خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 


امیرحسین کاوه خبر داد:

ماجرای عجیب یک تصمیم غلط برای فروپاشی ۳۰۰ کارخانه

دبیر سندیکای لوله و پروفیل از ماجرای عجیب حذف و اضافه بندی در کتاب تعرفه امسال گفت که با رشد ۵برابری تعرفه واردات مواد اولیه این صنعت ضمن گرانی ۶۰درصدی قیمت ورق، ۳۰۰ کارخانه را با بحران مواجه کرده وهیچ مسئولی در وزارت صنعت این تقصیر را به گردن نگرفت.امیرحسین کاوه در گفتگو با تسنیم، با اشاره به اینکه سندیکای لوله و پروفیل عمر 40 ساله دارد، اظهار داشت: در سال 1351 تعدادی از تولیدکنندگان پروفیل دور هم جمع شده و سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل فولادی کشور را تأسیس کردند. این سندیکا با 8 عضو فعالیت خود را آغاز کرد و هم اکنون با 120 عضو که همه کارخانه دار هستند فعالیت می‌کند.وی با بیان اینکه حدود 40 هزار کارگر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در این بخش مشغول به فعالیت هستند، افزود: ظرفیت اسمی این بخش حدود 12 میلیون تن است. اما براساس افق 1404 باید 50 میلیون تن فولاد تولید کنیم که همین امر لزوم وجود صنایع فرآوری فولاد را بیشتر می‌کند.دبیر سندیکای لوله و پروفیل تصریح کرد: 600گروه کالایی از جمله خطوط انتقال نفت و گاز و آب، در خودروسازی بدنه اتومبیل و شاسی، موتور سازی، مبلمان اداری، صنایع روشنایی، تیربرق هایی فلزی، لوازم خانگی، مخابرات، صنایع پتروشیمی، صنایع غذایی، صنایع پزشکی، گاردریل ها و تجهیزات ایمنی از جنس لوله و پروفیل است. به نوعی استخوان بندی صنایع همه از جنس لوله پروفیل و ورق است.

 

*احتمالاً 95 بدترین سال تولید لوله و پروفیل باشد

دبیر سندیکای لوله و پروفیل اضافه کرد: البته با وجود ظرفیت اسمی 12 میلیون تن پروفیل در کشور امروز تنها 4 میلیون تن تولید می‌شود. به اعتقاد بنده احتمالاً امسال بدترین سال تولید برای تولیدکنندگان لوله و پروفیل باشد. این در حالی است که در مصارف لوله و پروفیل به جز مواردی همچون صنایع دریایی که واردات توسط بخش دولتی انجام می شود این بخش می تواند تمام نیاز داخل کشور را تولید کند.وی با تأکید براینکه هیچ وقت به دنبال رقابت با اقلام وارداتی نبوده و دنبال تعرفه واردات نرفته‌ایم، ‌گفت: 30 درصد مواد اولیه تولیدکنندگان لوله و پروفیل داخلی و 65 تا 70 درصد مواد اولیه وارداتی هستند. به عنوان نمونه ورق x70 و x80 اصلاً در داخل تولید نمی‌شود اما ما سعی داریم آن را در داخل تولید کنیم.همچنین ورق گاز ترش هم تاکنون در داخل تولید نشده و وارداتی است با این وجود متأسفانه دولت تعرفه این ورق‌ها که تولید داخل ندارند را با افزایش 5 برابری (400 درصدی) از 4 به 20 رسانده‌ است.

* ورق فولاد با یک تصمیم غلط 60درصد گران شد
کاوه با اشاره به اینکه دولت به استناد قول شفاهی تولیدکنندگان بالادستی در تأمین مواد اولیه اقدام به افزایش تعرفه واردات مواد مورد نیاز کارخانجات لوله و پروفیل کرده است، گفت: پس از این اتفاقات، با اقدام معاونت معدنی وزارت صنعت، 30 فروردین ماه امسال قیمت ورق‌های فولادی که 1200 تومان بود به 1900 تومان افزایش یافت، به عبارتی 60 درصد افزایش قیمت در بازار اتفاق افتاد.وی تصریح کرد: برای حل این موضوع سراغ معاونت معدنی وزارت صنعت که این تصمیم اشتباه را گرفته بود رفتیم. جالب این است که معاون فلزی وزارتخانه و مدیرکل های آن نیز با این تصمیم مخالف هستند و به صورت کتبی آن را اعلام کرده بودند. اما معاونت معدنی که هم جهت با شرکت فولاد مبارکه است این تصمیم را گرفته که همین امر یک تداخل وظایف را ایجاد کرده است.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید