خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 


 حمله جدید آخوندی به مسکن مهر؛ پول مردم را در بیابان حرام کردند

وزیر راه و شهرسازی در حمله جدید به مسکن مهر این طرح را عامل ۹برابر شدن قیمت زمین و ۶برابر شدن قیمت ساختمان دانست و گفت: از پول متقاضیان، مسکن مهر را ساخته‌اند و پول مردم را در بیابان حرام کرده‌اند.
به گزارش تسنیم، گویا قرار نیست مسکن مهر از کنایه‌ها و اتهامات دولتی‌ها خلاص شود؛ این طرح طی سه سال اخیر به‌طور مستمر آماج حملات مسئولان ذی‌ربط و غیر ذی‌ربط قرار داشته که پیشتاز این رویه وزیر "شهرونددوست" دولت تدبیر و امید بوده است.
آخوندی از مردادماه سال 92 تا امروز بیش از آنکه به وعده‌های خود جامه عمل بپوشاند، طرح مسکن مهر را مورد انتقادات شدید قرار داده است. وی اواخر خردادماه امسال به مجلس رفت و طرح مسکن مهر را فاجعه‌آمیز خواند.
آخوندی به نمایندگان مجلس گفت: «طرح فاجعه‌آمیز مسکن مهر با وجود اینکه 100هزار میلیارد تومان هزینه به‌همراه داشت، اما در گزارش وزیر کشور اعلام شد حدود 19 میلیون بدمسکن در کشور وجود دارد و 9 میلیون نفر حاشیه‌نشین؛ البته وزارت راه و شهرسازی به تکمیل مسکن‌های مهر متعهد است و حدود 2 میلیون و 215 هزار پروژه را مورد رسیدگی قرار داده است. نکته دیگر اینکه 117 هزار واحد مسکن مهر فاقد متقاضی هستند که جای تأمل دارد».

پیش از آن نیز وزیر راه و شهرسازی از واژه‌هایی مانند "مزخرف"، "سیب گندیده"، "طرح پوپولیستی" و... برای مسکن مهر استفاده کرده بود. آخوندی در جدیدترین اظهارات خود مدعی شده که مسکن مهر قیمت زمین را 9 برابر و قیمت ساختمان را 6 برابر کرده است.
وی با بیان اینکه وضع پروژه‌های مسکن مهر حتی از پروژه‌های ساخت‌وساز اروپایی‌ها پس از جنگ جهانی دوم هم که دهه‌ها نابسامانی در محیط شهرهای این کشورها را در پی داشت، بدتر و نابسامان‌تر است، گفته است: در نتیجه این پروژه ــ مسکن مهر ــ چه اتفاقی رخ داد؟ قیمت زمین 9 برابر شد، قیمت ساختمان 6 برابر شد. اقتصاد را با یک تورم 40درصدی مواجه کرد، ضمن اینکه به دسترسی مردم به مسکن هیچ کمکی نکرد.
وی با طرح این ادعا که "در یکی از گزارش‌هایی که سازمان بازرسی کل کشور قبل از دوره ما نوشته است بیان شده که واحدهایی که 100درصد تحویل مردم شده، اغلب نه نما دارند و نه تکمیل شده‌اند و گرفتاری زیادی دارند" افزود: «117 هزار واحد مسکن مهر اصلاً مشتری ندارد، اینها دیگر تکمیل کردن ندارد، چون مشتری ندارد. 49 هزار واحد هم در دادگاه مسئله دعوی دارد و تا دادگاه رسیدگی نکند و قاضی حکم ندهد، کاری برای آن نمی‌شود انجام داد».
وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: این‌که کسی در وزارتخانه بنشیند برای دیگران سقف زندگی تعریف کند، کار صحیحی نیست و نداشتن زیربنا،  توجه  نکردن به مسائل فرهنگی و اجتماعی که زندگی مردم را مختل می‌کرد مشخص بود که اشتباه است... اصلاً به عنصر انسان در شهر توجه نداشتند. در واقع شهر را انبار آدم در نظر می‌گرفت، به‌جای آنکه کالا داخل آن بریزند، آدم داخل آن می‌ریختند. از پول متقاضیان آن را ساخته‌اند و پول مردم را در بیابان حرام کرده‌اند.
به گزارش تسنیم، طی سه سال اخیر وزیر راه و شهرسازی نشان داده که فاصله بین حرف و عملش در رابطه با موضوع مسکن مهر بسیار طولانی است. وی از یک سو بر طبل پایبندی به تعهدات دولت در تکمیل و تحویل واحدهای مهر می‌کوبد، از سوی دیگر طی 1080 روز اخیر به‌اندازه نیمی از انگشتان یک دستش از پروژه‌های مسکن مهر بازدید نداشته تا به مشکلات و مسائل آن رسیدگی کند.
آخوندی از مردادماه 92 تا مردادماه 95 در طبقه پانزدهم ساختمان دادمان نشسته و عملاً کاری به طرح مسکن مهر ندارد. وی دغدغه‌های دیگری از جمله بازدید از نمایشگاه‌های خطاطی،‌ نقاشی و کترینگ قطار و... دارد. وزیر راه و شهرسازی علاقه‌مندی عجیبی نیز به خرید آثار هنری برای زیرمجموعه‌های وزارتخانه متبوعش آن هم با پول بیت‌المال دارد.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید