خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 


نایب رییس اتاق بازرگانی ایران:

بی‌توجهی به محیط کسب و کار پاشنه آشیل دولت است

نایب رییس اتاق بازرگانی ایران معتقد است دولت باید مهمترین اولویت اقتصادی خود در سال جاری را بهبود محیط کسب و کار قرار دهد و با پرهیز از منازعات زودرس انتخاباتی، برای سرمایه‌گذرای ایجاد انگیزه کند.
پدرام سلطانی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: دولت باید تا زمان انتخابات همت خود را بر بهبود محیط کسب و کار قرار دهد. بیشتر سازمان‌ها و وزارتخانه‌های دولتی به مقررات زدایی و به محیط کسب و کار بی اعتنا هستند و به غیر از بخش اندکی این موضوع را جدی نمی‌گیرند.
 وی ادامه داد: بیشتر اقدامات در زمینه بهبود محیط کسب و کار از سوی دولت واکنشی بوده است؛ مثلا واکنش به دستور معاون اول رییس جمهور به عنوان رییس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی،  واکنش به فشار فعالان اقتصادی بخش خصوصی برای تغییر یک موضوع یا واکنشی به فساد و یک مشکل به وجود آمده است و به صورت فعالانه و کنش گرایانه به دنبال بهبود محیط کسب و کار نیستند و این مسئله پاشنه آشیل دولت محسوب می‌شود.

نایب رییس اتاق بازرگانی اتاق بازرگانی ایران افزود: بهبود محیط محیط کسب و کار در زمان انتخابات از سوی رییس جمهور بارها مورد تاکید قرار گرفت اما بدنه دولتی نسبت به آن بی تفاوت هستند. اگر این اقدام انجام شود شفافیت را افزایش می‌دهد و می‌تواند بهترین راهکار برای مبارزه با فساد اداری باشد. همچنین شرایط را برای سرمایه گذاری خارجی مساعدتر می‌کند و در مرحله بعد هزینه تولید را پایین می‌آورد و در نهایت فرصت‌های شغلی بیشتری ایجاد می‌کند.    
سلطانی تصریح کرد: در شرایطی که دولت به واسطه بدهکاری‌های انباشته بی سابقه فراوان ابزار پولی و مالی در اختیار ندارد، موثرترین روش برای ایجاد رونق بهبود محیط کسب و کار است.   
نایب رییس اتاق بازرگانی در بخش دیگری از صحبت‌هایش عنوان کرد:‌ موضوع مهم دیگر این است که دولت باید فعالانه به دنبال تحقق توافقات برجام باشد و بانک مرکزی و سایر بانک‌ها بتوانند فعالانه‌تر ارتباطات بانکی را برقرار کنند.
وی همچنین تصریح کرد که دولت نباید در تله منازعات زودرس انتخاباتی بیفتد.
به گفته سلطانی، آشفته شدن فضای رسانه‌ای و جامعه، سرمایه‌گذاران را به عقب می‌راند و باعث می‌شود آن‌ها احساس کنند که باید بیشتر منتظر بمانند و تا انتخابت ریاست جمهوری دست نگه دارند.  
نایب رییس اتاق بازرگانی ایران معتقد است که دولت باید در ماه‌های آینده برای سرمایه‌گذرای‌ها ایجاد انگیزه کند.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید