خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 


بدهکاران مالیاتی دیگر در امان نیستند

یک ماه پس از تلاش باشگاه استقلال برای منصوب کردن رئیس سازمان امور مالیاتی به عنوان عضو هیئت مدیره این باشگاه،‌ حساب بانکی استقلال به دلیل بدهی مالیاتی بسته و به متحمل شدن سایر اعمال قضایی مودیان بد حساب تهدید شد. شاید که باشگاه استقلال تصمیم بگیرد برای حل مشکلاتی مالیاتی خود به راه‌کارهایی جز پرداخت به موقع و دقیق بدهی‌های خود، متوسل نشود.
به گزارش ایسنا، حدود یک ماه پیش بود که اسامی هیئت مدیره تازه باشگاه استقلال تهران منتشر شد و در میان اسامی یکی از نام‌ها بیش از باقی توجه‌ها را به خود جلب کرد و آن نام سید کامل تقوی‌نژاد، رئیس سازمان امور مالیاتی بود.
از همان ابتدا در محافل رسانه‌ای این سوال مطرح شد که انتخاب تقوی‌نژاد به عنوان عضو هیئت مدیره استقلال با چه اهداف و چه انگیزه‌ای انجام شده است؟ عده‌ای این شبهه را مطرح کردند که احتمالا این انتخاب به دلیل تلاش برای استفاده از رانت اجرایی این مقام بلند پایه دولتی صورت گرفته است.  
البته تقوی‌نژاد در هیئت‌مدیره استقلال دوام نیاورد و از همان ابتدا که نامش در هیئت مدیره استقلال مطرح شد، اعلام انصراف کرد. کمی بعد علت این انصراف مشغله کاری عنوان شد و از سازمان امور مالیاتی خبر رسید تقوی‌نژاد به دلیل اینکه طرح جامع مالیاتی کشور یکی از پروژه‌های مهم اقتصادی محسوب می‌شود و با توجه به اهمیت و اجرایی شدن آن وی تصمیم گرفته است که تمام تمرکزش را بر اجرایی شدن این موضوع مهم متمرکز کند.

ماجرای بدهکاری مالیاتی باشگاه استقلال

هنوز یک ماه از این موضوع نگذشته بود که خبر رسید حساب بانکی باشگاه استقلال نیز مانند پرسپولیس مسدود شد. علت مسدود شدن حساب استقلال بدهی مالیاتی این باشگاه اعلام شد.
حسین بنی‌صفار، رئیس سازمان امور مالیاتی استان تهران در گفت‌وگو با ایسنا درباره موضوع بسته شدن حساب بانکی باشگاه استقلال به دلیل بدهی مالیاتی اظهار کرد: باشگاه استقلال به سازمان امور مالیاتی بدهی مالیاتی دارد و طبق قانون بخشی از بدهی مالیاتی آن‌ها از حساب برداشته شده است و چون مبلغ موجود در حساب‌های آن‌ها کمتر از بدهی آن‌ها به سازمان بود حساب‌ آن‌ بسته شده است.
وی ادامه داد: اکنون نیز اگر پول به حساب این باشگاه‌ بیاید باقی بدهی آن‌ به سازمان امور مالیاتی از حسابش کسر خواهد شد.
رئیس سازمان امور مالیاتی استان تهران در پاسخ به این سوال که همکاری باشگاه استقلال با سازمان امور مالیاتی چگونه است بیان کرد: طبیعتاً اگر همکاری می‌کردند بدهی آن‌ها باقی نمی‌ماند، آنقدر که سازمان مجبور بشود حساب‌هایشان را ببندد، ولی به هر حال ما طبق قانون اقدامات اجرایی خود را ادامه می‌دهیم تا بدهی‌های آن‌ها به سازمان پرداخت شود.

بدهی مالیاتی استقلال چقدر است؟

هنوز آمار مشخصی از میزان بدهی مالیاتی باشگاه استقلال وجود ندارد و بنی‌صفار نیز در این زمینه به رقم بدهی مالیاتی استقلال اشاره نکرد و فقط گفت که اگر استقلال تا ۱۵ و ۲۰ روز آینده برای تعیین تکلیف بدهی‌های مالیاتی خود به سازمان امور مالیاتی مراجعه نکند، ‌ جزئیات بدهی‌های آن‌ها را منتشر خواهد کرد.
درباره بدهی‌های استقلال ارقام متعدد با فاصله‌های فاحشی اعلام می‌شود. مثلا در حالی که اخیرا از سوی برخی مسئولان باشگاه استقلال بدهی مالیاتی این باشگاه ۱۵۴ میلیون تومان اعلام شده است، شنیده ها حاکی از آن است که بدهی این باشگاه در حدود هفت میلیارد تومان است و مبلغ موجود در حساب متعلق به باشگاه استقلال که توسط سازمان امور مالیاتی بسته شد ۱۵۶ میلیون تومان پول بوده است که این میزان از حساب آن باشگاه کسر و پس از آن بسته شده است.
گفتنی است آخرین بار در سال ۱۳۹۳ رقم بدهی مالیاتی باشگاه استقلال به صورت رسمی اعلام شد. آن زمان طبق گفته مهدی تاج، رئیس سازمان لیگ فوتبال ایران وقت بدهی مالیاتی آن باشگاه سه میلیارد تومان بود.

دانه‌درشت‌ها در دام

از زمان روی کار آمدن دولت یازدهم که طرح جامع‌امور مالیاتی با سرعت بیشتری در دستور کار قرار  گرفته شد، یکی از موضوعاتی که مسئوولان اجرایی درباره آن مطرح کردند این بود که از این پس مالیات‌ستانی از دانه‌درشت‌ها با قدرت بیشتری در دستور کار قرار می‌گیرد. در این دولت با تصویب اصلاحیه قانون مالیات‌های مستقیم، برخی سازکارهای لازم برای اخذ مالیات از دانه‌درشت‌ها به کار بسته شد. یکی از این سازوکارها امکان برخورد قضایی با کسانی بود که خود را ملزم به پرداخت مالیات نمی‌دانند.
به این ترتیب که اگر قبل از تصویب این قانون قوه‌قضاییه فقط امکان جریمه کردن مودیانی را داشت که مالیات خود را پرداخت نمی‌کنند، ‌ پس از این قانون دست قوه‌قضاییه تا حیطه بازداشت مودیان بدحساب نیز باز است.
موضوعی که اکنون درباره باشگاه استقلال نیز مطرح است و رئیس سازمان امور مالیاتی استان تهران نیز مطرح کرده است اگر باشگاه استقلال برای تعیین و تکلیف بدهی مالیاتی خود مراجعه نکند، مدیران آن‌ها ممنوع‌الخروج خواهند شد و سازمان امور مالیاتی طبق قانون اختیار بازداشت را هم برای وصول مطالبات دولت خواهد داشت.
به گزارش ایسنا، ‌ تاکنون خبری از واکنش باشگاه استقلال نسبت به اقدام برای پرداخت بدهی مالیاتی خود منتشر نشده است و سازمان امور مالیاتی نیز اعلام کرده است در صورت ادامه این روند، ‌ سایر اختیارات  اجرایی سازمان به کار بسته خواهد شد.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید