خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 


در جهت حمایت از تولیدکنندگان؛
دولت تضمین نرخ ارز و تن‌خواه صادر کنندگان را باید بر عهده گیرد

عضو اتاق بازرگانی ایران گفت: در صورتی که دولت بخواهد صادرات کشور را در جهت حمایت از تولیدکنندگان تقویت کند باید تضمین نرخ ارز و تن‌خواه صادر کنندگان را بر عهده گیرد.به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، عسگراولادی عضو اتاق بازرگانی ایران در دهمین همایش ملی صادرات ماشین آلات و محصولات صنایع غذایی گفت: در تجارت و تولید سه اصل را باید در نظر گرفت که اولین و مهمترین آن کیفیت است به خصوص در مواد غذایی و برند شاخه ای از کیفیت محسوب میشود.وی در ادامه افزود: اصل دوم در تولید تجارت خوش قولی و انجام تعهدات است که تولید کنندگان باید در نظر داشته باشند در همه شرایط بازار به تعهدات خود عمل کنند. عسگراولادی اصل نهایی را چنین عنوان کرد: همیشه این موضوع مطرح شده که تجارت بی رحم است اما گاهی ناچار به رقابت هستیم.

رقابت در مرز ضرر نباید صورت گیرد که در صورت اعمال این سه اصل می توان شاهد موفقیت در تجارت باشیم. وی اشاره ای به همکاری ایران و روسیه در بحث تجارت کرد و گفت: روسیه راه را به روی ایران باز کرد ولی ما هنوز راهی برای آنها نگشوده‌ایم در صورتی که خواهان تصاحب بازار روسیه هستیم باید دراز مدت به آن نگاه کنیم.این فعال اقتصادی اظهار داشت: تاجران ما باید بتوانند تعهدات طولانی مدتی را در قبال مشتریان روسی پذیرا باشند که این تعهدات حداقل 10 ماه بازار این کشور را تضمین کند.

عسگراولادی به مشکلات ناشی از مشخص نبودن نرخ ارز اشاره کردو گفت: حداقل سه ماه طول می کشد تا فرآیند تجارت به نتیجه نهایی برسد پس باید شرایطی فراهم گردد تا پیش بینی نرخ ارز سه ماه آینده برای تجار امکان پذیر باشد.
وی در پایان توصیه هایی به دولت کرد و اذعان داشت: در صورتی که دولت خواهان افزایش صادرات کشور است باید نرخ ارز را برای صادر کننده تضمین کند و همچنین تضمین تن‌خواه صادر کنندگان را مانند سایر کشورها بر عهده گیرد و باید دولت محدودیت در ورود کالاهای خارجی که تولید داخل دارند در نظر بگیرد و همچنین با توجه به نامگذاری امسال به اقتصاد مقاومتی وقتی با بحران جهانی روبرو هستیم به سمت خوداتکایی پیشروی کنیم.

پوربصیر مدیر کل آب، خاک و صنایع وزارت جهاد کشاورزی نیز در این مراسم عنوان کرد: فضای بزرگی به طور مشخص در بحث صادرات به کشور روسیه فراهم شده که متاسفانه تجار ما نمی توانند از این فضا استفاده کنند که امیدواریم دولت تدبیر و امید پس از رهایی از برخی مسائل خود به این بحث توجه ویژه داشته باشند و در یک سال باقی مانده شاهد عملکرد مثبت دولت باشیم. وی در ادامه افزود: اخیرا بین وزارت جهاد کشاورزی وصنعت اتفاقات خوبی در بخش بازرگانی رخ داده اما کارها در بخش صنعت به کندی پیشروی می کند.وی تصریح کرد: رویکرد روشنی در بحث صادرات باید داشته باشیم که حسن هایی از جمله افزایش رقابت پذیری را شاهد خواهیم بود و در نهایت صادرات ما را به بهره وری می رساند و در پی آن مشکلات بازار داخلی نیز حل و فصل خواهد شد. پوربصیر در خصوص بحث زنجیره ارزش و تولید تصریح کرد: باید به این زنجیره توجه ویژه ای داشته باشیم و هرچقدر بهره وری و ارزش افزوده افزایش پیدا کند تمام زنجیره تقویت خواهد شد. مدیر کل آب، خاک و صنایع وزارت جهاد کشاورزی در پایان بیان کرد: بانک مرکزی برای ارائه تسهیلات به طرح های نیمه تمامی که در سال 95 به بهره وری برسند و بازار تضمین شده ای داشته باشند اعلام آمادگی کرد.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید