خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 


دلایل افزایش بیکاری از زبان معاون وزیر کار

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیکاری را از مشکلات جدی کشور عنوان کرد و گفت: سرمایه‌گذاری‌های غیراصولی، سیاست‌های غلط دولت گذشته، تصویب تحریم علیه کشور و افزایش تورم بر افزایش بیکاری‌ها دامن زده و اقدامات زیادی برای بازسازی لازم است.
به گزارش ایسنا در خراسان شمالی، سید حمید کلانتری در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری خراسان شمالی با بیان اینکه ۱۰۰ هزار تعاونی در کشور به فعالیت‌های اقتصادی مشغول هستند، اظهار کرد: از تعداد اعضای هفت نفر تا ۷۰ هزار نفر در تعاونی‌های کشور با اتحاد مشغول به فعالیت هستند.
وی ادامه داد: در حال حاضر پنج میلیون تعاونی در بخش مسکن و ۲۵ هزار واحد تولیدی در بخش کشاورزی در قالب تعاونی‌ها مشغول به فعالیت هستند.
او با بیان اینکه ۱۲ هزار تعاونی در بخش مسکن، مربوط به مسکن مهر است، خاطرنشان کرد: ۶۰ درصد مسئولیت مسکن مهر بر عهده همین تعاونی ها بوده است.

کلانتری با اشاره به اینکه همه مردم کشور باید در قالب تعاونی فعال شوند، خاطرنشان کرد: البته شرط موفقیت آن‌ها، این است که منافع ملی را بر منافع شخصی، گروهی و حزبی خود ترجیح دهند.
معاون تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اولویت کشور را رونق اقتصاد  عنوان کرد و ادامه داد: این رونق از طریق اقتصاد مقاومتی حاصل می‌شود.
کلانتری با اشاره به وجود سرمایه هزار میلیارد تومانی در بازار ایران، تصریح کرد: وقتی مسئولان در برجام در مقابل شش کشور توسعه یافته شرایط را به نفع خود به اتمام رسانند، قطعا مشکل بیکاری که فرآیندی آسان‌تر است را نیز با اعتماد مردم می توانند حل کنند.
وی توصیه کرد: سرمایه‌گذاری‌های خرد و ایجاد تعاونی‌های کوچک، جایگزین سرمایه‌گذاری‌های میلیاردی در پروژهایی مانند پتروشیمی که جامعه کمتری از جوانان را به کار می گیرد، ایده ای عاقلانه و صرفه جویی در منابع اقتصادی کشور است.
وی در بخشی از سخنان خود بر هم‌افزایی واحدهای خرد در فعالیت های اقتصادی جهت بالا بردن رقابت و بازدهی بیشتر تاکید کرد.
کلانتری بر ظرفیت‌های خراسان شمالی در بخش گردشگری تاکید کرد و گفت: این استان باید استان پشتیبان گردشگری برای خراسان رضوی باشد.
وی همچنین بر افزایش سهم استان خراسان شمالی از اعتبارات صندوق توسعه ملی و ایجاد تعاونی در تمام نقاط استان حتی روستاهای دور افتاده تاکید کرد.
استاندار خراسان شمالی نیز در این کارگروه با بیان اینکه سرمایه گذاری در استان در بخش کشاورزی و گردشگری باید افزایش یابد، اظهار کرد: این استان به لحاظ حضور جوانان متعهد و آماده کار غنی است و به راحتی با توجه مسئولان کشوری می‌تواند در ردیف استان‌های برتر کشوری قرار گیرد.
محمدرضا صالحی با بیان اینکه خود از مدیران در رده ملی بوده ام، یادآور شد: از مدیران ملی انتظار می رود در جهت همکاری با اینجانب جهت سرمایه‌گذاری در بخش های مختلف اقتصادی کمال همکاری را داشته باشند.
وی از بنیاد مستضعفان کشور خواست تا برای خراسان شمالی وام های کم بهره تعریف کند تا سهم اشتغال استان افزایش یابد.
وی ادامه داد: در سفر رئیس جمهور به کرمانشاه، با نوبخت مذاکراتی شد تا با اختصاص اعتبارات به صورت ۱۰۰ درصدی استان را یاری کند.
نماینده عالی دولت در خراسان شمالی خاطرنشان کرد: صندوق امید با اعتبار ۴۸ هزار میلیارد تومانی در این استان برای۲۸۷۶ نفر شغل ایجاد کرده و این موضوع بیان گر آن است که با اعتبارات خرد می توان اشتغال پایدار ایجاد کرد.
صالحی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواست تا با ایجاد تعاونی های بیشتر در خراسان شمالی سهم استان را به رتبه های برتر ارتقا دهد.
استاندار خراسان شمالی درون زا و برون زا بودن اقتصاد را عامل تحقق اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و گفت: امیدواریم با همکاری وزارتخانه، تعاونی ها ۲۵ درصد از سهم اشتغال را به خود اختصاص دهند.
صالحی در بخشی از سخنان خود خطاب به مدیران اجرایی گفت: غیبت در جلسات بدون هماهنگی استانداری قابل قبول نیست و مدیران در وقت تعیین شده در جلسات حضور یابند.
در این کارگروه تفاهم نامه ستاد توسعه تعاون میان استانداری خراسان شمالی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی امضا شد.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید