خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 


عملکرد مبهم بانک‌ها در طرح کارت‌ اعتباری خرید کالا

عدم تناسب میان کارت‌های اعتباری خرید کالا توسط بانک‌های عامل این طرح با آمار توزیع یا تراکنش‌های صورت گرفته باعث شده ابهاماتی در نحوه عملکرد بانک‌ها در این خصوص به وجود آید، چراکه به گفته مدیرکل دفتر صنایع فلزی و لوازم خانگی در آمار تراکنش‌ها و کارت‌های صادر شده برخی بانک‌های عامل نسبتی کاملا نامتقارن وجود دارد که باید از طریق نهادهای نظارتی و بانک مرکزی پیگیری شود که این اختلاف برای چیست و آیا این کارت‌ها به دست صاحبانش رسیده است یا خیر.
به گزارش ایسنا، سه بانک رفاه کارگران، صادرات و ملی به عنوان بانک‌های عامل طرح کارت اعتباری خرید کالا در نظر گرفته شده‌اند که به اقشار هدف، یعنی بازنشتگان کشوری، بیمه شدگان تامین اجتماعی و فرهنگیان در خصوص کارت های اعتباری خرید کالای داخلی خدمات ارائه کنند.
عباس‌هاشمی - مدیرکل دفتر صنایع فلزی و لوازم خانگی- با اشاره به آخرین آمار مربوط به عملکرد بانک‌های عامل این طرح، به ایسنا گفت: بر اساس آماری که بانک مرکزی روز یکشنبه (۲۰ تیرماه) در اختیار وزارت صنعت، معدن و تجارت گذاشته است، در مجموع ۹۹ هزار و ۳۵۶ عدد کارت صادر و معادل ۱۶ میلیارد و ۶۲۲ میلیون تومان خرید انجام شده است.

وی همچنین در تشریح جزئیات فعالیت‌های بانک‌های عامل عنوان کرد: در این بین بانک صادرات به عنوان بانک عامل ارائه کننده خدمات به بازنشستگان تاکنون اقدام به صدور ۲۵ هزار و ۵۹۶ کارت کرده که مقدار خرید انجام شده کارت‌های توزیع شده از تعداد کارت‌های صادره به ۱۰ میلیارد و ۹۶۲ میلیون تومان رسیده است.
در حالی که نوع عملکرد بانک رفاه طی انتقاداتی، انتخاب بانک‌های عامل این طرح را بر انگیخت که علت آن بی‌میلی وزارت رفاه و تامین اجتماعی نسبت به کارت‌های اعتباری که ناشی از تمرکز روی کارا کارت‌ها بود و متعاقب آن کمک‌کاری بانک رفاه در توزیع کارت‌های اعتباری خرید کالا بود که آمار اعلام شده نشان می‌دهد همین روند ادامه دارد و در وضعیتی که هر بانک وظیفه صدور و توزیع ۳۵۰ هزار کارت را بر عهده دارد، بانک رفاه تا کنون فقط حدود ۲۰۰۰ کارت صادر کرده است.
هاشمی در تشریح آمار عملکرد بانک رفاه اذعان کرد که این بانک با صدور ۲۱۴۷ کارت تا به امروز عملکرد چندان مناسبی نداشته است و مقدار خرید انجام شده کارت‌های توزیع شده از تعداد کارت‌های صادره معادل دو میلیارد و ۶۸۷ میلیون تومان است.
بانک ملی نیز به عنوان بانک عامل ارائه دهنده خدمات طرح کارت‌ اعتباری خرید کالای ایرانی عملکردی مبهم داشته است، چرا که نبود نسبت منطقی میان کارت‌های اعتباری صادر شده خرید کالا با کارت‌های توزیع شده و میزان خرید انجام شده از این تعداد، انتقاداتی را نسبت به این آمار مطرح می‌کند که حتی مدیرکل دفتر صنایع فلزی و لوازم خانگی وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز نمی تواند رابطه ای منطقی میان آن برقرار کند.
هاشمی درباره عملکرد بانک ملی در زمینه کارت اعتباری خرید کالا گفت: بانک ملی به عنوان بانک عامل ارائه دهنده خدمات کارت‌های اعتباری به فرهنگیان تا کنون ۷۱ هزار و ۶۱۳ کارت اعتباری خرید کالا را صادر کرده است که میزان خرید کارت‌های توزیع شده از این تعداد مجموعا سه میلیارد و ۴۷۱ میلیون تومان بوده است.
وی گفت: از اختلاف میان میزان تراکنش با تعداد کارت‌های صادرشده هر بانک می توان به تخمینی از تعداد کارت‌های توزیع شده رسید که با مشاهده این آمار می توان گفت بانکی مانند بانک رفاه گرچه کارت‌های صادر شده مناسبی نداشته است اما رقم تراکنش‌ها نشان می‌دهد که تعداد قابل توجهی از کارت‌های صادر شده، توزیع شده است. در مقابل در آمار تراکنش‌ها و کارت‌های صادر شده بانک ملی نسبتی کاملا نامتقارن دارد که باید از طریق نهادهای نظارتی و بانک مرکزی پیگیری شود که این اختلاف برای چیست و آیا این کارت‌ها به دست فرهنگیان رسیده است یا خیر.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید