابط اقتصادی ایران در آینده با کشورهایی گسترش و تحکیم می یابد و به صورت درازمدت ادامه پیدا خواهد کرد که با زیرساخت صنعتی و تکنولوژیک کشور پیوند خورده باشد.به گزارش مهر، مسعود خوانساری در دیدار هیات تجاری هند با فعالان اقتصادی در اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران گفت: هند به دلیل اقتصاد در حال گسترش به عنوان یکی از قدرت‌های نوظهور در منطقه و جهان به حساب می‌آید و نقش مهمی در معاملات اقتصادی و سیاسی دنیا ایفا می‌کند، بنابراین دو اقتصاد ایران و هند می توانند در بسیاری از زمینه‌ها مکمل هم باشند و پیوندهای فی مابین را هر چه بیشتر به هم گره زده و محکم‌تر کنند.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران افزود: سطح روابط اقتصادی دو کشور در سال‌های گذشته، از حجم ۱۵ میلیارد دلار فراتر نرفته و در حالی که پتانسیل‌های موجود، حجم روابط بالاتری را در اقتصاد دو کشور انتظار دارد، متاسفانه این اتفاق رخ نداده است. البته در دوران تحریم، هند جزو کشورهایی بوده است که روابط تجاری و اقتصادی خود را با ایران قطع نکرد و همچنان در کنار ایران ایستاد اما سایه تحریم‌های ناعادلانه تا اندازه‌ای بر روابط دو کشور سنگینی کرده و موجب شده تا این رابطه به سطح دلخواه نرسد.

وی تصریح کرد: ایران در مناسبات جدید خود با دنیا، حتما کشورهایی همچون هند را که در دوران تحریم در کنار ایران قرار داشتند، لحاظ خواهند کرد و این نکته را در نظر دارد که برای توسعه و تحکیم روابط، نباید فقط به تجارت کوتاه مدت و مبادله کالا بسنده کرد. روابط اقتصادی ایران در آینده نیز با کشورهایی گسترش و تحکیم می یابد و به صورت درازمدت ادامه پیدا خواهد کرد که با زیرساخت صنعتی و تکنولوژیک کشور پیوند خورده باشد.به گفته خوانساری، سرمایه گذاری در پروژه‌های مشترک فنی، صنعتی و تولیدی چه در داخل دو کشور و چه در کشورهای ثالث یکی از راه‌هایی است که ضامن بقا و دوام روابط تجاری و اقتصادی درازمدت است و هجوم بی‌سابقه هیات‌های مختلف تجاری و اقتصادی از سراسر دنیا به ایران هم طی ماه‌های اخیر نشان دهنده علاقه و اشتیاق دنیا برای همکاری‌های بلندمدت با ایران است.
همچنین در این دیدار، «سهراب کومار» سفیر هند در تهران گفت: هند اهمیت زیادی برای ایران قائل است و این شیوه تفکر منجر به شکل‌گیری رابطه‌ای دیرینه میان دو کشور شده است. در عین حال عمق روابط جایی معلوم می‌شود که علاوه بر روابط اقتصادی، روابط فرهنگی را نیز تعمیق کنیم. همانطور که در شرایط تحریم، روابط ایران و هند ادامه یافت و در همین دوران هم، پایه‌هایی معین شد که بتوانیم تجارت خود را با هند گسترش دهیم.وی اظهار داشت: در مذاکراتی که برای توسعه روابط هند، ایران و پاکستان صورت گرفته است، قرار است پروژه‌های مشترکی اجرایی شود که هاب آنها در بندر چابهار ایران است، ضمن اینکه تلاش داریم تا خط آهن از چابهار به زاهدان و نیز نهایی شود تا بتوان اتصال سه کشور به یکدیگر را شاهد بود.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید