خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 


 میزگرد تخصصی بررسی چالش های زنان کارافرین و راه های برون رفت از آن برگزار شد

 میزگرد تخصصی بررسی چالش های زنان کارافرین و راه های برون رفت از آن به همت انجمن زنان مدیر کارآفرین 5 مردادماه به مناسبت روز ملی کارآفرینی در تهران با حضور ؛ فیروزه صابر پژوهشگر و عضو موسس انجمن زنان کارافرین، رحیمی نژاد استاد دانشگاه و روانشناس و نمایندگانی از انجمن زنان کارافرین برگزار شد.
در میزگرد تخصصی "بررسی چالش های زنان کارافرین و راه های برون رفت" مطرح شد:
- 60درصد از فارغ التحصیلان در دانشگاه ها دختران هستند
- ویژگی های فردی افراد موجب حضور آنها در حوزه کارآفرینی می شود
- 14.4 درصد از کل زنان جامعه شاغل بوده و در عرصه اقتصادی فعالیت دارند

در این میزگرد زهرا حبیبی تبار چالش های حوزه زنان را در دو سطح درونی و بیرونی مورد بررسی قرارداد و عدم خودباوری زنان را علت اصلی عدم کارافرینی زنان برشمرد.
در ادامه این میزگرد سمیتئاتر دستاورد جدید شرکت بین المللی پدیده تبار در حوزه اموزش به شرکت کنندگان معرفی شد و نمایش کارافرینی زنان و موانع آن بر روی صحنه رفت.
میزگرد تخصصی "بررسی چالش های زنان کارافرین و راه های برون رفت" با شرکت فیروزه صابر، بهنوش باختری، ماهرخ فلاحی و حامدی به مدیریت فخری محتشمی پور برگزار شد.

فیروز صابر در این نشست چالش های زنان کارآفرین را در دو محیط بیرونی و درونی تقسیم بندی کرد و گفت: شرایط فعلی حوزه های، اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی کشور مناسب فعالیت اقتصادی نیست و فعالیت در این ملاک فعالیت قرار گیرد هرگز کارآفرینی توصیه نمی شود و عقلانی نیست ولی اگر مسئله کارآفرینی فرصت تلقی شود و با نگاه فرصت مابانه هست که کار آفرینان وارد فعالیت می شوند.
وی افزود: ویژگی های فردی است که موجب ورود افراد به حوزه کارآفرینی می شود و در بخش های چالش کارآفرینی زنان نسبت به سایر بخش ها زیاد است که فرصت های موجود دیده نمی شود.
فعال حوزه زنان تاکید کرد: 14.4 درصد از زنان جامعه در حال حاضر اشتغال داشته و فعالت اقتصادی دارند که این مسلئله در بحث های توسعه ای کشور نگران کننده است و اگر نیم از این جمعیت در حوزه کار و اشتغال حاضر نشده و از مصرف کننده به مولد تبدیل نشوند آینده توسعه کشور با چالش جدی مواجه خواهد شد.
صابر تصریح کرد: از 14.4 درصد زنان شاغل 75 درصد انها در بخش های خصوصی فعالیت دارند که این مسئله امیدورای و فرصت کارافرینی زنان را افزایش می دهد.
وی با اشاره به ناکارامدی تک روی ها در حوزه کارآفرینی اظهار کرد: کارافرینی بایستی مثل یک نظام دیده شود و هرعنصری در ان در جای خود بایستی قرار بگیرد و دولت و نظام حقوقی به همراه بخش خصوص و کارافرینیان نقش خود را در حداقل ایفا کنند تا در یک حرکت موزون و هماهنگ با وجود حداقل ها موضوع کارآفرینی به یک سرانجام موفق پیش برود.
فعال اجتماعی بیان کرد: حدود 60 درصد فارغ التحصیلان دانشگاه های کشور را دختران تشکیل می دهند که وارد عرصه کار و آشتغال نمی شوند و این موضوع هدر رفت سرمایه ملی را در حوزه اموزش نشان می دهد و انجمن زنان کارافرین تلاش دارد تا با ترویج فرهنگ کارآفرینی، فارغ التحضصیلان دانشگاهی را وراد عرصه اشتغال و کارآفرینی بکند.
صابر افزود: در کشور ما مسائل اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی در هم تنیده هستند و فعالیت های سیاسی حوزه کارافرینی را تحت تاثیر قرا می دهد که کارافرینی زنان هم به همان نسبت از این موضوع متاثر می شود.
وی تاکید کرد: چالش های فردی در حوزه کارافرینی زنان مهم تر از چالش های محیطی است و فرایند پرورشی به گونه ای صورت گرفته است تا زنان قبل از اینکه درون خود بپردازند به بیرون می پردازند.
این فعال حوزه زنان گفت: مدل پرورشی زنان در جامعه، مدل حمایتی است و زنان در حوزه کار و کارافرینی به دنبال حمایت، همسر، خانواده و دولت و سازمان های دخیل در این حوزه هستند که مشکل جدی فعالیت های کارافرینی زنان در کشور است که بایستی راحل های جدی در این حوزه مطرح شود و با امکان یابی جایگاه حمایت مشخص شود.
وی در پایان تاکید کرد: با توجه به سابقه 12 انجمن و بررسی های گوناگون در حوزه کگارافرینی زنان در این تشکل، مشکلات و چالش های کارافرینی زنان در سه سطح؛ درونی، بیرونی و سازمانی مورد بررسی قرار گرفته و افراد تازه وراد می تواند از تجربه این انجمن استفاده کنند و امروز بیش از چالش های بیرونی به چالش های درونی افراد باید پرداخته شود و ناکارآمدی و ناتوانی به محیط بیرونی ارتباط داده نشود.
در این میزگرد ماهرخ فلاحی و بهنوش باختری تجربه کارآفرینی خود را در حوزه دامپروری صنعتی و طراحی داخلی در شرکت کنندگان قرار دادند.
حامدی در این نشست ضمن بررسی موضوع کارآفرینی از منظر روانشناسی گفت: همه انسان ها پنج دسته نیازها از جمله؛ عشق، آزادی، تفریح، قدرت و بقا را دارند و در زنان کارآفرین نیاز بالای قدرت و پیشرفت وجود دارد که این افراد را با سایرین متفاوت می کند.
وی ادامه داد: تقابل بین نیاز به عشق و قدرت در زنان کارافرین وجود دارد وی اگر هر دو عضو خانواده در مقابل نیاز به قدرت و پیشرفت، نیاز به عشق و علاقه اشان پایین باشد مشکلات عدیده ای را در زندگی زناشویی خواهند داشت چرا که نیاز به قدرت در تقابل نیاز به عشق قرار می گیرد.
این روانشناس تاکید کرد: دو نوع کنترل در رونی و بیرونی در اجتماعپ و جود دارد و افرادی که نیاز قدرت در آنها بالاست خیلی کنترل گر هستند و این افراد در کنترل درونی تلاش می کنند که برای رسیدن به خواسته ها شرایط خودشان را تغییر داده و به اهداف برسند که این مسئلع تغییر ناخواسته افراد را در فرایند زمانی در بر خواهد داشت.
حامدی تصریح کرد: در کنترل بیرونی افراد تلاش می کنند تا افراد را طبق خواسته خود تغییر دهند و به اهداف خود برسند و برای خودشان تلاش می کنند و دائم از سایرین توقع دارند که این مسئله در صورت تحلیل در حوزه فمینیستی موجوب برداشت بد در حوزه روابط اجتماعی توسط زنان خواهد شد.
این فعال اجتماعی تاکید کرد: اگر فردی به دنبال تغییر در حوزه های گوناگون است به جای اینک ه توقع تغییر در شرایط و افراد را داشته باشید بایستی تغییرات را از خود شروع کرده و به اهداف دست پیدا کند.
وی تشریح کرد: برای کارافرینی زنان بایستی بین حوزه های مادری، همسری و کارافرینی تعادل برقرار کنند تا با همراهی اعضای خانواد هاز پس مشکلات و چالش های متفاوت بر بیایند و با پاسخ به نیاز به عشق ادم ها(اعضای خانواده و اطرافیان) یمی توان در یک بستر نرم به اهداف بدون مقابله دست پیدا کرد.
حامدی در پایان تاکید کرد: زنان کارافرین بایستی در قبل از اقدام به چهار سئوال؛ چی می خواهم، برای رسیدن به خواسته چی کاری باید بکنم، و ایا کاری را که انجام می دهم مرا به خواسته ام می رساند و چه تغییر در خواسته و برنامه ام صورت بگیرد تا به خواسته ام برسم، تفکرات جدی کرده و دست به اقدام بزنند تا به نتیجه مطلوب در خانواده و اجتماع دست پیدا بکنند.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید