خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 


عسگر اولادی:

بخش خصوصی در سفرهای خارجی دولت فقط تماشاچی است

رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین با اشاره به همراهی بخش خصوصی در سفرهای خارجی مقامات دولت گفت: در دولت های قبل بخش خصوصی را می بردند ولی الان هم که هیئت های بخش خصوصی همراه دولت می روند، تماشاچی صحنه هستند.به گزارش تسنیم، اسدالله عسگراولادی در مصاحبه با رادیو گفتگو در خصوص رفت و آمد بی نتیجه هیئت های تجاری خارجی به کشور اظهار داشت:

در فصل جدید پسابرجام همه موسسات خارجی تمایل پیدا کردند با ما حرف بزنند که این تمایل با ورود هیئت های خارجی به ایران شروع شد.رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین گفت: نخستین هیئت از فرانسه و دومین هیئت نیز از آلمان بود و در طی چهار ماه هیئت های مختلفی آمدند و گفتگوهای زیادی انجام دادند. هدف ما این بود که این هیئت ها را وادار به سرمایه گذاری در کشورمان کنیم ولی قصد بعضی از هیئت ها تنها فروش کالا بود. ما هم اعلام کردیم که هر زمان آماده شدید در مقابل فروش کالا از ما کالا بخرید یا سرمایه گذاری کنید، آمدن شما خاصیت دارد.

عسگراولادی تصریح کرد: بارها اعلام کرده ام که اگر هیئتی می آید که در آنها خریداری وجود ندارد، آنها را نپذیرید، بلکه هیئت هایی را بپذیرید که فروشنده دارند و سرمایه گذار و خریدار واقعی داشته باشند.وی با مهم شمردن اصل ورود هیئت ها خاطرنشان کرد: این مسئله تاثیر زیادی در روابط ما با دنیا دارد، زیرا دنیای غرب ما را در 8 سال گذشته، تحریم کرده بود. آمدن هیئت ها گاهی همراه با رئیس جمهورشان بود که این خودش مسئله و رویدادی مهم و حساس برای کشورمان بود ولی نتیجه ای که باید از این ورودها گرفته شود، صورت نگرفته است هر چند کارهای مقدماتی و کوچکی انجام شد.
عسگراولادی با بیان اینکه سهم بخش خصوصی از صادرات 10 میلیارد دلار است، بیان داشت: این رقم برخی سال ها کم یا اضافه می شود. البته یکسری اشکالات در خصوص بخش خصوصی وجود دارد. به عنوان مثال یک هیئت به فرانسه می رود و همراه خود 50 نفر بخش خصوصی دارد اما در جلسات تصمیم گیری تنها دولتی های حضور دارند.وی بیان داشت: البته در دولت های قبل این بخش خصوصی را هم نمی بردند ولی الان هم که هیئت های بخش خصوصی همراه دولت می روند، تماشاچی صحنه هستند.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید