خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 


 نوبخت اعلام کرد:

تاکید رهبری بر تلاش همه دستگاه‌ها در تدوین الگو
پیش‌نویس الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت را ما نوشته‌ بودیم

محمدباقر نوبخت با اشاره به الزام قانونی دولت به «مبنا قرار دادن الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت» برای تدوین «برنامه ششم توسعه» دلیل عدم رعایت این الزام قانونی را توضیح داد. وی به دلایل کوتاهی سه سال گذشته دولت در تدوین الگو اشاره‌ای نکرد.
به گزارش تسنیم، رئیس سازمان برنامه و بودجه در نشست خبری «تشریح لایحه اصلاح قانون بودجه سال 1395، برنامه ششم توسعه و اقتصاد مقاومتی» که امروز دوشنبه برگزار شد تصریح کرد: از نظر مقام معظم رهبری الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت یک فرآیند جامع است.

نوبخت در پاسخ به سؤال خبرنگار تسنیم راجع به «لحاظ کردن الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در تدوین برنامه ششم توسعه» توضیح داد: سؤالی وجود دارد و آن اینکه آیا برنامه ششم به تأسی از الگوی ایرانی  اسلامی پیشرفت تدوین شده یا خیر؟
وی افزود: با اینکه در ماده یک از قانون برنامه پنجم تصریح شده که حداکثر تا سال سوم از برنامه پنجم، باید الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت تهیه شود، زمانی که ما تدوین برنامه ششم را به‌دست گرفتیم ــ علی‌رغم این تأکید ــ الگو تهیه نشده بود.
سخنگوی دولت با اشاره به ضرب‌الاجل برنامه ششم تصریح کرد: از آنجا که ما در مرکز مطالعات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، روی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت نیز کار کرده بودیم، پیش‌نویس آن به‌سرعت تهیه و آماده شد.
وی خاطرنشان کرد: خدمت مقام معظم رهبری شرفیاب شدیم و این سؤال را مطرح کردیم که برای تدوین برنامه ششم توسعه، لازم است که الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت سریعتر آماده شود یا خیر؟  رهبری فرمودند برای بحث تدوین الگو عجله نکنید؛ بعد اجازه دادند همه دستگاهها و وزارتخانه‌ها راجع به الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت کار کنند.
نوبخت به دلایل این که چرا در سالهای 92 تا 94 به تدوین الگو همت گماشته نشده و تنها در انتهای سال 94 در زمان تدوین برنامه ششم در یک ضرب‌الاجل کوتاه به رهبری مراجعه شده، توضیحی نداد.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید