خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 


سیدمحمد موسوی خبر داد:

۵۰ هزار نفر بیکار شدند
تعطیلی ۱۵۰ واحد تولیدی فرآورده گوشتی

مدیرعامل شرکت تعاونی تولیدکنندگان فرآورده های گوشتی ایران با اشاره به تعطیلی ۱۵۰ واحد تولیدی فرآورده های گوشتی طی دو سال اخیر گفت: طی این مدت ۵۰ هزار کارگر به دلیل مشکلات پیش روی این صنف بیکار شده اند.

سیدمحمد موسوی در گفتگو با تسنیم، در بیان مشکلات این صنف گفت: گوشت مورد نیاز صنعت از خارج کشور وارد می‌ شد اما این کار با مشکلاتی روبرو گردید و سازمان دامپزشکی موفق به حل این مشکلات نشد. علاوه براین موضوع تولید فرآورده های گوشتی گران تمام می‌شود و مردم قدرت خرید ندارند و ضمن اینکه در داخل گوشت مورد نیاز برای تولید فرآورده های گوشتی تأمین نیست.

وی ادامه داد: مسئولان اعلام می‌کنند 150 هزار دام به دلیل آلودگی دام‌ها به تب برفکی از بین رفت،در حال حاضر شبکه های مجازی تبلیغات منفی علیه صنعت فرآورده های گوشتی مطرح می کنند. انتظار ما از مسئولین این است که اعلام کنند نظارت دارند. اگر مسئولان نظارت نمی‌کنند پس چرا بیان نمی‌کنند که ما نظارت نداریم. اگر نظارت می‌کنند پس چرا گزارش نظارت ارائه نمی‌کنند؟ مردم نیازمند شفاف سازی از سوی مسئولان هستند.

مدیرعامل شرکت تعاونی تولیدکنندگان فرآورده های گوشتی ایران با اشاره به گرانی مواد اولیه گفت:تولیدکنندگان فرآورده های گوشتی در سراسر کشور خواستار تشکیل یک کمیسیون مشترک به منظور بررسی مشکلات واردات و تامین گوشت مورد مصرف این صنعت با حضور کارشناسان وزارتخانه های مرتبط با امر تولید و تجارت و نیز نمایندگان تشکل‌های خصوصی و نیز تعاونی تولیدکنندگان فرآورده های گوشتی هستند. موسوی با بیان اینکه 150 واحد تولیدی فعال با 40درصد ظرفیت تولید می‌کند گفت: در گذشته این صنعت برای 100 هزار نفر به صورت مستقیم و 600 هزار نفر به شکل غیر مستقیم فرصت شغلی ایجاد کرده بود اما اکنون این تعداد به 50 هزار نفر به صورت مستقیم و 300 هزار نفر به شکل غیر مستقیم رسیده است. مدیرعامل شرکت تعاونی تولیدکنندگان فرآورده های گوشتی ایران با اشاره به اینکه در گذشته یک کیلو گوشت وارداتی به نرخ 12 هزار تومان از طرف های خارجی خریداری می‌کردیم گفت: پس از دخالت حجتی در نرخ گوشت اکنون با ارز آزاد یک کیلو گوشت وارداتی را به نرخ 17 هزار تومان خریداری می‌کنیم.وی با بیان اینکه میانگین مصرف فرآورده های گوشتی اعم از برگرها، سوسیس و کالباس از 6.5 کیلو در سال 92 به 3 کیلو در سال 93 رسیده است، اظهار داشت: در صورتی که مشکلات این صنف حل شود، می‌تواند در تأمین غذای ارزان برای مردم موثر باشد چرا که مصرف یک وعده فرآورده های گوشتی نسبت به یک وعده غذای سنتی 40 درصد ارزان‌تر است.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید