خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 


رئیس سازمان مالیاتی کشور:

مالیات اصناف امسال افزایش نمی‌یابد
۶۳۰ میلیارد تومان فرار مالیاتی کشف شد
کنترل حساب‌های بانکی مشکوک باهررقمی
رقم دقیق مطالبات معوق مالیاتی ۴۲۱ هزار میلیارد ریال
90 درصد درآمدهای پیش بینی شده مالیاتی سال 1394محقق شد
باند ارتشا خودمان کشف کردیم

رئیس کل سازمان امور مالیاتی اعلام کرد: کارگروه‌های ویژه مالیاتی فقط حساب‌های بانکی افرادی را کنترل می‌کنند که توسط دستگاه‌های ذی‌ربط، «مشکوک» اعلام شده باشد.به گزارش مهر، سید کامل تقوی‌نژاد دراولین نشست خبری خود درباره سرکشی به حساب‌های بانکی مردم گفت: شفاف می‌گویم که سازمان مالیاتی چنین برنامه ای ندارد. البته این حق ما است، زیرا ما سازمانی حاکمیتی هستیم و قانون اجازه چنین کاری را به ما داده، این در حالی است که اگر سازمان مالیاتی به صورت شفاف نسبت به حساب‌ها و دارایی افراد برای اخذ مالیات توجه نکند، باید مورد سئوال قرار گیرد.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با تاکید بر اینکه اطلاعات دارایی‌های افراد باید در سازمان مالیاتی تجمیع شود، افزود: اما ما امانت داریم و اگر قرار باشد روزی اطلاعات حساب‌ها به سازمان امور مالیاتی منتقل شود، فقط برای تشویق مالیات خواهد بود و برای انجام این امر مجاز به استفاده از این اطلاعات هستیم و اگر غیر از این باشد، ما مجرم خواهیم بود.
وی از صدور بخشنامه جدید به دستگاه های ذی‌ربط خبر داد که براساس آن، اگر این دستگاه‌ها در بررسی‌های خود به حساب‌های مشکوکی برخوردند، به سازمان مالیاتی اعلام کنند. ما نیز در ادارات کل گروه‌هایی را مامور کردیم که این حساب‌ها را کنترل کنند و ابتدا حساب‌ها با پرونده‌ها تطبیق داده می شود و اگر میزان گردش مالی این افراد با پرونده های مالیاتی‌شان مغایرت داشته باشد، این افراد را فرا می‌خوانیم، البته ممکن است که آنها مودی مالیاتی نباشند و فرار مالیاتی داشته باشند.
رقم دقیق مطالبات معوق مالیاتی
وی، رقم معوقات مالیاتی (مطالبات مالیاتی) را ۴۲۱ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: اصل این معوقات ۱۷۸ هزار میلیارد ریال و جرایم آن ۲۴۳ هزار میلیارد ریال است.تقوی نژاد درباره رقم فرار مالیاتی اظهارداشت: گاهی رقم فرار مالیاتی تا ۴۰ درصد مالیات‌های وصولی هم می‌رسد، این در حالی است که رقم اقتصاد زیرزمینی ۲۵ میلیارد دلار تخمین زده می شود اما سازمان مالیاتی از بخش‌های سیاه و خاکستری هم مالیات می گیرد.وی درباره اخذ مالیات از موسسات غیر مجاز بانکی گفت: سازمان مالیاتی، مالیات بر ارزش افزوده از بانک‌ها نمی‌گیرد اما از موسسات غیر مجاز مالیات دریافت می‌کند و آنها مکلف به پرداخت مالیات بر ارزش افزوده هستند. در بحث ارث، افرادی که نزد بانک‌ها و موسسات مجاز سپرده گذاری کرده باشند، لازم است که برای آزاد سازی ۳ درصد مبلغ سپرده را مالیات بپردازند و اگر سپرده آنها در موسسات غیر مجاز باشد، این رقم به ۱۰ درصد می رسد.
باند ارتشا خودمان کشف کردیم

وی در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار مهر مبنی بر اینکه دادستان کل کشوراز دستگیری اعضای یک باند ارتشا در سازمان مالیاتی که با شرکت‌های کدفروش همکاری می‌کردند، خبر داده است، در این خصوص توضیح بفرمائید، گفت: سازمان مالیاتی ۱۵۰۰ شرکت کدفروش را شناسایی کرده بود اما موردی که اعلام شده است، باند وسیعی نبوده و تنها یکی از کارمندان سازمان مالیاتی با همدستی خواهر خود که در یکی از شرکت‌های کدفروش فعالیت می کرده، همکاری نموده است. این موضوع نیز توسط خود سازمان مالیاتی کشف و پرونده ای در این زمینه تشکیل شد و در اختیار وزارت اطلاعات و قوه قضائیه قرار گرفت.
معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی از انجام تفاهماتی با رئیس اتاق اصناف خبر داد و تصریح کرد: یک خبر خوش مالیاتی نیز داریم و آن این است که امسال دریافت مالیات‌ها راحت‌‌تر و شفاف‌تر خواهد شد و افزایشی برای مالیات اصناف و مشاغل اعمال نخواهد شد.تقوی‌نژاد گفت: در سال ۹۴ در حوزه مالیات مستقیم و ارزش افزوده ۶۶۷ هزار میلیارد ریال وصول شد که ۹۰ درصد از درآمدهای پیش‌بینی شده است که نسبت به وصولی‌های پارسال ۱۶ درصد رشد داشته است.
وی، میزان وصولی‌های مستقیم در سال ۹۴ را ۴۲۱ هزار میلیارد ریال که ۹۶ درصد نسبت به عملکرد بودجه تحقق داشته است، اعلام کرد و افزود: این رقم ۱۷ درصد نسبت به سال ۹۳ رشد داشته است.
رئیس كل سازمان امور مالیاتی كشور از وصول 90 درصد درآمدهای پیش بینی شده مالیاتی كشور در سال 1394 خبر داد كه نسبت به سال پیش از آن 16 درصد رشد داشته است.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید