خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ، دکتر مسلم خانی کارشناس ارشد کارآفرینی در مصاحبه با رادیو اقتصاد اظهار داشت: بررسی ها نشان می دهد حداقل 61 درصد کسب و کارها بعد از آغاز خوب اگر به روش های توسعه و ماندگاری پایبند نباشند در دره مرگ می افتند و از بین می روند.

وی افزود: باید به آخرین اخبار و اطلاعات کسب و کار خود دسترسی داشته باشیم و کسی که می خواهد حتی یک ماهی فروشی راه اندازی کند باید از انواع ماهی ها ، روش های پخت و تهیه غذا و دیگر کالاهای ماهی محور اطلاعات کافی داشته باشد.

خانی گفت: حتماً باید عضو خوشه ها و شبکه های کسب و کار باشیم چون تنهایی دوام ندارد و کسب و کارهای پویا در زنجیره های تأمین ، تعریف می شوند تا بقا و ماندگاری فعالیت ، تضمین شود مانند شبکه زنجیره ای نانوایی ها.

این کارشناس افزود: باید کسب و کار خود را به سلاح اطلاع رسانی تجهیز کنیم ، طراحی سایت و وبلاگ و شبکه اجتماعی باعث می شود اطلاعات کسب و کار به راحتی به مردم انتقال یابد حتی یک نانوایی سنگکی می تواند از این روش اعتماد مردم را جلب کند.

وی اظهار داشت: بخش مهمی از حیات کسب و کار به خلق اطلاعات و اطلاع رسانی درباره خدمات کسب و کار است.
کارشناس ارشد کارآفرینی افزود: باید الگوی موثری از ارتباط با مشتری را طراحی کنیم اینکه چگونه مشتری را حفظ کنیم و مشتری های جدید هم اضافه شوند تا مشتریان وفادار را افزایش دهیم.
خانی گفت: همچنین آموزش های حین کار ضروری است نباید فکر کنیم که همه چیز را می دانیم بلکه روش های کسب و کار فنون و علوم در حال تحول است و فناوری های جدید هر روز خلق می شود اگر به آموزش های تازه زودتر مجهز شویم بخش بزرگتری از بازار را فتح خواهیم کرد و هرگونه سرمایه گذاری در عرصه آموزش باعث افزایش سودآوری خواهد شد و هزینه محسوب نمی شود.
وی افزود: همچنین هر کسب و کاری به نظام مدیریت مالی خیلی دقیق نیاز دارد و یکی از دلایل مهم مرگ کسب و کارها ، فقر نظام بانکی قابل اعتنا است که باعث می شود گردش مالی به خطر بیفتد.
کارشناس ارشد کارآفرینی گفت: تقسیم کار روشن و علمی مهم است و نباید همه کارها را خودمان به عهده بگیریم حتماً مشاور حقوقی و اداری داشته باشیم و بحث خلاقیت در کسب و کار هم خیلی مهم است و راز بقا و توسعه فعالیت ها محسوب می شود و در میان مسیر هم باید انگیزه ایجاد کنیم ، خیلی ها با شور و اشتیاق فراوان و انگیزه زیاد یک کسب و کار را شروع می کنند اما در طی مسیر اگر به اصول پایبند نباشند با مشکل مواجه خواهند شد.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید