خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 


ديدار کارگران با رهبر انقلاب در سال 95

رهبر انقلاب با تشکر از زحمات و تلاش‌هاي جامعه‌ي کارگري کشور و اظهار ارادت نسبت به کارگران، کار و تلاش در جامعه را «ارزش» خواندند و گفتند: هر فردي که در جامعه مشغول کار است، اعم از مسئول، وزير، استاد دانشگاه، دانشجو، طلبه، مدير و ديگران، به معناي عمومي کلمه کارگر است و در واقع، «توليد ارزش» مي‌کند.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با تأکيد بر اينکه از ديدگاه اسلام، «بيکاري، تنبلي و وقت‌گذراني بيهوده»، ضدّ ارزش است، افزودند: بايد همه‌ي کساني که در عرصه‌هاي مختلف مشغول کار هستند، علاوه بر بالا بردن کيفيت کار، حق آن کار را ادا و خود را وقف کار کنند.
رهبر انقلاب افزودند: هر کسي در کشور مسئوليتي پذيرفته است، بايد همه‌ي وقت و توان خود را به اداي صحيح آن مسئوليت اختصاص دهد.
ايشان با اشاره به وفاداري و ثبات قدم جامعه‌ي کارگري نسبت به انقلاب و نظام اسلامي در طول ?? سال گذشته خاطرنشان کردند: با وجود مشکلات معيشتي، کارگران هيچ‌گاه به تبليغات ضد انقلاب اعتنا نکردند و در مقابل نظام نايستادند بلکه همواره مدافع نظام اسلامي بوده‌اند.
رهبر انقلاب با تشکر صميمانه از جامعه‌ي کارگري به‌دليل وفاداري و بصيرت در قبال مسائل انقلاب و نظام، به موضوع «وظايف کارگران، بنگاه‌هاي اقتصادي و مسئولان در اجراي سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي» پرداختند و گفتند: پيام اصلي «اقتصاد مقاومتي؛ اقدام و عمل» اين است که مسئولان بايد براي يکايک بندهاي سياست‌هاي کلي اقتصاد مقاومتي، برنامه‌ريزي و آنها را به‌صورت واقعي اجرا کنند.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي درخصوص نقش و سهم کارگران در اجراي سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي خاطرنشان کردند: مهمترين مسئوليت کارگران در اين بخش، «درست، با کيفيت و با استحکام انجام دادنِ کار» است.
ايشان با تأکيد بر بالا رفتن کيفيت کار گفتند: از جمله مسائل مهمي که در بالا رفتن کيفيت کار کارگران تأثير بسزايي دارد، جدي گرفتن موضوع «مهارت‌افزايي» و بالا بردن مهارت کارگران است که دولت در اين زمينه مسئوليت‌هاي مشخصي دارد.
رهبر انقلاب، يکي ديگر از مسائل تأثيرگذار و مهم در افزايش کيفيت کار را تأمين امنيت شغلي کارگران دانستند و خاطرنشان کردند: تأمين امنيت شغلي کارگران بر عهده‌ي مسئولان و همچنين کارفرمايان است.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، «تعطيلي کارگاه‌هاي توليدي» را از آفات بزرگ برشمردند و گفتند: برخي اوقات، تعطيلي کارگاه‌ها به‌دليل مشکلاتي همچون کمبود نقدينگي و امکانات يا فرسودگي تجهيزات است که در اين موارد، کارفرما مقصر نيست و مسئولان مربوط در بخش صنعت و تجارت، بانک‌ها، مسئولان بخش فناوري و شرکت‌هاي دانش‌بنيان، بايد به مسئوليت خود عمل کنند.
ايشان افزودند: البته در موارد ديگري نيز به‌دليل سوء استفاده‌ي برخي کارفرمايان و استفاده از وام‌ها و تسهيلات در بخش‌هايي همچون ساخت‌وساز به‌جاي توليد، کارگاه‌ها تعطيل مي‌شوند که در اين موارد، بايد دستگاه قضايي، دولت و دستگاه‌هاي اطلاعاتي موضوع را به‌طور جدي پيگيري کنند.
رهبر انقلاب تأکيد کردند: کسي مخالف توليد ثروت نيست اما اين توليد ثروت نبايد به بهاي لگدمال شدن جامعه‌ي کارگري و اقشار محروم باشد.
ايشان «ترويج محصول کارگر ايراني»، «سلامت محيط کار» و «افزايش سهم دستمزد در هزينه‌ي توليد» را از ديگر عوامل تأثيرگذار در افزايش کيفيت کار کارگران دانستند و تأکيد کردند: براي همه‌ي اين موارد، مي‌توان با استفاده از روش‌هاي صحيح و همچنين تجربيات کشورهاي ديگر، برنامه‌ريزي مناسب انجام داد تا هم انگيزه و کيفيت کار کارگران ارتقا يابد، و هم کارفرمايان آسيب نبينند.
رهبر انقلاب در ادامه‌ي سخنانشان به تبيين حقوق کارفرمايان نيز پرداختند و تأکيد کردند: کارفرما و کارگر در منطق اسلام مکمل يکديگرند نه معارض و دشمن.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با قدرداني از کارفرماياني که سرمايه‌شان را به جاي سرمايه‌گذاري بدون دغدغه در بانک‌ها، به ميدان توليد و کارآفريني مي‌آورند، افزودند: «همکاري صميمانه‌ي کارگران با کارفرمايان»، «تلاش مسئولان براي تسهيل سرمايه‌گذاري در بخش‌هاي مختلف» و «فراهم کردن زمينه‌ي صادرات و دفاع از حقوق صادرکنندگان در کشورهاي خارجي»، از جمله حقوق کارفرمايان است که بايد رعايت شود.
ايشان در همين بحث به مسئولان خاطرنشان کردند: بايد بر سلامت و کيفيت کالاهاي صادراتي نظارت شود چرا که صادر شدن اجناس و کالاهاي ناسالم و بي‌کيفيت، موجب بدنام شدن ايران و ضربه به صادرات کشور خواهد شد.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با تأکيد فراوان بر «ارزش و اهميت توليد داخلي» افزودند: توليد داخلي بايد به‌عنوان امري مقدس شناخته و حمايت از آن، يک «وظيفه» تلقي شود.
رهبر انقلاب، وارد کردن اجناسي را که مشابه داخلي دارند، «مطلقاً ممنوع» خواندند و افزودند: برخي فروشگاه‌ها مقيدند که جز توليد داخلي نفروشند که بايد به اين انسان‌هاي با غيرت آفرين گفت.
ايشان افزودند: البته در برخي فروشگاه‌هاي عمدتاً بزرگ و گاه وابسته به دستگاه‌هاي دولتي، همه‌ي اجناس، خارجي است که اين کارِ زشت، عملاً موجب بيکاري کارگر ايراني و بهبود وضع کارگر خارجي مي‌شود.
رهبر انقلاب با انتقاد از فرهنگ خريد کالاهاي خارجي و پُز دادن با کالاهاي داراي نشان‌هاي خارجي گفتند: ما با دنيا تعامل داريم اما در عرصه‌هايي که توليد داخلي داريم، وارد کردن و فروش و مصرف کالاهاي خارجي بايد به‌عنوان يک ضدّ ارزش تبليغ و شناخته شود.
ايشان خاطرنشان کردند: البته در اين زمينه طرفدار افراط نيستم بلکه بايد با حکمت و تدبير عمل کرد.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي به‌عنوان يک مصداق به قضيه‌ي وارد کردن خودروهاي آمريکايي اشاره کردند و گفتند: خود آمريکايي‌ها به علت مصرف زياد و سنگين بودن اين خودروها، رغبتي به خريد آنها ندارند؛ حالا در اين شرايط ما بياييم و از فلان کارخانه‌ي رو به ورشکستگي آمريکا، خودرو وارد کنيم!؟ اين جاي تعجب فراوان دارد.
ايشان افزودند: مديران و مسئولان محترم در مقابل فشارهاي پنهاني که در اين زمينه‌ها وارد مي‌شود، بايستند و جداً نگذارند اين قبيل مسائل انجام شود.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي همچنين با انتقاد از «واردات ميلياردي برخي لوازم غير ضروري»، به مشکل جدي قاچاق کالاها و اجناس به داخل اشاره و خاطرنشان کردند: به مسئولان دولت‌هاي مختلف، مکرر اين مسئله را گوشزد کرده‌ام، و آنها نيز مي‌گويند اگر تعرفه‌ي سنگين بگذاريم، قاچاق آن کالا بالا مي‌رود، اما اين دليل، پذيرفتني نيست.
ايشان قاچاق را بلايي بزرگ و سمّ توليد داخلي برشمردند و با انتقاد شديد از عدم برخورد جدي با اين مسئله تأکيد کردند: بايد قوي‌ترين اشخاص را مأمور اين کار کرد و دولت، ضمن تقويت دستگاه‌هاي ذي‌ربط، با قدرت با قاچاق سازمان‌يافته مقابله و برخورد کند.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي افزودند: البته منظور از مبارزه با قاچاق کالا، مقابله با کوله‌برهاي ضعيفي که در برخي مناطق اجناس کوچک را وارد مي‌کنند، نيست؛ بلکه منظور قاچاقچيان بزرگي است که با ده‌ها و صدها کانتينر، اجناس قاچاق، وارد کشور مي‌کنند.
رهبر انقلاب همچنين در اشاره به يک مسئله‌ي خيلي مهم در باب توليد داخلي گفتند: گاه جنسي مي‌تواند در داخل توليد شود اما واردکنندگاني که سودهاي کلان به‌دست مي‌آورند، با روش‌هاي مختلف از جمله «رشوه‌هاي سنگين، تهديد و حتي جنايت»، تلاش مي‌کنند جلوي توليد آن کالا را بگيرند.
ايشان تأکيد کردند: اين مسائل، بسيار مهم و امنيتي است و نبايد با آنها ساده برخورد کرد.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در ادامه‌ي آسيب‌شناسي موانع رشد توليد داخلي، به نقد کساني پرداختند که به بهانه‌ي کهنه بودن فناوري توليد محصولات داخلي، عملاً راه ورود محصولات خارجي را به کشور هموار مي‌کنند

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید