خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 


عضو کمیسیون اقتصادی مجلس :

دولت غیر از تولید داخل مسیر دیگری برای تحقق اقتصاد مقاومتی ندارد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه رسیدن به آینده روشن نیازمند افزایش تولید داخلی است گفت: کارگران می‌توانند به تولید داخلی کشور کمک شایانی کنند و در این بازه رویکرد اقتصاد مقاومتی با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب تولید محور است.به گزارش تسنیم، مسئله خوداتکایی معنی‌اش این است که باید به کالاهای تولید داخل اعتقاد و باور داشته باشیم و این باعث می‌شود که رونق اقتصادی داشته باشیم، مراکز تولیدی ما تشویق بشوند و اشتغال خوبی در سطح کشور ایجاد شود. این موضوع بارها از زبان مقام معظم رهبری شنیده شده است.کشور علی رغم بهره مندی از منابع و امکانات غنی با مسائل و مشکلاتی روبه رو است. رهبر معظم انقلاب در دیدارهای مختلف راهکارهایی را برای مقابله با مسائل و مشکلات اقتصادی کشور و بهبود وضع معیشت مردم ارائه کرده اند. ایشان معتقدند حل مشکلات اقتصادی کشور در گرو تقویت تولید داخلی و عمل به سیاست های اقتصاد مقاومتی است. به منظور بررسی بحث اقتصاد مقاومتی، تولید داخلی و اشتغالزایی به سراغ ایرج ندیمی،‌عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی رفتیم.

ندیمی درباره برنامه های وزارت کار برای اشتغال زایی گفت: چندین جلسه وزارت کار با مجلس شورای اسلامی درباره اشتغال زایی گفت‌وگو داشته است. اشتغال به گونه ای نیست که تنها قوه مجریه بتواند آن را حل کند. همه دستگاه‌های پولی و مالی در این مورد مسئولیت دارند. اشتغال بیشتر باید در بخش خصوصی و تعاونی ایجاد شود. مشکلات اشتغال شامل سرمایه و پول یا فضای کسب و کار است. منظور از پول این است که 50 تا 60 درصد سرمایه گذاری‌ها باید در مسیر تولید باشد. بازار پولی سرمایه زیادی بابت معوقات خود بدهکار است از آن سو هم بازار سرمایه ظرفیت برای رشد دارد اما رویکرد مناسب ندارد.وی با اشاره به صحبت‌های مقام معظم رهبری مبنی بر ممنوعیت کالاهای وارداتی گفت:" ایشان فرمودند وارد کردن اجناسی که مشابه داخلی دارند، «مطلقاً ممنوع» است. برخی فروشگاه ها مقیدند که جز تولید داخلی نفروشند که باید به این انسان‌های با غیرت آفرین گفت.البته در برخی فروشگاههای عمدتاً بزرگ و گاه وابسته به دستگاههای دولتی، همه اجناس، خارجی است که این کارِ زشت، عملاً موجب بیکاری کارگر ایرانی و بهبود وضع کارگر خارجی می شود."

وی افزود: رهبر انقلاب با انتقاد از فرهنگ خرید کالاهای خارجی و پز دادن با کالاهای دارای نشان های خارجی گفتند:" ما با دنیا تعامل داریم اما در عرصه‌هایی که تولید داخلی داریم، وارد کردن و فروش و مصرف کالاهای خارجی باید به عنوان یک ضدارزش تبلیغ و شناخته شود." ندیمی پس از اشاره به صحبت های رهبری گفت:اگر کالا ساخت داخل باشد، شرایط برای فعالیت نیروی کار را فراهم می کند. اگر صحبت‌های مقام معظم رهبری محور فعالیت در مسیر اشتغال قرار گیرد، تمام مشکلات برطرف می‌شود. تولید بسیاری از کالاها از عهده تعاونی‌ها بر می‌آید و آنها می‌توانند تولید کننده باشند.رئیس فراکسیون تعاون مجلس تأکید کرد: یکی از نکات برای توسعه تولید داخل،توجه به کیفیت کالا است. اگر رویکرد به صنایع کوچک و متوسط تغییر یابد، بخش تعاون رونق می گیرد. رویکرد تولید باید حمایت همه جانبه از صنایع کوچک و متوسط باشد.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید