خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 


معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

ارتقای شغلی حاشیه نشین‌ها

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: سال ۱۳۹۴ سازمان فنی حرفه‌ای در بافت‌های هدف بهسازی و نوسازی به بیش از ۱۵ هزار نفر دوره آموزش داد که امیدواریم امسال این رقم حداقل دو برابر شود و به ۳۰ هزار نفر دوره برسد.
محمدسعید ایزدی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: طی روزهای گذشته در قالب مسکن اجتماعی، تفاهم نامه ای با حضور وزرای راه و شهرسازی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر مبنای فرصت‌هایی که وزارت تعاون می‌تواند در محله‌های هدف ایجاد کند به امضا رسید. در قالب دو تفاهم‌نامه ما فضاهای آموزشی برای سازمان فنی حرفه‌ای فراهم می کنیم و آنها هم تقبل کردند به تعدادی که در توانشان است به ساکنان آموزش دهند. سال ۱۳۹۳ سازمان فنی حرفه‌ای در بافتهای هدف بهسازی و نوسازی به بیش از ۱۰ هزار نفر دوره آموزش داد. سال ۱۳۹۴ این رقم به ۱۵ هزار نفر دوره ارتقا پیدا کرد. در سال ۱۳۹۵ نیز امیدواریم این حداقل دو برابر شود و به ۳۰ هزار نفر دوره برسد.
وی افزود: در ستاد ملی توانمندسازی بافتهای ناکارآمد سعی می کنیم در هر جلسه یکی از وزرا که ارتباط مستقیم در حوزه بهسازی دارد دعوت کنیم تا بتوانیم چارچوب عملیاتی همکاری را در یک تفاهم نامه به انجام برسانیم. در این خصوص با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که در حوزه توانمندسازی بخصوص در زمینه فنی حرفه ای در بافتهای ناکارآمد بسیار فعال است جلسه ای داشتیم که این سازمان به عنوان بازوی وزارت کار به امر آموزش مهارت‌های پایه در بافتهای فرسوده می پردازد. این یکی از برنامه‌های ما در محلات است تا بتوانیم به این وسیله برای ساکنان فرصت شغلی ایجاد کنیم؛ زیرا معتقدیم مردم باید ابتدا بتوانند به توانایی دست پیدا کنند و بعد به عرصه نوسازی محیط زندگی شان بپردازند.

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی عمران و بهسازی شهری ایران تاکید کرد: دولت تا جایی که توانست تسهیلات بانکی بخش مسکن را متنوع کرد. در این خصوص هم بهره ها را کاهش داد و هم سقف تسهیلات را بالا برد. در حال حاضر تمام وامهایی که به بخش خرید اختصاص می یابد در بخش بافتهای فرسوده نیز با ۱.۵ درصد سود کمتر ارایه می شود و سود این تسهیلات ۸ درصد است
به گفته ایزدی، وامهایی که هم اکنون در بافتهای فرسوده ارایه می شود در بعضی شهرها بیش از ۱۰۰ درصد هزینه ساخت را پوشش می دهد که بهترین فرصت استفاده از این تسهیلات برای ساکنان و نیز انبوه سازان فراهم شده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تضمین تسهیلات خرید و نوسازی از سوی بانک مسکن تصریح کرد: بانک مسکن برای خریداران تضمین خرید انجام می دهد؛ یعنی در صورتی که خریداران مسکن توان پرداخت اقساط را نداشته باشد بانک تضمین پرداخت اقساط به فروشندگان را بر عهده می گیرد. تمام این مشوق ها در بافت فرسوده هم با شرایطی آسانتر وجود دارد؛ مثلا در بافت فرسوده نیازی به خانه یکمی بودن نیست، در حالی که در وام خرید این محدودیت وجود دارد.
ایزدی، سکونتگاههای غیررسمی تهران را بالغ بر ۱۸۶۰ هکتار عنوان کرد و افزود: سکونتگاههای غیررسمی و بافتهای فرسوده با توجه آسیبهای اجتماعی و ناامنی که ایجاد می کنند به دغدغه امروز کلانشهرها تبدیل شده اند. به همین دلیل بحث نوسازی و توانمندسازی ساکنان این نقاط باید توامان مورد توجه باشد.
وی یادآور شد: با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری همه دستگاه‌ها اعم از دولت، شهرداری‌ها، نهادهای انتظامی، ‌سپاه و بسیج روی برنامه‌هایی برای ارتقای محدوده‌های هدف نوسازی و بهسازی شهری فعالیت می کنند اما متاسفانه هیچ کدام با یکدیگر هماهنگ نیستند. به طور مثال در مشهد نماینده ولی فقیه ستادی را تشکیل داده و در حاشیه مشهد کار می‌کنند که جای تقدیر است. از سوی دیگر سپاه نسبت به تشکیل یک نهاد برای پیشیری از وقوع بحران اقدام کرده است. ما در قالب ستاد ملی توانمندسازی خدمات روبنایی می‌سازیم. شورای اجتماعی کشور اقدامات فرهنگی انجام می دهد. آموزش و پرورش و سایر دستگاه‌ها نیز فعال هستند. بنابراین طیف گسترده‌ای در این بافتها مشغول انجام خدمت هستند ولی اقدامات با یکدیگر هماهنگ و همراستا نیست و ما نگران این هستیم عدم هماهنگی برنامه‌ها نه تنها بخواهد ناکارآمد باشد بلکه دستگاهها اقدامات یکیدگر را بلااثر کنند.
معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: توصیه ما این است که اقدامات دستگاهها در بافتهای ناکارآمد در قالب ستاد راهبری زیر نظر استاندارن هر استان با یکدیگر هماهنگ باشند.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید