خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 


معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت آبفا:

کمبود آب باید با مدیریت تقاضا برطرف شود

معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: کمبود آب یکی از گلوگاه‌های بنیادی توسعه ملی است که این مشکل باید با مدیریت تقاضای آب رفع شود.
به گزارش ایسنا منطقه قم، حمیدرضا تشیعی عصر دوشنبه در آیین تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با بیان اینکه ‌هم‌اکنون کم‌آبی یک هشدار جدی در دنیا است و زنگ‌های خطر چند سالی به صدا درآمده است، ادامه داد:  کشور درگیر خشکسالی شدیدی است و شرایط تغییر اقلیم و افزایش دما نیز فشار مضاعفی وارد می‌کند و نیاز به آب همراه با افزایش جمعیت تقاضا برای آب را روز به روز گسترش داده است.

وی با بیان اینکه امروز اولویت اول آمادگی برای مدیریت فصل گرما است، ادامه داد: زمانی گفته می‌شد متوسط بارش کشور ۲۵۰ میلی‌متر است، اما هم اکنون این میزان بارش به ۲۰۵ میلی‌متر کاهش یافته است.
وی حرکت آبفای قم به سمت هوشمند سازی شبکه را مورد توجه قرار داد و گفت: نقطه اصلی در پیاده‌سازی سیستم‌های تله‌متری و تله کنترل، کنترل هوشمند شبکه توزیع است که این مهم در قم اجرایی شده و قابل تقدیر است.
تشیعی در ادامه مرکز پایش و راهبری آبفای قم را الگوی مناسبی برای سایر استان‌های کشور دانست و یادآور شد: آبفای قم در این زمینه با بهره گیری از پتانسیل های داخلی نیز پیشتاز بوده و توانسته به موفقیت‌های خوبی دست یابد.
وی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای کنترل کیفی آب در قم تأکید کرد: آزمایشگاهی پیشرفته بر اساس استانداردهای بین‌المللی راه‌اندازی شده که به شدت کیفیت آب را مورد کنترل قرار می‌دهد.
تشیعی ایجاد یکی از بهترین و با کیفیت‌ترین تصفیه‌خانه‌های فاضلاب کشور از نظر فناوری، تجهیزاتی و فرایندی را در قم مورد تأکید قرار داد و شبکه دوم آب قم (آب شیرین) را جزو تجربیات موفق کشور دانست و افزود: باید با رفع مشکلات، این سامانه را که از دیدگاه مدیریت مصرف و تقاضا دارای اهمیت است حفظ کرد.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید