خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 


دادستان دیوان محاسبات :

دولت تنخواه ۸ هزار میلیارد تومانی از بانک مرکزی را در موعد مقرر تسویه نکرد

دادستان دیوان محاسبات گفت: تنخواه دولت از بانک مرکزی حدود ۸ هزار میلیارد تومان بود که باید در یک مقطع زمانی تسویه می‌شد، اما دولت در آن مقطع نتوانست آن را تسویه کند.فیاض شجاعی دادستان دیوان محاسبات کشور در گفت‌وگوی مشروح با خبرگزاری تسنیم، از عدم تسویه تنخواه دولت به بانک مرکزی خبر داد و اظهار داشت: تنخواه دولت از بانک مرکزی حدود 8 هزار میلیارد تومان بود که باید در یک مقطع زمانی آن را تسویه کند اما دولت در آن مقطع نتوانست آن را تسویه کند.وی ادامه داد: البته دلایل دولت برای عدم تسویه موجه بود چون دیوان محاسبات به این موضوع ورود کرد و این موضوع را مورد بررسی قرار داد. در واقع دیوان محاسبات در بررسی برخی پرونده‌ها ضمن اینکه قوانین و مقررات را در نظر می‌گیرد، دلایل توجیهی را هم باید بشنود.

چون در آن موعد زمانی هر 8 هزار میلیارد تومان تسویه نشده بود و تسویه 6 هزار میلیارد تومان مانده بود، دیوان محاسبات ورود پیدا کرده بود.دادستان دیوان محاسبات بر همین اساس گفت: برای تسویه تنخواه یک فرجه زمانی وجود دارد که دولت باید در همان مدت آن مبلغ را برگرداند. در واقع این تنخواهی که دولت می‌گیرد، باید آن را در یک فرجه زمانی با خزانه تسویه کند. اگر در آن فرجه زمانی تسویه کند که هیچ، در واقع هم گرفتن تنخواه توسط دولت قانونی بوده و هم در موعد قانونی تسویه شده است.

شجاعی تاکید کرد: دیوان محاسبات در این امور در رأس آن موعد قانونی وارد می‌شود تا بررسی کند که تنخواه دولت تسویه شده است یا خیر. اگر تسویه نشده باشد، به دولت اعلام می‌کنیم که شما این فرجه قانونی را برای تسویه رعایت نکردید. آنها هم باید دلایلی را به ما بیان کنند؛ یا بگویند تسویه کردیم و این اسنادش است، یا بگویند تسویه نکردیم، آن هم به این دلایل و معذوریت‌هایی که داشتیم. دیوان محاسبات رسیدگی کرده و اگر دلیلشان را موجه بداند، حکم برائت داده و منع تعقیب صادر می‌کند اما اگر دلایل را موجه تشخیص ندهیم، دادخواست صادر شده و علیه کسانی که تخلف کرده‌اند، رأی صادر می‌شود.وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه در این خصوص که دولت تنخواه را در موعد قانونی تسویه نکرده، دیوان محاسبات چه کاری انجام داد، گفت: هنوز گزارش از واحدهای فنی به دادستانی نیامده است، اما در جریان موضوع هستیم. در هرصورت گزارش آن به دادستانی می‌آید.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید