خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 


کارشناس بازار کار مطرح کرد:

فرهنگ مصرف کالای ایرانی جا نیفتاده است

یک کارشناس بازار کار بر این باور است که برای حمایت از تولید ملی، اول مدیران باید نگرش خود را نسبت به کالای ایرانی تغییر بدهند تا فرهنگ خرید و مصرف کالای ایرانی جا بیفتد.
حمید حاج اسماعیلی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: اینکه مردم کالای خارجی را به کالای ایرانی ترجیح می‌دهند و با وجود کیفیت نازل کالاهای چینی باز هم این کالاها را خریداری می کنند به فرهنگ عمومی کشور برمی‌گردد.
وی ادامه داد: شخصا با بیشتر مدیرانی که صحبت کرده‌ام آنها نیز کالای خارجی مصرف می‌کنند و جالب اینکه کسانی هم که خودشان در کشور تولید کننده کالا هستند تمایل دارند که از کالای مشابه خارجی استفاده کنند.

بنابراین وقتی مدیران چنین نگرشی داشته باشند نباید از مردم عادی انتظار دیگری داشته باشیم.
حاج اسماعیلی نقش رسانه‌ها در هدایت مردم به سمت خرید کالای ایرانی را موثر خواند و افزود: دولت نیز باید استانداردهای تولید کالا در ایران را تقویت کند زیرا تا وقتی کیفیت تولید پایین باشد مردم ناخواسته به سمت خرید کالای خارجی می‌روند.
این کارشناس بازار کار با تاکید بر تقویت فرهنگ مصرف کالای ایرانی، خاطرنشان کرد: کاری که دولت توانسته طی سالهای گذشته انجام بدهد ایجاد رقابت میان کالاهای خارجی و داخلی بوده است زیرا رقابت باعث افزایش کیفیت می شود و دولت با این کار زمینه صادرات کالاهای داخلی را فراهم کرده است.
به اعتقاد وی اگر این امر با حمایت و سوبسید دولت صورت بگیرد بسیاری از خریداران خارجی خودشان این سیاست را به تولیدات داخلی دیکته می‌کنند که کیفیت خود را بالا ببرند.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید