خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 


 کارشناس بازار سرمایه:

رشد سنتی بورس در سال آخر دولت‌ها

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: به صورت سنتی در سال پایانی فعالیت دولت‌ها، بازار سهام شرایط رو به رشدی دارد که در صورت اندک حمایتی از سوی دولت نسبت به صنایع، می توان در بورس شاهد رشد بیشتر شاخص و قیمتها بود.
امیرعلی محمدزاده در گفتگو با تسنیم با اشاره به ورود نقدینگی به بازار سهام در چند هفته گذشته گفت: یکی از دلایل اصلی این رخداد پایان فصل مجامع شرکتهاست که موجب شد تا سهامداران از لاک احتیاط خارج شوند.
این کارشناس بازار سرمایه افزود: متاسفانه یکی از آسیب های فصل مجامع برای بورس و سهامداران، تقسیم سود نقدی توسط شرکتهاست که موجب می شود پس از بازگشایی نمادها در تالار، قیمت سهام شرکتها با افت مواجه شود و از سوی دیگر تاخیر در پرداخت سود تقسیمی باعث می شود معامله گران ترجیح دهند تا پیش از برگزاری مجامع از ترکیب سهامداری شرکتها خارج و پس از بازگشایی نماد، دوباره ورود کنند.
وی اضافه کرد: همچنین خروج از ترکیب سهامداری همزمان با برگزاری فصل مجامع موجب می شود تا شمار زیادی از سهامداران اقدام به فروش سهام خود در مقطع زمانی خاص کنند که این موضوع موجب ریزش بازار و ایجاد جو روانی منفی در بورس می شود.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: خوشبختانه با پایان یافتن فصل مجامع در چند هفته گذشته شاهد ورود نقدینگی بویژه توسط حقوقی ها در بورس هستیم که باید تحولات و جو روانی مثبت ناشی از تغییرات مدیریت در سازمان بورس، تعادل جهانی قیمت نفت و برخی کالاها و نیز کاهش نرخ سود بانکی را به مجموعه این عوامل اضافه کرد.
وی گفت: البته تاثیر پذیری معاملات بورس از عواملی چون کاهش نرخ سود بانکی موضوعی زمانبر است که اثر مثبت آن بر شرکتهای بورسی و صنایع، بواسطه کاهش نرخ تسهیلات ارائه شده به بنگاههاست که متاسفانه در عمل اتفاق چندانی در این زمینه نیفتاده است.
محمدزاده اذعان داشت: کاهش نرخ بازده موثر اوراق مشارکت منتشر شده در بازار سرمایه نیز عامل دیگری است که می توان از آن به عنوان دلیلی برای ورود نقدینگی های جدید به بورس یاد کرد.
وی تصریح کرد: از سوی دیگر معاملات بازار سرمایه در حالی در سال آخر دولت یازدهم انجام می شود و پیش می رود که در دو سال گذشته بورس وضعیت نامناسب و بی رمقی داشته است و این عامل می تواند بهانه مناسبی برای رشد شاخص و قیمتها در بورس دستکم تا پایان امسال باشد.
این کارشناس بازار سرمایه اضافه کرد: همچنین به صورت سنتی در سال پایانی فعالیت دولت‌ها، بازار سهام شرایط رو به رشدی داشته است که در صورت اندک حمایتی از سوی دولت نسبت به صنایع، می توان در بورس شاهد رشد بیشتر شاخص و قیمتها بود.
وی اظهار داشت: با گذر از همه این موضوعات باید منتظر ماند و دید رئیس جدید سازمان بورس چه سیاستهایی برای رشد و توسعه بازار سهام دارد که بر این اساس کاهش حجم مبنا و افزایش دامنه نوسان از جمله موضوعاتی است که باید در راستای تعمیق بازار نسبت به اصلاح آنها اقداماتی صورت گیرد.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید