خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 


یک ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان دیگر برای ایرانی‌ها

حساب بانکی سرپرست خانوار بیش از ۷۵ میلیون یارانه‌بگیر برای شصت و پنجمین بار، از شب گذشته شارژ شد. هرچند که طبق قانون بودجه باید تا تیرماه امسال حداقل چندین میلیون نفر از این جمع خارج می شدند!
به گزارش ایسنا، یارانه نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی خانوارهای ایرانی در حالی واریز شده که اگر دولت به تکلیف بودجه عمل می‌کرد باید در واریز یارانه این ماه تعداد قابل توجهی را کنار می‌گذاشت، ولی ظاهرا تاکنون چنین اتفاقی نیفتاده و جمع حدود ۷۵ میلیون نفری و چه بسا بیشتر پابرجاست.
در شرایطی  طبق آمارهای قبلی، تعدادی در حد سه میلیون نفر از دریافت یارانه حذف شده‌اند و اطلاعات جدیدی منتشر نشده که به هر حال ماه جاری می‌تواند با قطع یارانه بخشی دیگر از یارانه بگیران همراه باشد.
این در حالی است که در صورت عمل کردن دولت به تکلیف بودجه باید یارانه کلیه تجار و صاحبان مشاغل آزاد که درآمد سالانه آنها حداقل ۳۵ میلیون تومان و ماهانه سه میلیون تومان است، همچنین نمایندگان مجلس، قضات، موسسات آموزشی و پژوهشی دولتی و غیردولتی، پزشکان و دندانپزشکان، کلیه کارکنان دولت و نیروهای مسلح، بازنشستگان کشوری، لشگری، کلیه حقوق‌بگیران و مستمری‌بگیران مشمول تامین اجتماعی و دریافت‌کنندگان حقوق و مستمری‌بگیران دولتی و غیردولتی که درآمد سالانه آنها بیش از ۳۵ میلیون تومان است از دریافت یارانه محروم شوند.

از سویی دیگر کلیه مدیران و اعضای هیات مدیره و بازرسان شرکت‌های دولتی و غیردولتی وابسته به دولت و نهادهای عمومی غیردولتی و کلیه مدیران و اعضای هیات مدیره و روسا و معاونان مناطق و شعب بانک‌ها، بیمه‌ها، موسسات مالی و اعتباری و کلیه اشخاص حقوقی دولتی و غیردولتی که دریافتی سالانه آنها بیش از ۳۵ میلیون تومان است و همچنین کلیه ایرانیان مقیم خارج کشور و کلیه اشخاصی که در سه  دهک بالای درآمدی هستند نباید از ماه جاری یارانه‌ای دریافت کنند.
 این در حالی است که نمایندگان مصوب کرده‌اند که اگر از تیرماه به بعد یارانه پردرآمدها واریز شود در حکم تصرف اموال عمومی خواهد بود، تبصره ای که البته دولت در اصلاحیه بودجه امسال که به مجلس ارائه کرده، اصلاح آن را مورد اشاره قرار داده  است.
به هر حال حذف شدگان از یارانه تیرماه این فرصت را دارند تا با مراجعه به سامانه yaraneh10.ir اعتراض خود نسبت به قطع یارانه را ثبت کنند تا مورد بررسی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی قرار گرفته و در صورت محق بودن برای دریافت یارانه، مجددا به لیست سازمان هدفمندی یارانه ها برگردند.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید