خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 


شکر همچنان در احتکار
سازمان حمایت کجاست؟!

رییس اتحادیه سوپرمارکت و مواد پروتئینی ضمن تاکید بر اینکه هر کیلوگرم شکر باید ۲۷۰۰ فروخته شود، گفت: به دلیل خودداری عمده‌فروشان از فروش شکر، قیمت این محصول در بازار مصرف به بیش از ۳۵۰۰ تومان رسیده است.
سعید درخشانی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره علل افزایش قیمت شکر و مقاومت در جهت کاهش قیمت آن اظهار کرد: مساله اساسی در مورد علت افزایش قیمت شکر و عدم کاهش قیمت آن خودداری عمده فروشان از فروش شکر است و همین عامل باعث شده که قیمت شکر نه تنها کاهشی نداشته باشد بلکه با افزایش قیمت هم مواجه شود.
وی ادامه داد: تعزیرات اعلام کرده که فروشندگان شکر به بورس مراجعه کنند و از آنجا برای خرید شکر تقاضا دهند حال پرسش بنده این است که یک فروشنده چگونه برای خرید دو کیسه شکر به بورس مراجعه کند. این خرید کوچک چه میزان بروکراسی اداری خواهد داشت و اصلا برای فروشنده به صرفه خواهد بود یا خیر؟

رییس اتحادیه سوپرمارکت مواد پروتینی با اشاره به اینکه خرده‌فروشان در حال حاضر هر کیلو شکر را بیشتر از سه هزار تومان یعنی در حدود ۳۲۰۰ الی ۳۳۰۰ خریداری می‌کنند و مجبور هستند حدود ۳۵۰۰ و یا بیشتر آن را بفروشند، بیان کرد: علت خودداری کلان فروشان از فروش شکر مشخص نیست هر چند که احتمال می‌رود آنها باز هم قصد دارند موجب افزایش قیمت شکر شوند.
درخشانی افزود: در ماه مبارک رمضان با افزایش شکر در بازار مواجه بودیم و قیمت این محصول بیشتر از ۳۰۰۰ تومان نبود اما در حال حاضر به حدود قیمت ۳۵۰۰ تومان و بیشتر نیز رسیده است. این مسائل در حالی رخ داده که اعلام کرده‌اند خرده فروشان می‌توانند هر کیلو شکر را از بورس حدود ۲۵۰۰ تومان خریداری کرده و ۲۷۰۰ بفروشند اما این اتفاق در عمل رخ نمی‌دهد.
وی با انتقاد از بالا رفتن قیمت شکر، گفت: افزایش قیمت شکر موجب شده که مشتقات این محصول یعنی قند و نبات نیز گران شود و با افزایش قیمت روبرو باشد.
به گزارش ایسنا، افزایش قیمت شکر در حالی رخ داده که بازار این محصول از ثبات برخوردار نیست و علیرغم مسائل مختلف مطرح شده، برنامه‌ریزی لازم در ارتباط با متعادل کردن قیمت آن وجود ندارد. حال نکته جالب این است که اعلام کردند فروشندگان خرد شکر به بورس مراجعه کنند و هر کیلوگرم شکر را به قیمت ۲۵۰۰ تومان بخرند و به قیمت ۲۷۰۰ تومان بفروشند اما به دلیل سختی این مسیر، فروشندگان از انجام آن خودداری می‌کنند.
موضوع قابل توجه اینجاست که یکی از وظایف سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، برخورد با گرانفروشی و مقابله با احتکار است اما این سازمان نه تنها روزه سکوت گرفته است، بلکه هیچ اقدامی برای  متعادل کردن بازار انجام نداده و همچنان مصرف‌کنندگان از گرانفروشی اقلام پر مصرفی همچون مرغ، برنج و شکر زیان می بینند و در این میان دلالان و احتکارگران که عده کمی هستند از این وضعیت منتفع می‌شوند.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید