خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 


حسین راغفر:

هیچ عملکرد مثبتی از دولت در حوزه اشتغال ندیده‌ایم

حسین راغفر گفت: سه سال از عمر از دولت روحانی می‌گذرد، یکی از بخش‌هایی که در این سه سال هیچ‌گونه حرکت مثبتی در آن مشاهده نشده، بخش اشتغال است. به عقیده اکثریت اقتصاددانان دولت در زمینه اشتغال توفیقی نداشته است، سیاست‌های دولت در خروج از رکود نیز نتیجه مثبتی نداشته است و رکود روز به روز عمیق‌تر می‌گردد.
دکتر حسین راغفر استاد دانشگاه و کارشناس مسائل اقتصادی نیز در گفتگو با الف در مورد علت عدم توفیق دولت در زمینه اشتغال گفت : عدم توفیق دولت در زمینه اشتغال دلایل متعددی دارد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها فقدان برنامه از سوی دولت در حوزه اشتغال و حوزه اقتصادی است، تصور دولت بر این است که بی‌برنامگی خود نوعی برنامه است.وی ادامه داد:

از دیگر عوامل می‌توان به میراث‌های کجی اشاره کرد که از دولت قبلی به دولت به ارث رسیده است و اقتصاد کشور را زمین گیر کرده، بنده معتقدم که آثار سو این سیاست‌ها تا دو دهه آینده گریبان گیر کشور خواهد بود.این استاد دانشگاه تصریح کرد: علاوه بر تمام مشکلات به جای ماده از دولت قبل، دولت می‌توانست سیاست‌های بهتری در زمینه اشتغال اتخاذ کند و ما شاهدیم که این دولت در زمینه اشتغال خیلی کند عمل می‌کند. همین اقداماتی که اخیراً شروع کرده به نظر من سرعت لازم را ندارد، ارزیابی بنگاه های کوچک و متوسط و مشکلاتی که این بنگاه‌ها با آن درگیر هستند را خیلی زودتر از این‌ها دولت می بایست انجام می داد. دولت در فاصله ای که رای گرفت و تا استقرار بر ساختار قدرت می‌توانست این اقدامات را آغاز و شناسایی کند و کمیته‌هایی را در سطح استان‌ها تعریف کند تا مشکلات بنگاه‌ها را استخراج کنند.این کارشناس مسائل اقتصادی افزود: اگر این اتفاق می‌افتاد خوش‌بینی زیادی در بین فعالان اقتصادی ایجاد می‌شد و این خوش‌بینی تبدیل به یک واکنش مناسب از سوی بخش خصوصی می‌شد،متأسفانه دولت این کار را نکرد و امروز در حالی این کار را شروع کرده که اصلاً در این بین سرعت عملی ندارد. این تعلل دولت فرصت‌های بزرگی را از دست داد.راغفر گفت : وی در مورد آمارهایی که در زمینه اشتغال اعلام می‌شود نیز گفت : این شغل‌های ایجاد شده (اگر واقعاً شغلی ایجاد شده) می‌بایست تأثیر خودش را بر وضعیت اقتصادی کشور بگذارد. دولت صرفاً به آمارهای کلی اکتفا می‌کند، دولت باید اعلام کند شغل‌هایی که ایجاد می‌کند جز مشاغل پایدار است یا مشاغل زود گذر، در بخش‌های مولد شغل ایجاد کرده یا واسطه و سوداگری، این‌ها خیلی تعیین کننده است. مشاغلی که در مقیاس کم ایجاد شده نیز متأسفانه پایداری ندارد.وی ادامه داد: آنچه مهم است این است که مسئله اشتغال و بهبود وضع اشتغال باید توسط مردم احساس شود وی ادغام وزارتخانه های رفاه، تعاون و کار را از اشتباهاتی دانست که در سال‌های قبل انجام شده است. سیاست‌های اقتصادی دولت به گونه است که گویا اشتغال جوانان برای آن‌ها مهم نیست و هیچ عملکرد مثبتی در حوزه اشتغال در این سه از دولت ندیده‌ایم.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید