خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 


محمدرضا درافشار :

تعطیلی کارخانجات حاصل مدیریت غلط دولت است

نایب رئیس انجمن لوازم خانگی با بیان این که مادامی که صنایع بزرگ دولتی باشند باید هر روز شاهد تعطیلی آن باشیم گفت: تعطیلی کارخانجات ارج، آزمایش، پارس الکتریک، کفش وین و کفش ملی حاصل مدیریت غلط دولت است که دولت هیچ سیاستی برای رفع مشکلات آنها ندارد.محمدرضا درافشار در گفتگو با تسنیم، با اشاره به اینکه مشکل امروز صنعت لوازم خانگی کشور واردات بی رویه از مسیرهای قانونی و غیرقانونی است، اظهار داشت: در بخش لوازم خانگی کوچک کالاهای بسیاری به صورت غیرقانونی وارد کشور می‌شوند که این موضوع خود آسیب‌های زیادی به واحدهای تولیدی وارد کرده است.

وی با بیان اینکه اندازه بازار کوچک شده و بیکاری در سطح واحدهای تولیدی بسیار افزایش پیدا کرده است، افزود: مردم تمایلی به امکان تعویض کالاهای خود ندارند درحالی که پیش از این حجم بسیاری از فروش تولیدکنندگان لوازم خانگی صرف تعویض کالاها می‌شد. اما امروز قدرت خرید مردم کاهش پیدا کرده و تمایلی به خرید ندارند.نایب رئیس انجمن لوازم خانگی با اشاره به اینکه امروز بخش لوازم خانگی کوچک با کمتر از 50 درصد ظرفیت به فعالیت می‌پردازد گفت: امروز صنعت لوازم خانگی کشور نیازمند کمک جدی دولت در بخش‌های مختلف است اما این کمک به معنای فقط تزریق نقدینگی نیست. بلکه باید بازار رونق پیدا کرده و خرید و فروش به نحو مناسبی انجام شود.

وی با گلایه از اینکه در شرایط رکود همچنان دربهای کشور باز بوده و کالاهای خارجی بدون هیچ ممنوعیتی وارد کشور می شود، تصریح کرد: این خود آسیب جدی برای تولیدکننده داخلی است. در این شرایط تولیدکننده داخلی که کمتر از ظرفیت خود به فعالیت می‌پردازد با افزایش هزینه‌های تولید روبروست و از‌آن طرف کالای خارجی با قیمتی ارزان تر در بازار به فروش می رسد.درافشار با اشاره به اینکه مادامی که صنایع بزرگ کشور دولتی باشند باید هر روز شاهد تعطیلی آن باشیم اظهار داشت:از چند روز گذشته که خبر تعطیلی ارج رسانه ای شد. هیاهوی زیادی در سطح رسانه‌ها مطرح شده است، شاید سهامدار این کارخانه برای رفع این هیاهو مقداری نقدینگی به این کارخانه تزریق کند اما این عمل مانند انداختن یک قطره آب بر روی سطحی داغ است و هیچ تأثیری بر رفع مشکلات این کارخانه ندارد.وی اضافه کرد: تجربه ثابت کرده مدیریت دولتی هیچ وقت موفق نبوده است و باید صنایع به سمت خصوصی سازی حرکت کند گواه این مطلب تعطیلی واحدهای بزرگ صنعتی طی سال‌های اخیر است. به عنوان نمونه تعطیلی کارخانجات ارج، آزمایش، پارس الکتریک، کفش وین و کفش ملی حاصل مدیریت غلط دولت است که دولت هیچ سیاستی برای رفع مشکلات آنها نداد در حالی که باید در این رابطه تدبیر مناسبی را بکار می‌گرفت.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید