خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 


سعید محمدزاده خبر داد؛
تحویل ۴۰ هزار تن ریل ایرانی تا پایان سال به راه‌آهن

معاون فنی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان این‌که راه آهن سالانه به حدود ۱۸۰ هزار تن ریل برای پروژه‌های نگهداری و توسعه‌ای نیاز دارد، گفت: تا پایان امسال ذوب آهن ۴۰ هزار تن ریل ملی به راه آهن تحویل می‌دهد.
به گزارش تسنیم، سعید محمدزاده در نشست خبری اظهار کرد: وظیفه مهم راه آهن حفظ و نگهداری و ارتقای ظرفیت شبکه حمل ونقل ریلی کشور است. در این راستا در حوزه خطوط راه آهن مجموعه‌ای از اقدامات را انجام می دهیم که مهم‌ترین وظیفه ما در این بخش نگهداری است.وی با تاکید بر این‌که در 12 هزار کیلومتر راه آهن اصلی و فرعی به صورت روزانه مسئله نگهداری انجام می‌شود تا امکان سرویس دهی وجود داشته باشد، تصریح کرد:

در بخش دوم باید بهسازی خطوط را انجام دهیم که در این حوزه در دوره‌های زمانی 10 تا 15 ساله باید خط راه آهن مورد بهسازی قرار گیرد به طوری که تمام قطعات مشکل دار و ریل ها ی داری مشکل و همچنین "بالاست" استفاده شده در خط بازآرایی می‌شود.وی ادامه داد: خطوط راه آهن بر حسب بار و مسافری که از آن عبور می‌کند و با توجه به نیازی که از خط انتظار می‌ رود، باید هر 20 تا 30 سال خط راه آهن بازسازی شود، یعنی کل خط آهن از ریل تا بالاست جمع‌آوری و خط جدید نصب می‌شود.وی اظهار کرد: باید راه آهن نسبت به رفع تنگاه‌ها و کمبود ظرفیت اقدام کند که برای این منظور مجبور به توسعه خطوط راه آه (2 خطه، 3 خطه و 4 خطه) هستیم.

معاون فنی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به برنامه راه آهن برای دو خطه کردن محور مرکزی ایران گفت: در حال حاضر حدود 500 کیلومتر در حال دو خطه است که بیش از 400 کیلومتر آن آماده ریل‌گذاری است.محمدزاده با اشاره به اجرای یک سری پروژه تحت عنوان حومه‌ای در راه‌آهن گفت: بخشی از از خط آهن تهران تا قزوین سه خطه و دو خطه می‌شود. از تهران تا قزوین عملیات اجرایی در حال انجام است که از 150 کیلومتر مسیر بیش از 100 کیلومتر آماده ریل گذاری است.وی با اشاره به ساخت 2 خط آهن اضافه در مسیر تهران-گرمسار، بیان کرد: این پروژه سال گذشته به راه‌آهن برگشت و حدود 80 درصد مسیر ریل‌گذاری شده و امیدواریم امسال شاهد بهره‌برداری از این طرح باشیم.وی در ادامه با اشاره به این‌که بیش از 80 درصد زیرسازی خط آهن اهواز تا اندیمشک به اتمام رسیده و آماده ریل گذاری است، یادآور شد: در اداره کل راه آهن خراسان نیز از مشهد تا کاشمر در حال احداث خطوط اضافه (سه خطه و چهار خطه) هستیم.
معاون فنی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان این‌که در حال انتخاب پیمانکار برای پروژه خط‌آهن تهران-پرند هستیم ابراز امیدواری کرد این طرح پایان سال آینده به بهره‌برداری برسد.محمدزاده در خصوص نیاز راه آهن برای پروژه‌های راه آهن به ریل،‌گفت: به صورت نُرمال شبکه های ریلی در عملیات نگهداری مستمر سالانه حدود 5 تا 8 درصد ریل‌های شبکه تعویض شود. در ایران نُرم نیاز به تعویض ریل حدود 7 درصد است. بر مبنای 5 درصد سالانه حدود 50 تا 70 هزار تن فقط ریل برای تعویض ریل جهت نگهداری شبکه نیاز داریم.وی ادامه داد: در عملیات بازسازی به صورت روتین در ایران بین 20 تا 30 سال (متوسط25 سال) 400 تا 500 کیلومتر نیازمند تعویض کل خطوط قدیمی هستیم. در شبکه راه آهن مسیرهایی داریم که به دلایل گوناگون آخرین تعویض ریل آن متعلق به سال 1340 بوده و طبیعی است برای حفظ امنیت مجبوریم تمهیدات مختلفی را بیاندیشیم تا ایمنی را در این خطوط افزایش دهیم.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید