خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 


مهدی معصومی نائب رییس کمیسیون کشاورزی اتاق تهران :

هیچ برنامه ای برای صادرات مازاد برخی کالاها نداریم

صادرات مازاد تخم مرغ در کشور هم چنان بدون حمایت دولت با مشکلات سابق دست و پنجه نرم می کند. به گفته دبیر کل کانون سراسری مرغ تخم‌گذار صادرات تخم مرغ در سال جاری 42 درصد کاهش داشته اشت. مهدی معصومی اصفهانی، عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران معتقد است صادرات تخم مرغ بدون هیچ برنامه ای انجام می شود و بیشتر براساس اتفاقات و احتمالات این محصول را صادر می کنیم.مهدی معصومی اصفهانی، نائب رییس کمیسیون کشاورزی اتاق تهران در این باره به سایت خبری اتاق تهران گفت: ریشه اصلی مشکلات صادرات تخم مرغ به تولید تخم مرغ باز می گردد. در ایران تخم مرغ را برای صادرات تولید نمی کنند. تخم مرغ ایران برای مصرف داخل تولید می شود و گاها مازاد تولید را صادر می کنیم. هر زمان که قیمت جهانی تخم مرغ افزایش پیدا کند، یا اتفاقاتی مثل ایجاد اختلاف بین ترکیه و عراق بازار این کشور را برای حضور ما آماده کند، تخم مرغ ایران صادر می شود. هیچ برنامه ریزی در زمینه صادرات این کالای اساسی نداریم و بدون برنامه ریزی هر سال  در صادرات با مشکل مواجه می شویم.

معصومی گفت: زمینه های صادرات تخم مرغ در ایران باید توسط دولت و مجلس فراهم شود. مجلس باید تصویب کند که تولیدکنندگان ایرانی مجاز هستند در  هر شرایط 20 درصد از تخم مرغ تولید شده را صادر کنند. حتی اگر قیمت تخم مرغ در داخل 10 برابر هم بشود این مجوز نباید از تولیدکنندگان و صادرکنندگان سلب شود.

مدیرعامل شرکت تلاونگ ادامه داد: نباید عوارضی برای واردات مواد اولیه ای که در تولید محصول صادراتی مورد استفاده قرار می گیرد در نظر بگیرند. قیمت تخم مرغ ما معادل تخم مرغ دیگر کشورها نیست. کیفیت تخم مرغ تولیدی ایران از نظر علمی و فنی با ما به ازای خارجی در یک سطح است اما مواد اولیه ای که می خریم، و واکسنی که مصرف می کنیم با تعرفه بالا وارد می شود. این موانع باعث افزایش قیمت تخم مرغ ایران و غیررقابتی شدن آن می شود.معصومی با اشاره به اینکه هیچ برنامه ای برای تغییر وضعیت صادرات تخم مرغ ایران وجود ندارد گفت: حتی اظهارنظرها و افزایش قیمت ناگهانی این محصول در بازار داخلی صادرات آن را متزلزل می کند و کل صادرکنندگان و تولیدکنندگان را زیر سوال می برند. به نظر من در سال های آینده هیچ برنامه ای سوی دولت و مجلس برای صادرات تخم مرغ اجرایی نمی شود. به طور معمول هیچ گونه مقررات صادراتی در مورد صادرات کالاهای اساسی نداریم به این دلیل که دولت و مجلس همواره تمایل دارند ارزاق عمومی بدون مشکل عرضه و با قیمت پایین در بازار داخلی عرضه شود. این دیدگاه به طور کلی شاید درست به نظر برسد اما مانع صادرات محصولاتی مثل تخم مرغ می شود.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید