خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 


 رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق خبر داد:

سهم ناچیز ایران از تجارت سالانه ۱۹۰میلیارد دلاری عراق
از ترکیه و چین عقب افتادیم

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق از سهم ناچیز ایران از تجارت سالانه ۱۹۰میلیارد دلاری عراق خبر داد و گفت: از ترکیه و چین عقب افتادیم.
به گزارش تسنیم، یحیی آل‌اسحاق با اعلام اینکه امسال صادرات کالا به عراق 23 درصد رشد داشته است، افزود: مبادلات تجاری میان ایران و عراق در سه سال گذشته به 13 میلیارد دلار نیز رسیده که این رقم غیر از مبادلات مرزی است.
وی با بیان اینکه بازار عراق از ظرفیت بالایی برخوردار است با اشاره به برگزاری سمینار مشترک میان تجار ایرانی و عراقی گفت: ظرفیت بازار عراق 190 میلیارد دلار است که حجم مبادلات تجاری میان ایران و عراق در سه سال گذشته، درصد ناچیزی از این ظرفیت است.

آل‌اسحاق علت سبقت گرفتن برخی رقبای ایران در صادرات کالا به عراق از جمله ترکیه و چین را وضعیت نابسامان نظام مدیریتی و تصمیم‌گیری عراق دانست و افزود: با وجود این، ما شاهد افزایش حجم تجارت با این کشور بوده‌ایم و 80 درصد صادرات خدمات فنی و مهندسی از کشورمان فقط به عراق بوده است.
وی گفت: آن‌چنان که هنوز در زمینه مبادلات بانکی با برخی از کشورها دچار مشکلاتی هستیم، در عراق نیز تجار ما موانعی را پیش روی خود مشاهده می‌کنند.
رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق با اشاره به معطل ماندن کامیون‌ها در مرزها نیز گفت: مسائلی ازجمله استانداردها، تغییر مقررات در استان‌های مختلف این کشور ازجمله علل معطل ماندن کامیون‌ها در مرزهاست.
آل‌اسحاق یکی از ظرفیت‌های خوب اقتصادی میان دو کشور را تبادل سه و نیم میلیون نفر گردشگر دانست و افزود: هرساله یک میلیون و 700 هزار نفر از کشورمان به عراق سفر می‌کنند و یک میلیون و 600 هزار نفر نیز از عراق به ایران می‌آیند که این رقم‌ها غیر از زائران اربعین است.
وی گفت: البته فعالیت‌هایی نیز در زمینه گردشگری سلامت صورت گرفته و عده‌ای نیز در این حوزه برای درمان از این کشور به ایران سفر می‌کنند.
آل‌اسحاق افزود: با وجود همه اقدامات صورت‌گرفته ظرفیت‌های فراوانی در عراق وجود دارد که مسئولان و تجار ایرانی باید به آن توجه کنند.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید