خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمان گفت: متاسفانه دانشگاه ها نتوانسته اند افراد کارآفرین بار بیاورند و اکثر فارغ التحصیلان توان کارآفرینی ندارند.

به نقل از ایسنا، “محمدرضا جهانگیری” در دیدار با مدیر دفتر ستاد اجرایی فرمان امام(ره) با اشاره به فعالیت های آموزش فنی و حرفه ای اظهار کرد: رسالت مجموعه عام المنفعه آموزش فنی و حرفه ای در جهت برطرف کردن معضل بزرگ اشتغال که دغدغه اکثر خانوادهاست، می باشد.

وی با بیان اینکه درصد افراد تحصیلکرده جامعه که نمی توانند نیاز شغلی صنایع را پوشش دهند رو به افزایش است، افزود: نیاز صنایع به نیروی مهارت دیده می باشد و متاسفانه فارغ التحصیلان دانشگاهی از مهارت کافی برخوردار نیستند.

جهانگیری تصریح کرد: امروزه صنایع و بازار کار به شدت نیاز به تکنسین در زمینه های مختلف دارد و در این زمینه رسالت و وظیفه مجموعه آموزش فنی و حرفه ای بیش از گذشته احساس می شود.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمان گفت: متاسفانه دانشگاه ها نتوانسته اند افراد کارآفرین بار بیاورند و اکثر فارغ التحصیلان توان کارآفرینی ندارند.

وی افزود: مجموعه آموزش فنی و حرفه ای از شمالی ترین نقطه در استان تا جنوبی ترین نقطه دارای مراکز ثابت و سیار و همچنین آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای متعددی است که هر ساله حدود ۲۵ هزار نفر در استان در مجموعه های آموزش فنی و حرفه ای دوره های آموزشی را می بینند.

جهانگیری با اشاره به امضای تفاهمنامه های متعدد با سازمانها، شرکت ها و صنایع و هدایت نیروهای تکنسین به بازار کار بعد از آموزش، اظهار کرد: در بخش دولتی ۶۰ تا ۷۰ درصد افراد آموزش دیده جذب بازار کار می شوند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمان گفت: تنها مشکل و معضل مجموعه آموزش فنی و حرفه ای، نبود تجهیزات و مواد مصرفی کارگاهی است و به عنوان مثال در زمینه آموزش فناوری اتومبیل، کمبود موتور ماشینهای مدل بالا باعث می شود تا کارآموزان آموزش لازمه را نبینند، لذا برای ورود به بازار کار دچار مشکل می شوند.

در این دیدار “دهقان” مدیر دفتر ستاد اجرایی فرمان امام(ره) ضمن بیان فعالیت های دفتر آمادگی ستاد را در جهت ارائه کمک به مجموعه آموزش فنی و حرفه ای در راستای خدمات آموزشی اعلام کرد و افزود: هر چه در آموزش هزینه شود، به سرمایه تبدیل می شود.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید