خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 


عرضه شکلات‌های قاچاق در فروشگاه‌های تحت نظارت دولت!

در شرایطی که امحای کالاهای قاچاق این روزها مورد تاکید مقام معظم رهبری است، دبیر انجمن تولیدکنندگان بیسکوییت، شیرینی و شکلات می‌گوید شیرینی و شکلات خارجی که به‌طور قاچاق وارد کشور شده در فروشگاه‌های زنجیره‌ای تحت نظارت دولت وجود دارد.
جمشید مغازه‌ای در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به نسبت بالای واردات شیرینی و شکلات به شکل قاچاق نسبت به واردات رسمی، اظهار کرد: یکی از خواسته‌های ما جلوگیری از قاچاق در این حوزه است که این مواد غذایی بدون کنترل و نظارت وارد کشور نشوند که امیدواریم با فرمایشات جدید مقام معظم رهبری در خصوص امحای کالاهای قاچاق این امر محقق شود.
وی با بیان این‌که وارد رسمی ما در صنعت شیرینی و شکلات کم است، ادامه داد: این در حالی است که در فروشگاه‌های مختلف به وفور این مواد غذایی که مشابه داخلی نیز دارد دیده می‌شود.

دبیر انجمن تولیدکنندگان بیسکوییت، شیرینی و شکلات تعرفه بالای واردات شیرینی و شکلات را یکی از عوامل افزایش قاچاق دانست و گفت: تعرفه واردات شیرینی و شکلات بین ۴۰ تا ۷۰ درصد است و این یکی از خواسته‌های ما از دولت است که شیرینی و شکلات قاچاق حداقل از فروشگاه‌های بزرگ زنجیره‌ای تحت نظارت دولت جمع‌آوری شود.
مغازه‌ای درباره‌ احتمال قاچاق بودن اینگونه مواد غذایی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای بیان کرد: با توجه به قیمت‌هایی که برای عرضه این محصولات در این فروشگاه‌ها در نظر گرفته می‌شود و حجم بالای آنها به نظر می‌رسد که این شیرینی و شکلات‌ها قاچاق باشند.
وی با اشاره به مثبت بودن نسبی وضعیت تولید شیرینی و شکلات نسبت به سال‌ گذشته، ادامه داد: البته رضایت کامل نداریم، چرا که دچار یک بحران رکودی شدید هستیم، اما در مجموع صادرات ما در پنج ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵.۸ درصد افزایش داشته است.
دبیر انجمن تولیدکنندگان بیسکوییت، شیرینی و شکلات، اضافه کرد: از سوی دیگر میزان صادرات ما از نظر وزنی کاهش پیدا کرده که نشان می‌دهد قیمت‌های ما به قیمت‌های رقابتی مناسب در بازار رسیده است و با توجه به این‌که پیک مصرف شیرینی و شکلات در شش ماهه دوم سال است، امیدواریم که افزایش بیشتری در صادرات داشته باشیم.
مغازه‌ای با بیان این‌که تولید اسمی ما در این صنعت دو میلیون و ۴۰۰ هزار تن است، تصریح کرد: در سال گذشته یک میلیون و ۴۸۰ هزار تن تولید کردیم که نشان می‌دهد از ظرفیت خالی نسبتا بزرگی برخورداریم، بنابراین این صنعت باید حمایت‌های لازم از سوی دولت را داشته باشد.
وی همچنین از انجام مذاکراتی با کشور لبنان برای در نظر گرفتن تعرفه ترجیحی در این صنعت خبر داد و اظهار کرد: ما نسبت به لبنان حساسیت خاصی داریم، چرا که این کشور گلوگاهی برای ورود محصولات ما به کشورهای آفریقایی است. البته هنوز این مذاکرات به نتیجه نرسیده، اما با توجه به این‌که با تعرفه‌های موجود زمینه‌ی رقابت ما با کشورهای اروپایی و عربی کمتر است امیدواریم تعرفه‌های ۲۰ تا ۲۵ درصدی با در نظر گرفتن این تعرفه ترجیحی به صفر تبدیل شود.
دبیر انجمن تولیدکنندگان بیسکوییت، شیرینی و شکلات در ادامه با بیان این‌که پانزدهمین نمایشگاه شیرینی و شکلات نیز در حال حاضر در نمایشگاه بین‌المللی در حال برگزاری است، گفت: این دوره در فضایی به مساحت ۴۰ هزار مترمربع و با حضور ۵۶۰ شرکت که ۸۳ مورد از آنها از ۲۲ کشور جهان هستند در حال برگزاری است تا ۲۶ شهریورماه نیز ادامه دارد.
مغازه‌ای با اشاره به برگزاری این نمایشگاه در سه بخش محصول، مواد اولیه و ماشین‌آلات ادامه داد: هدف از برگزاری این نمایشگاه ارائه‌ی نوآوری‌ها و آخرین تکنولوژی و دانش فنی است که در حین برگزاری نمایشگاه سه هیات تجاری از آلمان، افغانستان و لبنان نیز از آن بازدید خواهند کرد.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید