خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 


 معاون امور تعاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی خبر داد:

اشتغالزایی ۱.۶ میلیون نفری ۱۰۳ هزار تعاونی فعال در کشور

معاون امور تعاون وزیرتعاون،کار و رفاه اجتماعی با اشاره به ۱۰۳ هزار واحد فعال تعاونی گفت:تعاونی‌های ایران از نظر ارزش افزوده و رشد اقتصادی سهم بسزایی در تولید ملی دارند و سالانه نزدیک به ۳۰ تا ۵۰ میلیارد دلار بازدهی اقتصادی ایجاد می‌کنند.
به گزارش تسنیم، سید حمید کلانتری ، معاون امور تعاون وزیرتعاون،کار و رفاه اجتماعی با حضور در همایش ملی و بین المللی اشتغال و مهارت آموزی با اشاره به اینکه ناهمانگی نظام آموزش عالی با نظام تقاضا از دلایل مهم در عدم جذب فارغ التحصیلان در بازار است گفت:خروجی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای باید به‌گونه‌ای باشد که افراد پس از دوره‌های مهارتی در بازار کار دارای شغل باشند.

کلانتری با بیان اینکه  در حال حاضر بیشتر فارغ‌التحصیلان دوره‌های فنی و حرفه‌ای جذب بازار کار نمی‌شوند اظهار داشت: اگر بین خروجی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و شرکت‌های تعاونی پیوند و ارتباط شکل بگیرد مثمر ثمر خواهد بود.
معاون امور تعاون وزیر کار با اشاره به پیش‌بینی 600 هزار نفر ساعت آموزش مهارتی برای فارغ التحصیلان تعاونی گفت: در صدد هستیم این دوره‌های آموزشی را تا سقف 1.5میلیون نفر در سایر گرایش‌ها گسترش دهیم.
کلانتری با اشاره به اینکه آموزش در تشکیل بنگاه‌های تعاونی موثر است افزود: آموزش سازوکار ساختاریافته‌ای برای پایدار کردن مهارت‌آموزان فنی و حرفه‌ای در قالب یک اشتغال پایدار است و موجب ارتقای کیفیت و بهره‌وری در تعاونی‌ها می‌شود.تعاونی‌ها با آموزش متبلور می‌شوند و می‌توانند در جهت بهره‌برداری هرچه بیشتر برای ارتقاء اعضای خود اقدام کنند.
معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تعاونی‌ها نهادهای مردمی هستند که سرمایه‌های کوچک مردم را در کنار هم جمع می‌کنند و در قالب یک تشکل بزرگ‌تر هم‌افزایی می‌آفرینند در نتیجه موجب تولید در مقیاس بالاتر، صرفه‌جویی در اقتصاد و توسعه عدالت اجتماعی می‌شود.
کلانتری بیان کرد: تعاونی‌های ایران از نظر ارزش افزوده و رشد اقتصادی سهم بسزایی در تولید ملی دارند و سالانه نزدیک به 30 تا 50 میلیارد دلار بازدهی اقتصادی و ارزش افزوده ایجاد می‌کنند.
وی پایان از وجود 103 هزار واحد فعال تعاونی در کشور خبر داد و گفت: این تعداد تعاونی یک میلیون و 600 هزار نفر شغل ایجاد کرده‌اند.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید