خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

 عدم همکاری بانک‌ها مانع توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر ایران شده است
 عدم همکاری بانک‌ها مانع توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر ایران شده است

به رغم امتناع موسسات مالی بین المللی و بانک های تجاری از همکاری با ایران که مشکلی جدی در مسیر تامین مالی پروژه های انرژی های تجدیدپذیر است، ایران همچنان به دنبال کشاندن توسعه دهندگان انرژی های تجدیدپذیر و آژانس های اعتباری صادراتی به این کشور است.
به گزارش تسنیم به نقل از پایگاه خبری سولار پلازا، به رغم امتناع موسسات مالی بین المللی و بانک های تجاری از همکاری با ایران، ایران همچنان به دنبال کشاندن توسعه دهندگان انرژی های تجدیدپذیر و آژانس های اعتباری صادراتی به این کشور است.
از زمانی که سازمان انرژی های تجدیدپذیر ایران در ماه می گذشته مشوق های تعرفه ای را برای توسعه این انرژی ها در نظر گرفته است، توسعه دهندگان خارجی به دقت تحولات بازار ایران را رصد می کنند. بسیاری از این شرکت ها قبلا قراردادهای خرید تجهیزات با سازمان انرژی های تجدیدپذیر ایران منعقد کرده اند و اکنون در حال سرمایه گذاری مشترک با شرکت های ایرانی و تعیین محل مناسب برای فعالیت های خود هستند.

ایندراج ماگنات، یکی از اعضای موسسه حقوقی بین المللی اورشدز دراین باره گفت: «تعداد زیادی از توسعه دهندگان با این دید که درهای بازار ایران باز خواهد شد و تجارت در آنجا آسان تر خواهد شد، در حال خریداری محل هایی در این کشور هستند.»
اما به گفته کلینت دمپسی، دیگر عضو موسسه اورشدز، اولین گروه از پروژه ها احتمالا به صورت صد در صدی از طریق عرضه در بازار بورس تامین مالی خواهند شد. «به دلیل ابهامات موجود در خصوص نحوه اجرای رژیم تحریم های پابرجا علیه ایران، بانک های بین المللی در خصوص ورود به بازار ایران بسیار مردد هستند.»
ژان پاسکال بوتین، دیگر حقوقدان عضو موسسه اورشدز گفت: «تامین مالی یکی از چالش های بازار ایران است. اساسا منابع مالی محدودی در آنجا در دسترس است و بانک های داخلی تجربه چندانی در زمینه تامین مالی پروژه ها ندارند. در عرصه بین المللی، هرچند تعدادی از بانک ها ابراز علاقمندی کرده اند، اما تاکنون تعاملات محدودی اتفاق افتاده است.»
ماه گذشته، سگولن رویال، وزیر محیط زیست فرانسه خودداری بانک های مهم فرانسوی از همکاری با ایران را «کاملا غیرقابل قبول» خواند و تاکید کرد که وی به صورت فوری به دنبال یک راه حل جایگزین ولو از طریق خارج از فرانسه خواهد بود.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید