خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 


ورود صنایع کوچک به فرابورس
طرح احیای ۱۰ هزار واحد صنعتی

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: احیای ۱۰ هزار واحد صنعتی کوچک و متوسط در برنامه وزارت صنعت است.

به گزارش مهر، علی یزدانی با اشاره به اینکه راه اندازی دوباره این تعداد واحد به ۱۶۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد، گفت: پارسال با حمایت‌های صورت گرفته ۸۵۰ واحد با اشتغالزایی ۱۶ هزار و ۷۰۹ نفر درشهرکها و نواحی صنعتی کشور دوباره راه‌اندازی شده است.
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران یادآور شد: در این طرح تامین منابع مالی بنگاه های کوچک و متوسط در کشور تصویب شده و قرار است از محل منابع بانکی، صندوق های تحت پوشش وزارت صنعت، معدن و تجارت و استفاده از منابع خارجی(یوزانس) تامین شود.
وی گفت: توجه ویژه به واحدهای صنعتی کوچک و متوسط از مهم ترین مصوبات این ستاد است و در بخشنامه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به بانک ها اعلام شده که واحدهای صنعتی تحت اختیار خود را دوباره راه‌اندازی کنند. مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران با اشاره به اینکه فعالیت ۷ هزار و ۵۸ واحد متوقف است، ادامه داد: در شهرک‌ها ونواحی صنعتی کشور ۳۷ هزار و ۳۵ واحد صنعتی مستقر هستند.

یزدانی افزود: هم اکنون ۸۷ هزار و ۶۰۹ واحد صنعتی در کشور دارای پروانه بهره برداری هستند که از این تعداد ۷۹ هزار و ۸۳۸ واحد صنایع کوچک هستند که ۴۲ درصد اشتغال کشور را پوشش می‌دهند. وی اظهار کرد: در شهرک های صنعتی کشور یک هزار و ۹۹ واحد توسط بانک ها تملک شده که از این تعداد ۲۷۶ واحد به صورت کامل متوقف هستند و بقیه نیز با کمتر از ظرفیت اسمی خود فعالیت می‌کنند.
یزدانی اظهارداشت: ۹۹ هزار و ۸۴۰ سرمایه‌گذار تاکنون در کشور جواز تاسیس گرفته اند که از این تعداد ۲۹ هزار و ۷۹۹ طرح در شهرک‌های صنعتی است و در استان گلستان یک هزار و ۳۴۵ طرح با میزان پیشرفت‌های مختلف در حال اجراست که ۸۰۳ طرح در داخل شهرک‌های صنعتی است.
وی گفت: ۹۴۸ شهرک و ناحیه صنعتی در کشور وجود دارد که در ۷۷۸ ناحیه زمین واگذار شده و ۱۳۶ هزار هکتار زمین در اختیار این نواحی است و در استان گلستان هم ۲۵ شهرک و ناحیه صنعتی وجود دارد که در ۲۲ واحد در حال واگذاری زمین هستیم.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: از این ۷۷۸ ناحیه صنعتی کشور، ۱۵۰ شهرک تقاضامحور است و هم اکنون ۹۷ شهرک صنعتی کشور ۷۰ درصد منابع مالی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی کشور را که یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است، را تامین می‌کنند.
وی گفت: در استان گلستان نیز ۹۰۶ واحد صنعتی وجود دارد که ۸۲۰ واحد صنایع کوچک است. یزدانی افزود: ۶۴۲ واحد صنعتی در شهرک های صنعتی استان گلستان وجود دارد که ۱۷۱ واحد متوقف است.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: شرکتهای استانی با پایش و شناسایی شایستگی و قابلیتهای صنایع کوچک و متوسط، زمینه لازم برای حضور آنان در فرابورس را فراهم کنند. صنایع کوچک یکی از محورهای اصلی مأموریت های سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران و شرکتهای استانی است.
مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران یکی از موضوعات درحال پیگیری این سازمان را بحث امکان سنجی و نوسعه خوشه ها برشمرد و افزود: بابحث پیمانکاری فرعی، می توانیم در تأمین منابع مالی واحدهای کوچک از طریق واحدهای بزرگ و همچنین بازاریابی و فروش محصولاتشان مؤثر باشیم.
یزدانی اظهارداشت: در سالجاری برنامه گسترده ای، جهت برگزاری دوره های آموزشی برای سرمایه گذاران و همچنین کارکنان سازمان و شرکتهای استانی در حوزه های مختلف، در نظر داریم. باید صنایع کوچک را پالایش کنیم و از بین آنها، تعدادی که شایستگی، قابلیت و توان پیوستن به فرابورس را دارند، شناسایی کنیم و با همکاری و تعامل دوسویه با فرابورس، بستر را برای حضور واحدهای تولیدی و صنعتی کوچک و متوسط فراهم کنیم.
مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران یکی از مسائل مهم سازمان را شرکت خدماتی دانست و تصریح کرد : با توجه به هزینه های بالای دولت در ایجاد زیرساخت شهرکهای صنعتی بایستی توجه لازم به حفظ این زیرساخت ها از سوی شرکت های خدماتی شهرک صورت پذیرد.
یزدانی خاطرنشان کرد: دستورالعمل واگذاری حق انتفاع و حق بهره برداری برای شهرکها و نواحی صنعتی، به تمام شرکت های استانی ابلاغ شده و در کلیه شهرکها و نواحی، قیمت گذاری که در گذشته بصورت سه ماه انجام می شد، در طول سال، دستورالعمل ها بصورت شفاف آمده و بصورت ثابت و یکنواخت آمده است و قیمت حق بهره برداری از تاسیسات در طول سال ثابت است و لذا هیات مدیره شرکت های استانی می توانند بیشتر وقت خود را جهت رفع معضلات صنایع کوچک صرف خواهند کرد.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر