خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 


مشاور امور مجلس مناطق آزاد اعلام کرد:

ایجاد مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در انتظار رای صحن علنی مجلس

مشاور امور مجلس دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی اعلام کرد که به زودی لایحه ایجاد هفت منطقه آزاد و ۱۲ منطقه ویژه اقتصادی در صحن علنی مجلس به رای گذاشته می‌شود.
حجت‌الاسلام محمد میرزایی در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد مصوبه روز گذشته کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در مورد لایحه ایجاد هفت منطقه آزاد و ۱۲ منطقه ویژه اقتصادی، اظهار کرد: کلیات این لایحه در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی مصوب شده و در مورد اصلاح جزئیات برخی بندهای آن پیشنهاداتی ارائه شده که مدنظر قرار می‌گیرد.
وی ادامه داد: به زودی و بعد از تعطیلات مجلس، لایحه مذکور برای رای‌گیری به صحن علنی مجلس می‌رود تا در مورد آن تصمیم‌گیری نهایی صورت گیرد.

مشاور امور مجلس دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با اشاره به پیشینه این لایحه، عنوان کرد: لایحه ایجاد هفت منطقه آزاد و ۱۲ منطقه ویژه اقتصادی پیش از این دو بار در مجلس قبلی مطرح و رد شده بود اما در مجلس جدید شورای اسلامی با توجه به تغییر فضا و نیز استقبال مردم و نمایندگان تاکنون در کمیسیون اقتصادی مصوب شده است. ابتدا لایحه آن از طرف هیات دولت تصویب و دو فوریت آن به مجلس شورای اسلامی تقدیم شد که با یک فوریت مورد تصویب قرار گرفت و در نهایت به کمیسیون اقتصادی ارجاع شد.
میرزایی ادامه داد: این لایحه سه بار در کمیسیون اقتصادی به عنوان کمیسیون اصلی و یک بار در کمیسیون صنایع و معادن به عنوان کمیسیون فرعی مطرح و مورد بررسی قرار گرفت و علیرغم فشارهای سیاسی برخی در نهایت در کمیسیون اقتصادی تصویب شد.
وی با بیان اینکه در مورد این لایحه فشارهای سیاسی مختلفی وارد شد و هجمه‌هایی از طرف برخی افراد که بعضا از شرایط مناطق آزاد اطلاع نداشتند و حتی یک بار به این مناطق سفر نکرده بودند و استدلال و استنادی در مورد انتقادات آنها وجود نداشت، گفت: کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی روز گذشته با ۱۴ رای موافق و ۵ رای مخالف به تصویب کلیات این لایحه رای داد و قرار است به زودی در صحن علنی مجلس به رای گذاشته شود.
مشاور امور مجلس دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ضمن تشکر از برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: به نظر می‌آید برخی دوستان با در نظر گرفتن مباحث سیاسی به این مساله نگاه می‌کردند و انتقادهای غیرمنصفانه‌ای داشتند. آنها بعضا به مباحثی از جمله ریخت و پاش در مناطق آزاد اشاره می‌کردند و عمده قاچاق در کشور را مربوط به کالای حمل مسافر در مناطق آزاد می‌دانستند.
میرزایی با اشاره به اینکه رقم قاچاق سراسری ۱۵ میلیارد تومان است اما کل کالای همراه مسافر در مناطق آزاد ۴۰۰ میلیون دلار است، اظهار کرد: حتی اگر تمامی کالاهای همراه مسافر در مناطق آزاد قاچاق باشد که اینگونه نیست محاسبه کنید که این رقم در قیاس با ۱۵ میلیارد دلار قاچاق کشوری چه میزان است.
وی همچنین در مورد ایجاد هفت منطقه آزاد و ۱۲ منطقه ویژه اقتصادی جدید، گفت: قطعا وجود مناطق آزاد موجب رونق گردشگری و توسعه یافتگی این مناطق خواهد شد و در میزان خروج و ورود مردم از منطقه و نیز گردش‌های کاری، سرمایه‌گذاری و تجاری اثرگذار است.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید