خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 


 حمایت تمام‌قد صندوق بین‌المللی پول از توافقی که به‌ضرر ایران است

صندوق بین‌المللی پول با حمایت تمام‌قد از توافقات خودسرانه وزیر اقتصاد با FATF نوشت: اجرایی‌کردن طرح توافقی با FATF الحاق دوباره بانک‌های ایران به نظام مالی جهانی را تسهیل می‌کند.
به گزارش تسنیم، در حالی که توافقات خودسرانه وزیر اقتصاد با کارگروه اقدام مالی (FATF) با انتقادهای شدید در داخل مواجه شده است صندوق بین المللی پول از این توافقات حمایت کرد.

این نهاد بین المللی در بخشی از گزارش خود که به بررسی وضعیت اقتصادی ایران پرداخته است به این موضوع اشاره کرده و نوشته است: اجرایی کردن طرح توافقی با FATF چارچوب‌های استانداردهای بین المللی مبارزه با پولشویی و مبارزه با تأمین مالی تروریسم در ایران را تقویت می‌کند و الحاق دوباره بانک‌های ایران به نظام مالی جهانی را تسهیل می‌کند.
در ادامه این گزارش آمده است: صندوق بین المللی پول آماده است تا در زمینه تأمین اطلاعات با ایران همکاری کند. بانک مرکزی ایران نیز از بانک‌ها خواسته است با استفاده از استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی گزارش‌های مالی خود را تهیه کنند که با این اقدام شفافیت در سیستم مالی ایران تقویت خواهد شد.
صندوق بین المللی پول افزوده است: افزایش شفافیت و وقت‌شناسی در انتشار داده‌های مربوط به متغیرهای کلیدی اقتصادی علاقه سرمایه گذاران خارجی برای ورود به ایران را افزایش می‌دهد و به توسعه بازار بدهی‌ها در ایران کمک می‌کند.
کارشناسان هشدار داده‌اند، توافق ایران با FATF در ادامه سیاست‌های تحریمی آمریکا علیه کشور است و بدون اینکه تأثیر مهمی در لغو تحریم‌های بانکی علیه ایران داشته باشد، می‌تواند زمینه طرح موضوع ایران در شورای امنیت و وضع تحریم‌های جدید در این شورا را هم فراهم کند، ضمن آنکه رویکردهای استراتژیک ایران در منطقه از جمله حمایت از گروه‌های مقاومت تحت تأثیر قرار می‌گیرد.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید